Dringende vraag betreffende duitse TUV

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Dringende vraag betreffende duitse TUV

• Maker
    Discussie
  • Ik heb één van mijn Porsches verkocht (onder voorbehoud) aan een Duitser.
    Deze man wil de wagen graag aankopen, maar wil zeker zijn van zijn zaak en wil daarom enkel de wagen betalen wanneer hij een TUV keuring heeft.

Voor deze TUV keuring wil de koper al de kosten op zich nemen, ook als de keuring negatief uitdraait.

De man is ook vanuit Munchen Gladbach komen kijken naar de wagen, dus het is een serieuze en te vertrouwen persoon.

Mijn vraag is:

Kan ik als Belg in duitsland een wagen TUV laten keuren zonder dat deze wagen in Duitsland ingevoerd is of moet de wagen in Duitsland reeds te naam staan?

Ik ben al aan het googlen geweest maar vind niet meteen een antwoord, iemand die me kan helpen ?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Mooie collectie anders die je te koop hebt staan!

het ging eigenlijk over twee wagens, in eerste instantie ging het over die wagen ja, maar ondertussen heeft de koper een andere van mij in de gaten gekregen en daar zijn zinnen op gezet…

Antwoord intussen gevonden, iedereen bedankt voor de raad.

Gaat dit over de wagen waar ik denk dat het over gaat? 😉

Thx Yvan, de wagen is ongevalvrij, het enige waar we schrik voor hebben bij de TUV is de abgasunterstutzung en het feit dat de wagen geen katalysator heeft voor de rest zou het met vlag en wimpel moeten gebeuren.

De potentiele koper zei me ook vooraf dat hij pas tekent en betaald na tuv keuring, bovendien betaald hij de kosten van de tuv voor ik vertrek, dus ik loop geen enkel risico.

Als dit je kan helpen, Ik heb een vriend die handelaar is in oldtimers en ooit een wagen (Ford Mustang) verkocht aan een Duits.

Wagen is door de TUV niet geraakt omwillen van sporen van een klein ongeval, een van de balken van het zelfdragend koetswerk was eventjes korter dan de andere !! Bijna onzichtbaar maar toch geweigerd.

Resultaat, Vriend heeft wagen kunnen terughalen, Duitse klant dreigde met proces en eiste terugname onder “garantie”.

Na raadplegen van zijn raadsman heeft mijn vriend de koop ongedaan gemaakt, wagen gaan terughalen en ook terugbetaald.

Ze zijn daar niet mals met die zaken !!!

Dus oppassen met dit soort verkoop, koper zal in dit geval zekerheid willen omtrent het bekomen van een TUV goedkeuring alvorens hij definitief koopt.

Groetjes,

Yvan

kan in principe geen probleem zijn hoor..Tuv is geen instelling vande staat maar opereert onafhankelijk…een ieder kan z’n wagen naar Tuv normen laten keuren

al gebeld, maar antwoordapp 8)

Johan gaat dat weten… 8)

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.