doortrekken

• Maker
    Discussie
  • Nog maar eens een vraagje van mijn hand, enkele 100den km zijn nu onder mijn zitvlak in de 2.5 Boxster verreden en ik rij eerder rustig aan dan stevig aan de bel te trekken maar ik heb dus een 2.5L automaat met een tiptronik en wat me opvalt is dat wanneer je dan toch eens de plank raakt en hem echt laat doorgaan de aut. bak echt wel heel hoog in de toeren gaat en zelf laat blijken dat hij niet naar een hogere versnelling zou gaan?? doet hij natuurlijk wel maar ik vind het wel een akelig geluid en ben dan eerder geneigd om wat gas terug te nemen, is dit normaal voor een automaat dat hij zo blijft doorjanken in een versnelling???

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • [quote=”daniell”:2dzo2qb5]Trouwens ik heb me door insiders laten vertellen dat de Boxster bij verkoop de meest waardevolle wagen binnen dit merk is??[/quote]

Volgens mij is die “insider” iemand die zelf een Boxster te koop had/heeft .
      Je moet de prijzen eens bekijken . Die zijn echt serieus laag .
      Niet verwonderlijk eigenlijk rekening houdende met het grote aantal dat er geproduceerd zijn .

WB

Jullie hebben het dan toch over de “kickdown”?
        De gaspedaal in één keer induwen, bak gaat een versnelling lager en auto een tempo hoger…………….. 😆
        Geluid is dan wel normaal te noemen vind ik, alleen pas ik het zelf ook niet veel toe en je moet het geluid een beetje gewoon raken..

Ik vermoed dat Koen het over de porsche in het algemeen heeft, want als mod. zal hij wel weten dat we die “grapjes” over de boxster nu wel meer dan beu zijn. Een porsche blijft een porsche…..wat n motor of uiterlijk die ook heeft. Ik kan je trouwens verzekeren dat na mijn 3.0 en mijn 3.2 carrera mijn boxster het volle genoegen geeft om er in de zomer én in de winter mee te kunnen rijden…..(moet toch niet meer aan de binnenkant ijs krabben en is lekker snel warm binnen)………. 8)

[quote=”911-lover”:24zfm0of]Een Porsche blijft vrouwelijk hé 😈 😉 [/quote]

Ge bedoelt dan wss met name den ” Boxster ” 😀 wel ik ga daar uiteraard voor een groot deel mede akkoord, en wie weet komt er bij mij wel eens een wissel naar groter geschut binnen dit merk?? maar ik ben vooral gepassioneerd door cabrio-rijden en met ( tot op heden ) vind ik de Boxster in een ” open versie ” nog steeds mooier dan de meeste porsches van 911 tot 997 kwestie van smaak uiteraard, daarbij genomen rijdt ik enkel in de zomermaanden en hou er niet van om een dure ( lees onderhoud en taksen/belastingen ) in de garage te hebben staan!! Trouwens ik heb me door insiders laten vertellen dat de Boxster bij verkoop de meest waardevolle wagen binnen dit merk is??

Een Porsche blijft vrouwelijk hé 😈 😉

Thankx, als ik het goed begrijp zit het em in de manipulatie van het gaspedaal??

even de gas lossen en dan terug gas geven (maar iets minder en niet te snel) dan gaat hij een versnelling hoger .
                En als je de gas naar benede stampt , dan gaat hij een versnelling lager . 💡

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.