Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Done or not done ?
- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 4 maanden geleden door Mushroom.
-
MakerDiscussie
-
19 september 2010 om 23:36
Vandaag naar een 996 gaan kijken en daarna een leuke discussie gehad over het al dan niet mooi zijn van bepaalde “verbeteringen”.
Zijnde
1) Mat zwart gespoten
2) 19″ 295 Turbo wielen die wat uit steken uit de kassen (geen spoorverbreders volgens de verkoper).Afgezien dat over smaken niet te twisten valt graag jullie onafhankelijke mening… 😈
Foto’s: klikkerdeklik
PS. Wat is het nut van een het vervangen van een geplofte 3.4 door een andere gebruikte 3.4 ? (En kan dit voor 6000 euro, zie factuur ?)
-
MakerDiscussie
-
Nee, nee, nee en nog eens nee !!! 8)
Positief : hij ziet er goed uit.
Negatief : ‘t is een ombouw, de motor heeft 50.000 km maar hoeveel heeft de rest er, ‘t kleur is niet iedereens dada (ok ‘t is ne wrap), ‘t is één van de eerste Boxsters, geschiedenis van onderhoud etc zal hopeloos ingewikkeld zijn en waarschijnlijk niet erg betrouwbaar (als ze zo’n werken eraan gedaan hebben), en dan ‘t ergste : voor dat geld koop je een “echte” 996 die nog een pak jonger is.
Ik zie echt de toegevoegde waarde niet van veel geld aan een Boxster te geven met een 996 motor erin terwijl een 996 minder kost.
De keuring gaat ook een lijdensweg worden. Ik heb al 2 maanden kunnen sukkelen om een gelijkvormigheidsattest te krijgen terwijl er aan de mijne niets veranderd was.
Als alles met TüV is zou het mogelijk zijn , maar dan met een éénmalige homologatie wat wel zijn tijd zal nemen .
Ze zouden hem moet goedkeuren in trm van de EU
Een kennis van me heeft ooit zo’n Kadett C in duitsland gekocht volledig omgebouwd naar 3.0 6 cilinder van de Senator .
Na meerdere maanden kon die daarmee rondrijden , maar het is een lijdenswegZal hier maar in deze topic doorgaan.
Is het moeilijk om een (zwaar gemodificeerde) P. in België door de keuring te krijgen die al officieel is ingeschreven in Duitsland ?
Ergo deze: klikkerdeklik
Dat hij zo hoog staat is waarschijnlijk omdat ze van 17″ naar 19″ zijn gegaan? Dat heb je met elke wagen. Dat hij matzwart herspoten is vind ik spijtig, ik zou hem zoals hier al eerder vermeld laten wrappen. Volgens mij ben je dat matzwart snel beu gezien. Velgen zijn ook niet mijn smaak op een 996-model maar dat is persoonlijke smaak, sommigen vinden dat juist mooi. Hier in de streek rijdt ook een zwarte 996 rond met de 19″ turbovelgen (Dixie weet wel wie ik bedoel). Is mooi maar hetzelfde verhaal, moet een halve meter zakken 😆 Die gele remklauwen vind ik ook een beetje tuningachtig. Laat die gewoon zwart, een remklauw van porsche in eender welke kleur mag gezien worden zonder te doen alsof er keramische remmen opzitten.
Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt om deze te laten staan 💡
Op het zicht zou ik het niet doen, maar altijd eerst is gaan kijken en iemand meenemen die de 996 kent…
Nut van de motor te vervangen door een tweedehandsmotor is altijd russische roulette.😕
rjf schrijft:
😆
Soit ik wil bij deze tov tvanbroekhoven mijn nederlaag in de discussie erkennen. 😈 8)
Heel sportief Wim, thx! 😉
Keuze is gemaakt om hem niet te nemen ja 😉
Keuze genoeg in de markt en ondertussen blijf ik vrolijk bollen in mijn 986. Mss moet ik er maar eens over gaan denken om een engine swap te doen ipv gewoon een nieuwe te kopen
Ook niet mijn ding, die matte kleur.
Om mat te zijn blinkt hij nog veel te veel…De velgen van een 997 Turbo op een 996 geeft mij zo de indruk:
“Ik zou wel willen maar kan eigenlijk niet …”Nu ja, gelukkig verschillen smaken…
Ik bedoelde deze dus :
Maar ik denk dat jouw keuze al gemaakt is 😉
Wrappen en spuiten zijn niet hetzelfde : een wrap kan je eraf halen, spuitwerk niet 💡
Velgen zijn idd makkelijk te vervangen, en verlagen kan je ‘m ook nog altijd, maar waarom staat hij zo hoog ?😆
Soit ik wil bij deze tov tvanbroekhoven mijn nederlaag in de discussie erkennen. 😈 8)
Het verhaal van het matzwart spuiten en de dikke velgen is een geplande deelname aan de GUMBALL rally waar vroeger Chrome wrapping de must was en nu eerder de matte kleuren. Waarom er gekozen is voor spuiten ipv wrappen maakt imho niks uit, het eindresultaat is toch hetzelfde. Reden van verkoop is een echtscheiding, er staan van dezelfde persooon nog 3 andere auto’s te koop. Reden van motorvervanging is een plof motor zeker? Het herspuiten en vervangen van de motor is in verschillende jaren gedaan (facturen voorhande), alsook het vervangen van de remmen (idem factuur). Dus geen accident, wat niet uitsluit dat er eerder al iets met gebeurd is natuurlijk…
Ik moet zeggen dat hij er in irl zeer stoer uitzag (al was het al donker) en helemaal niet zoals een (imho saaie 😳 ) standaard 996. Al geef ik toe dat een 275 achteraan beter geweest zou zijn.
Als de AKK klopt al bij al een vette bak, over smaken kan je blijven twisten maar dat hij opvalt is zeker, en die achtervelgen vervangen kan nog altijd na aankoop…
Ik zou ‘m niet moeten.
Hij doet me zo een beetje denken aan die Toyota Camry die ze omgebouwd hadden tot 996.
Hij staat véééél te hoog op z’n poten, de velgen passen niet bij het model (trouwens lelijke velgen ook imo) en dat matzwart vind ik retecool, als’t gewrapt is tenminste, dit ziet er (althans, volgens de foto), nen Duitsen tank uit. 😳 🙁De 996 is zoiezo al niet mijn favoriete 911-model, maar dit maakt het voor mij nog erger. De aanpassingen passen gewoon niet bij dit model, en maken hem er een beetje “gek” uitzien. Het zit gewoon al niet goed op de foto’s …, maar misschien is het gewoon de combinatie ???
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.