Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Dringend
- Dit onderwerp bevat 27 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 8 maanden geleden door Joeri.
-
MakerDiscussie
-
16 maart 2009 om 15:45
Onze 930 turbo van 1989 is uit rivisie en nu moet hij opnieuw gekeurd worden. Daar wij de nummerplaten terug ingegeven hebben moet hij 2dehands gekeurd worden.
Op de keuring zij die man dat stalen remleidingen niet origineel zijn. En dat dit dus niet mag. Nu moet ik papieren zien te pakken te krijgen om te bewijzen dat dit wel degelijk zo is. Waar moet ik daarvoor kijken??
-
MakerDiscussie
-
Ik vind het er toch over. Mogen de remblokken dan ook nooit meer vervangen worden volgens de megabreinen van de keuring? Slijtage gevoelige onderdelen moeten kunnen vervangen worden. Er is geen wettelijke verplichting om originele onderdelen te gebruiken of vergis ik mij?
Ik ga proberen om het nodige opzoekwerk te doen en dan alles eens in gang te steken 😉 )
Maak mij gerust jullie info al over.
Mvgauto is gekeurd en staat in onze garage bij zijn broertjes 😉 Mag toe
[quote=”911-lover”:pritc343]
PS : Hier zie je geen go karts rijden met straattoelating ( En ik bedoel dus geen Buggy’s quads etc met motorplaten )[/quote]aan de kust zag ik er vorig jaar, wel met moto-plaat (denk ik) voorzien van rolkooi, verlichting, wielen zijn ook een stuk groter dan kart, …
[quote=”kleinekastenteufel”:2pzlto7v]Beste Cedric,
Het is niet omdat de nummerplaat werd ingediend dat uw auto opnieuw een verkoopkeuring moet ondergaan.
[/quote]
idd, srry de garagist verkeerd verstaan. Wij gaan zelf niet naar de keuring om dat garagisten er normaal met minder moeite erdoor graken. Maar zo zie je maar, die tijd is ook al gepasseerd.
Heb contact opgenomen met de classic afdeling in Stuttgart en bij porsche import om de nodige paprieren te zien bemachtigen. Het is afwachten nu…
Gisteren nog even iets vergeten te melden .
Onlangs was er een reportage op de Duitse TV . Daar zijn Go karts voor op de openbare weg toegelaten . Ja , van die dingen waar je in hallen voor 30 minuten mee kan rijden , maar dan voorzien van verlichting en een nummerplaat .
Deze werden in de reportage getest en levensgevaarlijk bevonden . Geen vering waardoor je bij elk putje of bult in de weg een halve meter naar links of rechts sprong . Zelf toegelaten op de snelweg (rijden 80 per uur ) Zijn veel te lag dus niet te zien door diegene die jezelfde snelheid rijden (denk aan trucks, wagen met trailers etc) .
Doordat ze laag zijn is het gevaar op een impact tot dood enorm groot . Bij aanrijding met een vangrail of bumper zit je hoofd op de hoogte van de impact .
Toen werd er gevraagd hoe het komt dat zoiets ïberhaupt kan toegelatej worden op de weg .
Het antwoord was …………….en hou je nu goed vast 😯Deze zijn goedgekeurd vor het verkeer in Brussel België en wij moeten ons aan de Europeese richtlijnen houden
Jawel , elk land binnen de EU moet zich houden aan wat er Europees in Brussel beslist is …….. behalve België zelf . Die denken (en kunnen ook) dat ze alleen alles mogen verwerpen .
PS : Hier zie je geen go karts rijden met straattoelating ( En ik bedoel dus geen Buggy’s quads etc met motorplaten )
Ja dat is inderdaat de enige oplossing hier in dit k.. land. De veiligheid speelt geen rol ! als ze maar moeilijk kunnen doen ! 😕
ik denk dat dat geen slecht idee is 😉
En idd k*tland 🙂 )
😥 ik begin al te denken dat ik ze toch naar de rubberen versie ga MOETEN veranderen [size=75:sab6w2e0](k*tland 😉 )[/size]
Porschky heft helemaal gelijk doch deze (strenge maar je zegt het zelf DUITSE ) keuringheeft hier in dit Apenland geen enkele betekenis .
Als antwoord krijg je dat het hier België is en niet Duitsland .Zelfs onderdelen met de Duitse TüVop hebben hier geen enkele betekenis . Dan moet je voor die goederen een GOCA attest aanvragen . Dit is een te betalen attest .
Een producent die een TüV attest wil hebben voor zijn waren moet deze door een speciale dienst laten testen en goedkeuren alvorens dit te krijgen . Dat is een dure kost . Vandaar dat een artikel met TüV ook veel duurder is dan een gelijkaardig zonder TüV .
Om terug te komen naar het GOCA attest daar het Duitse TüV niet zou voldoen .
De goederen worden NIET getest . Er wordt je enkel een veel te duur A4 GOCA atest bezorgd waar dan een verwijzing opstaat naar het bestaande TüV attest .
Larie en apekool dus en enkel kassa kassa .
Ik heb er helaas sinds de tuningwetgeving jaren aan een stuk elke dag beroepsmatig mee te maken gehad (80% van mijn goederen haalde ik in Duitsland)wat de Duitse Tüf-keuring betreft, wat sommige van de hier opgenoemde, bij ons verboden, verbeteringen betreft, zou dit wel een verbetering zijn! In Duitsland is het namelijk zo dat men voor bepaalde onderdelen een “Tüf-goedkeuringsattest’ kan krijgen als fabrikant. Dat wil dan zeggen dat het mag gemonteerd worden op een wagen, EN dat de originele garantie van de dealer niet mag opgezegd worden vanwege het monteren van een dergelijk onderdeel! Als je dus dergelijke onderdelen op je wagen zou hebben, zou hij niet afgekeurd mogen worden!
Daarom heb ik destijds, ik dacht dat het om chiptuning of iets dergelijks ging, hier ooit al eens gezegd dat je best soms Duitse fabrikaten neemt met een dergelijke Tüf-goedkeuring, omdat je dan tenminste een zekere garantie hebt wat kwaliteit en betrouwbaarheid betreft. (maar daarom zijn ze vaak ook iets duurder, omdat ze op zijn minst die homologatieprocedure moeten doorlopen hebben, en uiteraard betalen hebben!)
Trouwens, ook wat niet autogerelateerde producten betreft, lachen de Duitsers niet met kwaliteitscontrole, en wordt de spreekwoordelijke Deutsche Grundlichkeit weer boven gehaald! Onlangs zag ik een reportage op de Duiste TV hoe de kwaliteitskeuring van speelgoed bij hen gebeurde! Amai zeg, zo grondig! Er wordt nagegaan hoeveel seconden het duurt vooraleer een beertje volledig vuur vat als er een vlam tegen gehouden wordt, hoeveel kracht er gezet dient te worden op neusjes en oogjes los te krijgen, of er giftige onderdelen aanzitten, of er onderdelen aanhangen die een kind zouden kunnen verwurgen en dergelijke. Tegen dat men het Duiste ‘GE’-attest krijgt dat een product goedgekeurd is, moet het heel wat kwaliteitseisen doorstaan. Markant detail, bijna al het speelgoed uit China dat getest werd, voldeed niet! Sindsdien let ik op dat labeltje op de etiketten van sommige zaken die ik koop voor mijn kleintje…
Beste Cedric,
Het is niet omdat de nummerplaat werd ingediend dat uw auto opnieuw een verkoopkeuring moet ondergaan.
Daar zijn andere wettelijke oplossingen voor, wij zijn daar zeker van.
U mag ons altijd contacteren of langs komen.
😮 twisted: 😮
[quote=”vetor”:nzbo3vb1][quote=”mcklusky”:nzbo3vb1]… geruchten doen de ronde dat de keuring zoals de duitse tuv zou worden, ik ben benieuwd en wacht vol ongeduld…[/quote]
Wat zou dit dan wel inhouden voor ons belgen? ????[/quote]
Dat je voor elke verandering aan je auto naar de keuring moet voor toelating. (lees > geld mag betalen)
En als de verandering binnen de normen valt, je heel veel aantekeningen op je kenteken krijgt.Idd één van de vele stomme dingen die er zijn gekomen sinds de “tuningkeuring” .
Mede door deze stomme regels is mijn vorig beroep voor de vele handelaars doodgebloed .
De mensen durfden niets meer kopen voor hun wagen .
De smoes dat ze het gingen doen zoals in Duitsland is larie en het dient alleen om geld .
Ik kreeg zelfs een (extra te betalen) tuningrapport voor mijn CS vanwege de achterspoiler . Welke 968 is er zonder geleverd ❓
En verkeersveiligheid heeft er niets mee te maken net als het flitsbeleid .
Rolkooi mag niet , remmen verbeteren mag niet (geen staalleidingen , geen geperforeerde of/en geventileerde schijven , geen grotere schijven of klauwen etc) , geen carbondelen aan carrosserie etc .
Ik kan heel wat opnoemen .
Ook is België het enigste land waar je niets aan de motor mag doen . Zelfs voor een sportluchtfilter kunnen ze je wagen tot “verboden voor het verkeer” bombarderen . 👿
Welkom in België en dank U aan al die mensen die op huileBertje gestemd hebben en die hiervoor gezorgd heeft .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.