dringende hulp ivm upgrade remmen gevraagd

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 dringende hulp ivm upgrade remmen gevraagd

  • Maker
    Discussie
  • Ben bezig met het zoeken naar beter remvermogen…

    Toevallig erop uitgekomen: setje Brembo 8 pods klauwen en schijven 365mm, 90% nieuw = 1 set voor de voorkant

    Voor mij nu wel niet echt het moment om mij er mee bezig te houden (diverse redenen), daarom HELP, dank!
    Sleutelen is voor mij geen probleem, alleen heb ik geen technisch inzicht genoeg of dat allemaal wel kan en klopt.
    Kosten nog wel wat en kan mij geen miskoop permitteren, wie wel trouwens 😕 ( ‘t is eigenlijk ook dringend…)

    Zijn de deze:

    [IMG]http://i47.tinypic.com/24nl285.jpg[/IMG]

    steek is 5 x 130 dus zou op de 997 4S MKI (2006) moeten passen, velgen 19″ zullen een must zijn…die zitten erop
    De blokken worden de Pagid RS 29 geel

    Dus:
    * kan ik die zomaar monteren of zijn er aanpassingen van doen, oa aan de remdrukregeling ed?
    * enkel deze voor aanpassen en orig achter laten, te doen? verstandig?
    * eventueel orig klauwen & schijven voor naar achter verplaatsen?
    * waar ik niet aangedacht heb…

    Bedankt mannen!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • Ga jij dan ook bij de zotten van Geel :happy:

        [quote=”Datake” post=108934]bwa bij een Porsche valt dat wel mee op de keuring denk ik, waar ik ga kijken ze hoe dikker den bak hoe minder nauw… laatste keer dat ik met mijn M3 geweest ben zijn ze zelfs vergeten de uitstoot te meten… zo hard stonden ze te kwijlen…[/quote]

        Waar ga jij dan ? Bij mij testen ze zelfs de koplampsproeiers. Ze moeten niet enkel werken, maar nog goed gemikt sproeien ook ! 🙄

          Datake dan heb jij meer geluk dan ik ,toen ik ging was het alsof ze nog nooit een Gt3 hadden gezien ,de chef kwam erbij om naar de veren te kijken .
          Er vroeg er mij iemand of de wagen een originele Gt3 was 😥 ,heb er zelf niet op geantwoord 😳

            bwa bij een Porsche valt dat wel mee op de keuring denk ik, waar ik ga kijken ze hoe dikker den bak hoe minder nauw… laatste keer dat ik met mijn M3 geweest ben zijn ze zelfs vergeten de uitstoot te meten… zo hard stonden ze te kwijlen…

              Idd krimprubber erover, tip komt overal naar voor. Vrees wel dat die gasten op de keuring daar ook al van op de hoogte zullen zijn…

              Swat zijn besteld 😉

              Goodridge verkoop die ook in het zwart, maar is nog altijd geen rubberen buitenkant 😕

              Ga morgen eens samenzitten met een Porsche team ingenieur betreffende meer koeling se!

                @orange Zimmerman schijven is bij mij ook een optie,ik betaal ze hier 220€ plus btw..??

                @Rodondo
                Ja weet ik,ik vond de prijs nogal meevallen als vergelijkt met nieuwe?! :puke:
                Twijfel twijfel 🙄

                @RS
                Ga ook eens proberen de blokken af te schuinen…Stalen remleidingen idd
                maskeren of ruzie

                  [quote=”RS” post=108846]
                  Stalen remleidingen: hoe zit dat nu met de keuring?[/quote]

                  Is een “Nee” op de keuring.
                  Doe er dikke zwarte krimpkous over, rij wat door plassen en modder en het lukt wel! 😀

                    Ok, alles terug in elkaar geprutst, verdict:
                    blokken voor 3/4 versleten en achter volledig versleten, verklaard het warmlopen, fading…
                    Schijven vertonen slechts zeer zeer kleine barstjes en kunnen nog wat km’s verdragen.

                    Beslist!

                    Schijven blijven nog efkes, gele Padgids RS29 en stalen remleidingen, Castrol SRF net ververst.

                    Stalen remleidingen: hoe zit dat nu met de keuring?

                      [quote=”RODONDO” post=108820][quote=”poli gt3″ post=108814]Ik heb de pagid Ofwel een upgrade naar de Keramische

                      Bij die Porsche-onderdelenmarchant in Schoten liggen “als nieuwe” keramische toestanden. :lekker:[/quote]

                      Liggen er al een tijdje, kent zijne prijs…

                        Geen erg Cedric!

                        Bij mij ligt ‘t boelke momenteel uiteen,( zit zelfs met de laptop ernaast :wtf: ) ik meet 350mm voor de 997 dus 😉
                        Ah bekijken om nog meer koeling naar die schijven te krijgen, nie simpel precies 🙁

                        En half het interieur ligt er ook bijna uit…rolkooi mogelijkheden ah bekijken :relaxman:

                          Ik meet 33 cm op de mijne 😀 Dan bedoel ik de diameter van de remschijf hé :happy:

                            [quote=”poli gt3″ post=108814]Ik heb de pagid Ofwel een upgrade naar de Keramische

                            Bij die Porsche-onderdelenmarchant in Schoten liggen “als nieuwe” keramische toestanden. :lekker:

                              Zit dus een beetje met hetzelfde probleem als RS.

                              Weet er iemand welke diameter de voorste schijven van een 996 GT3 Mk1 hebben.
                              Is dit 330mm of 350mm. Ik lees allerlei verschillende zaken op het net. 🙄

                              Kan op het nederlandse forum een setje nieuwe zimmerman schijven kopen.


                              @RS
                              : srry om uw topic te gebruiken 😉

                                @ Poli gt3, idd Pagids piepen, kan verholpen worden door de zijkanten wat af te schuinen.
                                Alhoewel is verschillend van set tot set??? Een raar fenomeen en niet te verklaren.
                                Ze zijn idd harder en werken harder in op de schijven, vandaar ze die betere remkracht geven.
                                Scheurtjes komen iets rapper in de schijven ook dat klopt, maar die krijg je ook met het orig materiaal.
                                Trouwens die scheurtjes heb ik nu toch ook al.
                                Ben ik economisch ingesteld wel dan laat ik de schijven zitten en monteer de gele Padgids, dan ben ik nog voor minstens twee trackdagen gerust.
                                Volgend jaar zien we dan wel… 😕

                                Upgrade naar Keramisch, jawadde 😯 , veel circuitgasten monteren terug ijzeren schijven…kostenbesparend…Keramisch en zandbak of vette vingers zijn niet echt de beste vrienden!
                                Ferm!

                                  Bedankt mannen!

                                  Update:
                                  Het opwaarderen van de achterremmen is noodzakelijk, of bij gebruik vd orig achterremmen de remcylinders aanpassen om de verhouding voor en achter te laten kloppen.
                                  Idd Ghost, remverdeling moet aangepast worden.
                                  Ook nog niet zeker of de bevestigingspunten passen op een 4S, voor GT3 / RS blijken te kloppen?

                                  Bezig met mannen met kennis van zaken, hun advies: “JP gaat u een pak geld kosten! koop u een track P’ke en gaan”, mja zit veel waarheid in!

                                  Ga er nog even mee door, dus tips welkom 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.