Dringend

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Dringend

• Maker
    Discussie

• porsche914orange
    Deelnemer

Onze 930 turbo van 1989 is uit rivisie en nu moet hij opnieuw gekeurd worden. Daar wij de nummerplaten terug ingegeven hebben moet hij 2dehands gekeurd worden.

Op de keuring zij die man dat stalen remleidingen niet origineel zijn. En dat dit dus niet mag. Nu moet ik papieren zien te pakken te krijgen om te bewijzen dat dit wel degelijk zo is. Waar moet ik daarvoor kijken??

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
      • [quote=”mcklusky”:ay67eczb]… geruchten doen de ronde dat de keuring zoals de duitse tuv zou worden, ik ben benieuwd en wacht vol ongeduld…[/quote]

Wat zou dit dan wel inhouden voor ons belgen? ????

ik snap het ook vaak niet, stalen zijn gewoonweg beter, maar zo is het ook met grotere remmen steken, mag niet ondanks het feit dat het de veiligheid tengoede komt , geruchten doen de ronde dat de keuring zoals de duitse tuv zou worden, ik ben benieuwd en wacht vol ongeduld…

dus beste oplossing, de stalen eraf halen en rubberen eronder steken?? 😕

Wim

Al genoeg antwoorden gekregen zie ik. 😉
              Hier bij ons mag dat, waarderen het zelfs als je rubberen voor staal omwikkelde neemt. 💡
              Dus op dit punt vindt ik dat de Belgische keurings heren wel erg ver gaan op deze manier, is toch voor de veiligheid. 😕

[quote=”tvanbroekhoven”:w6ltqtcd]Zouden ze t merken op de keuring dat de mijne iets dikker zijn ? [/quote]

Bij mij hebben ze het ooit allemaal nagemeten, nu moet ik zeggen dat dat wel bij een homologatiekeuring was, ik kreeg er toen geen opmerking voor, maar de keurder van dienst wist het wel.
                Ik denk niet dat het bij een gewone keuring opvalt of dat ze het gaan weten/merken.

‘wijzigen of monteren van stabilisatorstangen’

Zouden ze t merken op de keuring dat de mijne iets dikker zijn ? Zijn wel originele porsche onderdelen, maar dan van een carrera na ’86.

bedankt voor het handige lijstje. Maar op de turbo is die stalen remleidingen gewoon standaard. Dus moet dit toch toegelaten worden.
                    Zou het een oplossing zijn om er zo’n stofachtige leidingen erboven te plaatsen? 😉

Voor de ongelovigen onder ons heb ik dit van de site van GOCA ( http://www.goca.be ) gehaald.
                      Zij zeggen het volgende:

[i]Volgende verbouwingen zijn ronduit verboden :

tinten en folies op voorste zijruit en voorruit
                      zonneband op voorste zijruit
                      verwijderen van sluitmechanisme van de koffer
                      verwijderen van greep van de als passagiersdeur gebruikte koffer
                      verwijderen sluitmechanisme deur
                      wijziging structuur motorkap
                      wijzigen van afstand tussen motor en motorkap
                      vervangen motorkapscharnier
                      spoiler in materiaal met lage absorptiegraad
                      topchops
                      afzagen van origineel spatbord dat deel uitmaakt van de dragende structuren
                      hinderen of onmogelijk maken van de werking van de airbag
                      verwijderen van de airbag
                      driepuntsveiligheidsgordel vervangen door tweepuntsgordel
                      afdekken van signalisatie
                      monteren van NOS-fles
                      plaatsen van startknop
                      wegnemen van derde stoplicht
                      plaatsen van vierde stoplicht
                      bevestigen van wiel dmv centrale bevestigingskit
                      wijzigen remsysteem
                      vergroten van spoor dmv spoorverbreders
                      wijzigen of monteren van stabilisatorstangen
                      monteren van ander type ophangingsrubber
                      wijzigen van uitgangsdiameter van originele uitlaatdemper
                      monteren van versnellingsbak met andere overbrengingsverhoudingen
                      motortuning
                      monteren van niet-wegklapbare zetels in twee- of driedeursvoertuig zonder de achterbank en veiligheidsgordels en de verankeringspunten van de achterbank te verwijderen

monteren van velgen met adapter los van de velg

monteren van stuurwiel met niet-vervormbare adapter[/i]

Als deze niet toegelaten zijn waarom is hij dan 3 jaar geleden (toen we hem gekocht hebben) 2dehands gekeurd en nu niet? ik denk dat het gewoon kwestie is van wie je bij de keuring vast hebt 😕

idd, dit is bij mijn weten gewoonweg niet toegelaten…

Als die papieren “uberhaubt” bestaan wil ik ze ook wel hebben 8)

Mijn beestje werd ook afgekeurd voor de stahlflexen.
                            Deze zijn jammer genoeg verboden in Belgie. ❗

Ik heb de rubberen versie er terug onder MOETEN zetten 👿

Grts
                            turbo

even cabriowim raadplegen 😀

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.