Doen of niet doen?

• Maker
    Discussie
  • Voila, dat is’m…

2013-03-2315.03.41.jpg

2013-03-2315.22.36.jpg

2013-03-2611.17.26a.jpg

‘t Beestje is van ’70, de motor van ’72.
    ‘t Zou gaan om een TE-motor (gele afdekplaat, 145 PK)
    Voor de rest is alles wat je fout kan doen aan een Targa er fout aan gedaan: zwarte rolbeugel, antennes, rood Carrera- en Targa-opschrift, omgebouwd naar een G-model, foute bumpers, foute spoiler (voor een Targa), etc, etc…

‘t Goede nieuws, de kas in in goede staat, rotte stukken zijn al opgelast en hij heeft zelfs nog de 2 kleine batterijbakken die meestal gesupprimeerd worden. Motor draait als je er rechtstreeks naft in kapt, voor de rest weet ik ‘t niet want ik heb ‘m nog niet al te goed bekeken daar de auto niet bij mij staat en ‘t plan om er iets mee te doen pas een paar weken geleden ontstaan is.
    Het Targa dak sluit perfect aan en de deuren ook (werd blijkbaar opgemerkt door een forumlid die ‘m “per ongeluk” zien staan heeft 8) )

Wat zou ik willen (laten) doen:
    Zorgen dat de +kabel rood is en de -zwart :sarcastisch :respekt:
    Kabelboom vernieuwen incl overal nieuwe aansluitingen (waar mogelijk), zekeringhouders etc…
    Motor en bak uitbouwen en laten reviseren
    De rest verwijderen en dingen vervangen waar nodig (ik veronderstel voornamelijk bushings, rubberen ophangpunten, etc…)
    Remmen reviseren (upgraden?)
    Interieur vernieuwen, dashboard in zwart alcantara, de stoelen deels in houndstooth (voor bij de jubi te passen)
    Antennes verwijderen en de rolbeugel terug in brushed alu zoals origineel
    Fuchs velgen erop, geanodiseerd of gepolierd
    Ducktail
    Ombouw naar pré-impact maar ik zou ‘m wel lekker breed laten
    Cibiés erop 8)
    Een donkere metaalkleur erop met gele of oranje accenten (dus zoals deze):

Vraag is of dit allemaal tot zijn recht gaat komen op een Targa 😕 Heb een beetje schrik dat ‘t in mijn hoofd wel allemaal lekker zit, maar heb geen zin om met een monster van Frankenstein te eindigen. In theorie zou hij uiteindelijk de looks van een Singer moeten hebben 😕

Budget: 20 a 25.000 👿

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 103)
    • :respect2:

Had deze nogal gezien, maar had echt geen flauw idee hoe ze heten… 😐

Minilites :salut: :first:

[quote=”Mushroom” post=142566]
          [/quote]

Sorry voor de off-topic maar heeft iemand een idee hoe deze velgen heten? 😳

Ik moet je mening bijtreden ,targa’s zijn cool maar al snel overdone als je het niet subtiel aanpakt.
            Naar persoonlijke smaak kan een coupe iets meer bling bling hebben maar in het algemeen blijft het motto minder is meer .

Veel (zotte) replies!! I like that :respect2:
              Input, input, gimme input!!

Wel, dit slaat imo de nagel op de kop: [i]Zo’n targa-constructie maakt de wagen al vrij “druk” en haalt de golvende lijnen onderuit.
              Als je met deze basis verdergaat, zou ik hem zo sober en strak mogelijk opbouwen. Géén spoilers, geen toeters of bellen…
              Zo’n beetje als die kaki-groene die Phyton poste. [/i]

Ik had deze morgen reeds wat zitten Googelen op pics, verschillende threads tegengekomen op diverse fora en, Man? Wat zijn die ducktails groot! 😯
              Ik zat zo meer met een 997 ducktail in mijn hoofd, welke niet zo hoog omhoog steekt en die ook die zijkanten niet heeft.
              Maw, ik had ook al willen zien dat een ducktail op een Targa niet echt tot zijn recht komt en dat -als ik al eens eentje tegenkwam die ik knap vond- het meestal een redelijke kale was.
              Daarnet die Targa thread eens bekeken en na deze gezien te hebben:

0701070011189373508.jpg

CIMG3426_21157567994.jpg

IMG_03081191547245.jpg

SC228.jpg

was ik er eigenlijk een beetje klaar mee. Mooie auto’s hoor, maar toch altijd iets dat me stoort, ‘t is precies of ze “willen” het TE hard met die Targa’s.
              ‘t Is me ook opgevallen dat een cleane look ‘t mooiste is maar dat is dan wel een beetje een showstopper daar ik eigenlijk eens compleet loos wou gaan een een sportmachien neerzetten 😈
              Dus ja, ik was klaar om de handdoek in de ring te werpen en toen ineens toch weer deze gezien…

oliveoylback1212291117.jpg

En ja… *luv
              Dat met een brede poep zou wel eens iets kunnen hebben :driver:
              Misschien kom ik zelfs weg met een koppel Cibié’kes :mrgreen:

Maar eigenlijk begint de barometer naar “Niet doen” uit te slaan 😕

doen Mush, ge kent mijn mening 😈

Ik zal wel helpen met dat interieur… :happydance:

Zo’n targa-constructie maakt de wagen al vrij “druk” en haalt de golvende lijnen onderuit.
                  Als je met deze basis verdergaat, zou ik hem zo sober en strak mogelijk opbouwen. Géén spoilers, geen toeters of bellen…
                  Zo’n beetje als die kaki-groene die Phyton poste.

Yooohoooew mushroom da s nog ns een originele topick !!!!! 💡

Invliegen, als t buikgevoel goed zit, komen de ideeen vanzelf. Maar euh budget kan wat uit de hand lopen denk k (kdurf van mijn eigen revisie al ni meer klappen)…de foto’s van python (de donkergele) tonen wel een leuke weg om in te slaan…een vette dubbele “keverlook uitlaat” eronder, wat singerverwijzingen erop of erin, t kleurke van uw nieuwe jubi en dan fotoke make op +/- ware grootte en ergens muurke zoeken in living om tegenover uw piece of art te hangen (naast pasfotoke van madam om kerk in t midden te houden) da komt snor jong, dan uw smurf nog ombouwen tot salontafel en ge slaapt in uw living.

zo nieuw is het niet

hotrod targas

of ze ook allemaal even geslaagd zijn is iets anders 😯

maar deze zeker wel

met rolkooi :driver:

black beauty

monster targa :happy:

Moest ik het voor mezelf doen neem ik zeker een coupe, maarja er moet iemand ne keer een Singer-Targa proberen te bouwen hé :respect2: :respect2: :respect2:

awel onze mushroom gaat een trendsetter zijn voor ons en vindt dat de forumleden al knappe foto’s hebben gevonden :applaus: :applaus: :applaus:
                          go for it Mush of beter gezegd den Bart een piece of creation :respekt:

Geen turbo look maar geeft wel een idee hoe het eruit kan zien :up:

olive11235833506.jpg

olive911project1296878609.jpg

… maar als je niet veel zelf kunt (of wil) doen, kom je MI met een budget van 20 a 25 K euro niet ver.

Dat dacht ik ook als ik de eerste post las ! Verder : een 1972 USA 2.4T motor met MFI kan super zijn (als die er nog op zit tenminste), maar als de injectiepomp aan revisie toe is, neemt dit oo keen serieuze hap uit je budget, dus opletten !
                              Ik zou beginnen met al het mechanische te checken en de staat van de kas af te wachten voor je grootse plannen maakt.
                              Een Kelly terugbouwen naar z’n mooie originele staat is ook al heel knap en daar zal je evenveel (of meer) oooh en aahs voor ontvangen als voor een replica van een replica (voor mij is een singer evengoed een kelly 🙂 )

Succes
                              K.

Er schiet me net iets te binnen: Een volledige rolkooi in zo’n Targa zou wel über vet staan als het dakje eraf is! :mrgreen:

[quote=”RS” post=142518]Ook ik zou zeggen doen Bart, alleen het betreft een Targa en daar kom je volgens mij weer in het verkeerde vaarwater terecht!
                                  Dus een Coupe zoeken![/quote]Iedereen gaat voor een coupe des te gaver is het als het project met een targa lukt. Dan ben je de enige en misschien wel trendsetter 😎

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 103)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.