Doen of niet doen?

  • Maker
    Discussie
  • Voila, dat is’m…

    2013-03-2315.03.41.jpg

    2013-03-2315.22.36.jpg

    2013-03-2611.17.26a.jpg

    ‘t Beestje is van ’70, de motor van ’72.
    ‘t Zou gaan om een TE-motor (gele afdekplaat, 145 PK)
    Voor de rest is alles wat je fout kan doen aan een Targa er fout aan gedaan: zwarte rolbeugel, antennes, rood Carrera- en Targa-opschrift, omgebouwd naar een G-model, foute bumpers, foute spoiler (voor een Targa), etc, etc…

    ‘t Goede nieuws, de kas in in goede staat, rotte stukken zijn al opgelast en hij heeft zelfs nog de 2 kleine batterijbakken die meestal gesupprimeerd worden. Motor draait als je er rechtstreeks naft in kapt, voor de rest weet ik ‘t niet want ik heb ‘m nog niet al te goed bekeken daar de auto niet bij mij staat en ‘t plan om er iets mee te doen pas een paar weken geleden ontstaan is.
    Het Targa dak sluit perfect aan en de deuren ook (werd blijkbaar opgemerkt door een forumlid die ‘m “per ongeluk” zien staan heeft 8) )

    Wat zou ik willen (laten) doen:
    Zorgen dat de +kabel rood is en de -zwart :sarcastisch :respekt:
    Kabelboom vernieuwen incl overal nieuwe aansluitingen (waar mogelijk), zekeringhouders etc…
    Motor en bak uitbouwen en laten reviseren
    De rest verwijderen en dingen vervangen waar nodig (ik veronderstel voornamelijk bushings, rubberen ophangpunten, etc…)
    Remmen reviseren (upgraden?)
    Interieur vernieuwen, dashboard in zwart alcantara, de stoelen deels in houndstooth (voor bij de jubi te passen)
    Antennes verwijderen en de rolbeugel terug in brushed alu zoals origineel
    Fuchs velgen erop, geanodiseerd of gepolierd
    Ducktail
    Ombouw naar pré-impact maar ik zou ‘m wel lekker breed laten
    Cibiés erop 8)
    Een donkere metaalkleur erop met gele of oranje accenten (dus zoals deze):

    Vraag is of dit allemaal tot zijn recht gaat komen op een Targa 😕 Heb een beetje schrik dat ‘t in mijn hoofd wel allemaal lekker zit, maar heb geen zin om met een monster van Frankenstein te eindigen. In theorie zou hij uiteindelijk de looks van een Singer moeten hebben 😕

    Budget: 20 a 25.000 👿

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 103)
    • [quote=”mcklusky” post=142823][quote=”Ghost” post=142789]
      Staan nu mooi onder speedster van Patrick Verschueren (911 Motors) :applaus:[/quote]

      en dat is bvb ook een turbobrede targa, ok ze hebben er de beugel nog afgeslepen :coolness: wel een vette bak geworden:coolness:[/quote]

      Klopt
      Hier een volledig verslag voor diegenen die ons niet volgen 😀

      De 911 Speedster van Patrick Verschueren


      Stond ook uitgebreid is RS magazine 3/2003

        [quote=”python” post=142783][quote=”Mushroom” post=142781]
        Chroom of geanodiseerd aluminium laat ik in het midden, alleen typt “chroom” makkelijker :engeltje: :drink: en dat was juist het mooie gisteren: de zwarte verf bladdert af en daaronder is er niets opgeschuurd :sarcastisch[/quote]
        Ik denk dat dat bij een project van deze omvang het minste van je zorgen gaat zijn 🙄 [/quote]

        Deze raamframes zijn niet meer nieuw te verkrijgen – en toen ze dat nog wel waren, zo’n jaar of 3 a 4 geleden, waren ze ongeveer 1000 Euro per stuk exclusief.

        Opnieuw laten polijsten kan – maar anodiseren (of eloxeren) is moeilijk, daar er stalen bussen in geperst zijn (voor montage) – en deze er geheid uit zullen branden als je het frame in het anodisatiebad hangt.

        Als dat gebakje van Mushroom mooie frames onder de zwarte lak heeft – is dat mooi meegenomen – indien niet, dan wordt het accepteren dat ze (eigenlijk) alleen maar te polijsten zijn – of speuren naar een andere (goede) set.

        De rest van de wagen is gewoon blik … en een las-cursusje is zo gevolgd :mrgreen:

          In deze de targa gewoon targa houden ,en geen ducktail !
          Het geel is mooi :applaus: ,maar vrees dat je iets meer zal nodig hebben dan 20 duizend 😥

            [quote=”Ghost” post=142789]
            Staan nu mooi onder speedster van Patrick Verschueren (911 Motors) :applaus:[/quote]

            en dat is bvb ook een turbobrede targa, ok ze hebben er de beugel nog afgeslepen :coolness: wel een vette bak geworden:coolness:

              Wat mij vooral opvalt is dat alle zogezegd mooie allemaal niet originele wielranden hebben.
              Ze hebben allemaal iets zoals de Singers hebben.
              Zeker de achterste wielranden zijn dan heel anders gebogen.

              Ik heb zelf ook al met de idee gezeten voor een Singer look a like te bouwen van een turbo brede kas.
              Als je dan alle wijzigingen begint te zien dan verschiet je snel van wat het allemaal gaat kosten.
              Op mijn oude PC heb ik de lijst nog wel staan.
              Ik zal die wel een opsnorren en hier posten een dezer dagen.
              Denk bvb al direct aan de ruitenwisser plaatsing 💡 op een singer staan ze zoals op de 993, dus veel korter bij elkaar

              Als je het budget hebt zou ik het doen Mush.
              Ik had een raming van 15 a 20 k voor de ombouw zonder iets aan interieur te doen.
              De echte Singer wielen had ik toen al :relaxman: ik heb deze intussen wel verkocht :bounce: :bounce: :bounce:
              Staan nu mooi onder speedster van Patrick Verschueren (911 Motors) :applaus:

                [quote=”Mushroom” post=142781]
                Chroom of geanodiseerd aluminium laat ik in het midden, alleen typt “chroom” makkelijker :engeltje: :drink: en dat was juist het mooie gisteren: de zwarte verf bladdert af en daaronder is er niets opgeschuurd :sarcastisch[/quote]
                Ik denk dat dat bij een project van deze omvang het minste van je zorgen gaat zijn 🙄

                Moet bij mijne trouwens ook nog eens gebeuren ,de vorige idioot heeft ze met hamerite zwart geverfd :bounce:
                Ik denk dat ik de kaders maar eens ga laten poederlakken ❓

                  [quote=”911_NL” post=142777][quote=”stefx911″ post=142769]
                  Als zo een ombouw niet 100% perfect gedaan is ga je steeds problemen hebben met bv deuren die niet goed sluiten, bijgeluiden door kieren aan de ramen etc…[/quote]
                  Slechter dan bij een Targa kan het toch niet zijn :popcorn: [/quote]
                  :mrgreen: :happy: Idd, ik ben ex-Targa rijder dus ik weet ook waarover ik spreek, hun dichtheid is legendarisch! 😆
                  Die bruine ziet er mij eigenlijk een heel zware Photoshop uit, en indien niet is er een 993 voor gesneuveld. Anyway, ‘t was eens iets anders dan een Singer en dit ook om maar even aan te tonen dat Singer nu niet echt het warm water uitgevonden heeft (ha nee, want ze zijn luchtgekoeld).
                  Chroom of geanodiseerd aluminium laat ik in het midden, alleen typt “chroom” makkelijker :engeltje: :drink: en dat was juist het mooie gisteren: de zwarte verf bladdert af en daaronder is er niets opgeschuurd :sarcastisch

                    Af en toe is marginaal doen moet kunnen.
                    En de nieuwe wagen is toch braaf genoeg dus dat wordt een mooi evenwicht.

                      [quote=”stefx911″ post=142769]Zeker niet ombouwen naar Coupe.

                      Als zo een ombouw niet 100% perfect gedaan is ga je steeds problemen hebben met bv deuren die niet goed sluiten, bijgeluiden door kieren aan de ramen etc…[/quote]

                      Slechter dan bij een Targa kan het toch niet zijn :popcorn:

                      :mrgreen:

                        Ideaal om sneeuw te ruimen deze winter 😆 🙄 Nee nee heel knap deze *porsche

                        S2

                          [quote=”Bert V.” post=142770]

                          *luv :lekker:[/quote]

                          Damn, die is knap!!!!

                          (Vraag me wel af of je hier in realiteit mee kan rijden aan een snelheid van meer dan 5 km/u. Zo laag vooraan!)

                            [quote=”Mushroom” post=142764].. blijkbaar zijn de lijsten rond het driehoekig raampje van de voorportieren maar van ver zwart gespoten en de mooie chroom kwam er al door piepen 8) … en ik zou er zo aan beginnen.[/quote]

                            Ik wil je niet ontmoedigen – maar dat zwart spuiten/verfen van die raamlijsten werd eerder vaker gedaan (the new look – toendertijd) – en het kan best zijn dat de ondergrond (eerst) is opgeschuurd ..

                            Verder vraag ik me af of het chroom is – of geanodiseerd (blank) aluminium :coolness:

                            Ik zie hier stoere foto’s voorbij komen :first: .. maar ben wel van mening dat als je de wagen als Targa behoud – je eigenlijk terug moet naar een smalle koets.

                            WTL past MI goed (beter!) bij een Coupe’ of Speedster … ongeacht of je er een cafe’ racer van maakt of niet ..

                            Succes met het brainstormen en het aangaan van het project!

                                Zeker niet ombouwen naar Coupe.
                                Als je een coupe wil kan je daar beter naar zoeken. gaat je minder kosten dan de ombouw.

                                Als zo een ombouw niet 100% perfect gedaan is ga je steeds problemen hebben met bv deuren die niet goed sluiten, bijgeluiden door kieren aan de ramen etc…

                                Wel benieuwd wat het gaat worden… in ieder geval serieus projectje… heb hem al live gezien 😉

                                  Gewoon Targa laten .
                                  Niks zo plezant als een Targa.
                                  Zelf ook 4,5 jaar mee gereden .
                                  Iedereen was maar pro coupé en vond targa niks , maar ik (en jij ook niet) zijn niet iedereen .
                                  Heerlijk dat open rijden zonder die storende wind die je wel in een cabrio hebt .
                                  Zelfs in de winter reed ik open .
                                  DOEN :relaxman:

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 103)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.