Drip en Drup on tour_reisverhaal

Home Forum Porsche Uitstappen Drip en Drup on tour_reisverhaal

• Maker
    Discussie

• XXX
    Deelnemer

Zoals beloofd gaan we jullie op de hoogte houden van de uitstap die we deze ochtend om 06:20u gestart zijn in Antwerpen. De bedoeling was om 06:00u te vertrekken maar zoals iedereen wel weet trekken 2 mannen zich niet veel aan van het vertrekuur, het is een ‘ongeveer uur’. Dat het nog donker was moet ik niet vertellen…

start.jpg

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 90)
      • Ziet er super uit!!!! Spanje heeft knappe stukken maar tja, la bella Italia, daar kan niks tegen op!

Leuk leuk leuk! Foto’s zeggen soms meer dan woorden!
          (Enne voor 2016…..als de data ons passen….gaan we zeker mee! )

XXX

Intussen zijn we aangekomen in de streek van Arezzo / Bucine / Pietraviva, effe rusten. Gisteren voelde ik me nog goed wakker, de adrenaline denk ik. Vandaag zijn we gewoon moe. Dus morgen laat ik me door TOTMBO rondrijden in een Fiat Cubo, ‘t is eens iets anders 👿

vinosanto.jpg

borghetto.jpg

Heb deze avond getafeld met de eigenaars en tracht wat te bekokstoven voor 2016.
            Ik dacht een roadtrip naar deze streek, via een leuke route naar hier op 3 dagen, een dag of 4 hier en dan terug naar la Belgique…
            Er is hier plek voor 7 à 8 wagens m.a.w. 14 tot 16 personen…
            Heb van Boxterwalter vernomen dat er een mooi hotelletje in de buurt van het Gardameer moet zijn om als tussenstop te kiezen…

XXX

Eigenlijk ben ik gans deze trip een rijdend reclamebord voor de La Targa Passaggio. Op de voorruit, op de achterruit.
              Op diezelfde Targaruit links en rechts en dan heeft deze ‘pipo’ nog op iedere deur een bescheiden sticker gekleefd…
              Hmm, misschien teveel van ‘t goede :popcorn:

LTP.jpg

XXX

Echt een mooie pas om te nemen met een stevige hellingsgraad 😆

Gavia1.jpg

XXX

De Gavia Pass mag je niet overslaan als je de Stelvio net van Oostenrijk naar Italië genomen hebt.
                  De Stelvio is voor de touristen, de Gavia voor de autorijders onder ons, hoorde ik vertellen.
                  Wel ‘t is ook zo, meestal maar plek voor één auto, een stuk moeten achteruit rijden (bergop dan) om een tegenligger te laten passeren. Een tunnel door amper 3 meter breed en als je er uit komt is ‘t net een horror film, midden in de wolken en nog geen 5 meter zicht.
                  Als de baan dan toch zichtbaar wordt kom je dit tegen:

Gavia2.jpg

Wim

Is een bekende,heb ik toen mijn blaas leeg gespoten. :mrgreen:

Geniet er lekker van. :up:

Mooie reis, prachtige foto’s, maar zie ik daar ergens op een foto de verschrikking van de bergpassen? Een mobilhome? Vanwaar blijven ze komen? 👿

XXX

Had ik al gezegd dat er wat sneeuw lag,

2_stelvioroute3sneeuw.jpg

Buiten motoren, auto’s, mobilhomes, fietsers kom je er ook onverwachte dingen tegen (moet wel toegeven dat ‘t een lekker kontje was) :happy:

2_stelvioroute5.jpg

Het is al laat aan het worden en de verbinding is hier niet echt snel te noemen, dus blijf maar even op jullie honger zitten tot morgen voor de beelden van de Gavia Pass, nog straffer !

XXX

Gezien mijn 11je toch ‘af en toe’ een druppel achterlaat, een dripje… en ik Drup niet mocht fotograferen toen hij het deed, maar hij dat aan zijn laars lapt als het over Drip gaat, hierbij het bewijs dat ik er ook een druppel heb achter gelaten 😳

2_sporenopdestelvio.jpg

Hey, iedereen heeft wel zo eens een moment dat de druk hoog is en de enigste oplossing een berg is :engeltje:

XXX

Iedereen zijn mening over de Stelvio maar ik vond ‘m best leuk.
                            Overal plek om te rijden, niet te veel verkeer en we hadden het weer wel mee.
                            Onderschat het niet, er was afgelopen nacht dik 15cm sneeuw op de top bijgekomen.
                            Op een gegeven moment moesten we 10 minuten stoppen omdat ze nog sneeuw aan het ruimen waren…
                            In ieder geval, bergop ziet het er zo uit:

2_stelvioroute2.jpg

En bergaf is het weer een ander verhaal, deze foto komt waarschijnlijk bekend voor…

2_stelvioroute4.jpg

:lekker:

XXX

Mooi de natuur daar, beter nog prachtig gewoon. Maar we zijn hier niet alleen om van de omgeving te genieten maar wel voor iets anders…

2_stelvioroute.jpg

De Stelvio Pass natuurlijk.

:respect2: :up:

XXX

Deze ochtend, na een lekker ontbijt terug de weg op richting Italië.
                                    Ben je rustig door een bergachtig en groen landschap aan het rijden, neem je een deftige tunnel en op het einde zie je ineens dit:

2_doordeeerstetunnel.JPG

Om even stil van te worden, indrukwekkend toch?

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 90)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.