Doen of niet doen?

  • Maker
    Discussie
  • Voila, dat is’m…

    2013-03-2315.03.41.jpg

    2013-03-2315.22.36.jpg

    2013-03-2611.17.26a.jpg

    ‘t Beestje is van ’70, de motor van ’72.
    ‘t Zou gaan om een TE-motor (gele afdekplaat, 145 PK)
    Voor de rest is alles wat je fout kan doen aan een Targa er fout aan gedaan: zwarte rolbeugel, antennes, rood Carrera- en Targa-opschrift, omgebouwd naar een G-model, foute bumpers, foute spoiler (voor een Targa), etc, etc…

    ‘t Goede nieuws, de kas in in goede staat, rotte stukken zijn al opgelast en hij heeft zelfs nog de 2 kleine batterijbakken die meestal gesupprimeerd worden. Motor draait als je er rechtstreeks naft in kapt, voor de rest weet ik ‘t niet want ik heb ‘m nog niet al te goed bekeken daar de auto niet bij mij staat en ‘t plan om er iets mee te doen pas een paar weken geleden ontstaan is.
    Het Targa dak sluit perfect aan en de deuren ook (werd blijkbaar opgemerkt door een forumlid die ‘m “per ongeluk” zien staan heeft 8) )

    Wat zou ik willen (laten) doen:
    Zorgen dat de +kabel rood is en de -zwart :sarcastisch :respekt:
    Kabelboom vernieuwen incl overal nieuwe aansluitingen (waar mogelijk), zekeringhouders etc…
    Motor en bak uitbouwen en laten reviseren
    De rest verwijderen en dingen vervangen waar nodig (ik veronderstel voornamelijk bushings, rubberen ophangpunten, etc…)
    Remmen reviseren (upgraden?)
    Interieur vernieuwen, dashboard in zwart alcantara, de stoelen deels in houndstooth (voor bij de jubi te passen)
    Antennes verwijderen en de rolbeugel terug in brushed alu zoals origineel
    Fuchs velgen erop, geanodiseerd of gepolierd
    Ducktail
    Ombouw naar pré-impact maar ik zou ‘m wel lekker breed laten
    Cibiés erop 8)
    Een donkere metaalkleur erop met gele of oranje accenten (dus zoals deze):

    Vraag is of dit allemaal tot zijn recht gaat komen op een Targa 😕 Heb een beetje schrik dat ‘t in mijn hoofd wel allemaal lekker zit, maar heb geen zin om met een monster van Frankenstein te eindigen. In theorie zou hij uiteindelijk de looks van een Singer moeten hebben 😕

    Budget: 20 a 25.000 👿

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 103)
    • Daarnet nog eens wezen kijken.
      ‘t Kietelt echt om er aan te beginnen, blijkbaar zijn de lijsten rond het driehoekig raampje van de voorportieren maar van ver zwart gespoten en de mooie chroom kwam er al door piepen 8) , dan stel ik me ook al de roll-bar in brushed alu voor etc… en ik zou er zo aan beginnen.
      Met wat makkers zitten over praten en ofwel gaan voor ne café-racer, ofwel voor een deftige restauratie. Café-racer zal er bruut uitzien maar ook wel een tikje marginaal, deftige restauratie betekent dan ook de verbreding die er nu op staat terugdraaien. Hij zou dan in theorie worden zoals die olijfgroene. Kan ik best mee leven :lekker:
      Maar dan krijg je -scrollend door foto’s- weer zoiets te zien en dan … :bounce:

      tumblr_mgxi8vKWDA1qfmslto1_1280.jpg

      Ik heb in elk geval beslist van ‘m momenteel niet weg te doen. Je krijgt er hoop en al 10K voor en voor dat geld koop je nooit nog een andere in die staat, waar het laswerk al aan gedaan is. Zo’n hok gewoon laten staan brengt trouwens meer op dan een bankrekening.

        Doen, niks zo mooi als een Targa, hou gewoon budget onder controle, goed zoeken, het neemt wat tijd in beslag maar als je goed uitkijkt spaar je een pak uit, ik zou in Engeland een donor zoeken en een transplantatie :coolness: doen . FgPorsche in zaffelaere doet niks anders dan in uk kopen en hier verpatsen.
        Ik zou uit de donor alles gebruiken wat kan dienen en dan de rest verkopen, je zou versteld staan van wat profijt je er dan gaat uithalen.
        Mijn mening natuurlijk :respect2:

        Attachments:
        • image_2013-09-18.jpg
        • image_2013-09-18-2.jpg
        • image_2013-09-18-3.jpg

          Targa moet je OEM laten!

            Mijn gedacht; DOEN, cruisen in de zon met open dak, roadtrip door Europa met open dak, de zaligste momenten om tot rust te komen en het geluid van de motor te aanhoren. :sleep: :music: :sleep:

            En dan vooral iets als deze.

            olive911project1296878609.jpg

            Je hebt binnenkort toch de “50 Jahre” om snel en comfortabel te kunnen rijden, dus een mooie classic Targa erbij zou toch mooi zijn.

              Ligt eraan wat die kost ? :mrgreen:
              Nog een paar teasers :think:



                Die ombouw van T naar C :up: :respect2: :respect2:

                  Musch, gewoon doen wat je graag ziet man
                  Wat zegt het buikgevoel ?????

                  S2

                    Ik zal ook maar eens reply-en 🙂

                    In heel dit topic staat maar 1 mooie targa, en dat is die van Python, maar onmiddellijk denk ik daarbij …. hoeveel mooier zou die wel niet zijn als coupé.

                    Dus van hier uit … no-go … er is een reden waarom je een trendsetter zou zijn :sarcastisch

                    Al vind ik deze ook wel mooi mocht je de ducktail verwijderen, maar dan is het eigenlijk geen sportieve Targa meer zoals jij in gedachten hebt. (en is geen pre-impact, en … )

                      Die ombouw van T naar C is *luv maar dan koop ik liever direct een coupé.
                      Die ombouw van C naar T is…. :wtf: :bounce: Daar vind ik geen woorden voor :censored:

                      Ik denk dat ‘t een nog go zal worden 😕
                      Iemand Targaatje kopen? :engeltje: :sarcastisch :mrgreen:

                        Het is al eerder gedaan … van Targa naar Coupe’ :respect2:

                        Andersom overigens ook … SLIK !

                          Ik persoonlijk zou de motor van da geel geval in de smurf leggen :mrgreen:

                            Die Rijkswacht targa is wel een echte ex van de gendarmes !
                            Is van een verzamelaar uit het Antwerpse.

                              Deze heeft idd wel iets :drink:
                              En ja, het mag nog iets strakker. Die chromen winkelkar-bar moet er niet op voor mij en zo één badge op de rooster is ook meer dan genoeg.
                              Echter, ik heb niet hetzelfde wow gevoel als dat ik een Singer zie staan, en ik gebruik wel altijd het voorbeeld van een Singer maar ‘t is nu niet dat’t persé een Singer moet zijn. Je ziet hier een 911 staan met de juiste velgen op, de dikke poep, een goeie kleur maar toch “ontbreekt” er iets 😕

                              Begrijp me niet verkeerd, *ik* moet de ooohs en de aahs slaken als ik *mijn* auto zie staan, ik doe het niet voor de mensen rondom mij 8) , natuurlijk, als je dan positieve commentaar krijgt van iedereen, ook van mensen die totaal niet voor zo’n stijl zijn is dat altijd plezant.

                              Verder nog eens bedankt om wat ik al dacht gisteren correct te verwoorden. Ik zeg ook altijd mijn gedacht, wordt ook dikwijls verkeerd geïnterpreteerd maar je komt verder met mensen die het zeggen zoals het is dan met ja-knikkers die in zichzelf denken “Man, waar is hij nu mee bezig” :respekt:

                              Ik kan er nog altijd zoiets van maken natuurlijk, de über-Targa:

                                Die “kaki”, maar dan in de kleur van je busje, mooi laag en horizontaal, zonder stickers,…
                                Zou wel wat hebben. 8)
                                De poep van je kanarie is mss iets té, maar door een sobeder kleur kan het wel werken.

                                Zoiets dus;

                                maar van mij mag het nog een stuk cleaner/strakker!

                                  … dure wieltjes :coolness:

                                  Als je de klassieke ducktail te groot vind, waarom ontwerp je dan niet zelf een fijnere ducktail o.i.d., Bart ? 💡

                                  Je zou zelfs nog kunnen overwegen om van de Targa een Speedster look of Cabrio te maken …. je kent ongetwijfeld de Oranje WTL Speedster van 911 Motors

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 103)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.