draad met O-ring

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 draad met O-ring

• Maker
    Discussie

• PM

Heren, als ik de deur open aan de passagiers zijde van een 996 dan zie ik in het chassis (niet in de deur) iets boven de scharnier een draad met een ringetje. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Heb dit bij nog 996’s gezien maar nog nooit bij stilgestaan wat het zou kunnen zijn. Ook google weet het niet (of ik kan het niet goed uitleggen… 😕 )

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
      • soms zit deze langs de bestuurderskant, zeker vanaf de 997 (klik op de afbeelding om deze te vergroten)

en zit dat ook daar bij de 996 4s die draad met ring voor nood gevallen !!!!
          :drink:

PM

TOP! :respect2:

achter de bumper :

in de wielkast vlak onder de behuizing van de koplamp:

tot slot: wie TOTMBO is dat vind je hier in de lijst met afkortingen op pag. 1

PM

ik zie inderdaad een draad vertrekken aan de koffersluiting maar die verdwijnt dan in het chassis. Is deze simpel terug te vinden na montage van rechter voorwiel en pvc binnenbekleding? Het ander kabeltje is idd voor de tankklep 😀 Nog een vraag; wat is TOTMBO?

geen reden tot paniek philippe :sleep:
                  normaal zit die noodkabel voor ontgrendeling van de kofferklep achter de pvc binnenbekleding van je rechter voorwiel. daarom schreef ik er ook bij “met verlengstuk”. sommigen bricoleren er een stukje bij aan om in geval van nood sneller in de koffer te geraken. het wiel demonteren is wss het laatste wat je wil doen als je vertrekkensklaar staat met TOTMBO en de koffer niet meer open kan. ga gerust eens op zoek, maar zeker niet aan trekken om uit te proberen want de werking ervan is éénmalig (is mij steeds verteld).

het kabeltje wat jij ziet zitten in de RE deurstijl zal idd wel voor het tankklepje zijn. in geval dit niet door de CV ontgrendeld zou geraken. zo kan je nog steeds tanken na een quatremain kabeltjetrekkentankklepopenen.

PM

die van mij is er uit… 🙁 Hoop dat ik geen platte batterij heb. Ik zie enkel achter het rubber een mechanisme voor mijn benzinetank te vergrendelen. Daar hangt een stukje ijzerdraad aan maar zonder O-ringetje…

PB

Dat is idd de noodontgrendeling van je koffer als je een platte batterij hebt. 😉

PM

Die is het! Is dit het mechanisme om de koffer te openen?

is het een staaldraad? dan zou het deze kunnen zijn (met verlengstuk)

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.