Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Druppellader
- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 22 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door
snoer 964.
-
MakerDiscussie
-
3 januari 2014 om 13:17
❓ Weet iemand of de druppellader van Porsche maanden mag blijven inzitten of is het beter van deze regelmatig te ontkoppelen?
DiBohttp://www.mijnalbum.nl/Fot
o-QBJRZGEK-D.jpg
-
MakerDiscussie
-
[quote=”youyou” post=158621]heb me een opti-mate 6 aangeschaft, werkt prima, heb voor motorfietsen ook altijd met opti-mate gewertkt, nooooooiiiiittttt problemen mee gehad[/quote]
Juist werk er al 5 jaar mee en nooit probleem gehad.
heb me een opti-mate 6 aangeschaft, werkt prima, heb voor motorfietsen ook altijd met opti-mate gewertkt, nooooooiiiiittttt problemen mee gehad
Gisteren batterij opnieuw zo dood als een pier… Ga morgen een nieuwe laten plaatsen. Die druppellader van Porsche verhuist naar het containerpark.
Porsche druppelladers zijn niet echt ok, 14dagen op en 14 dagen af anders = batt kapot!
Vorig jaar ervaren, hopelijk helpt dit jaar dat truckje…Ik heb 2 orginele Porsche druppelladers nog nooit problemen gehad.
Nog eentje dan. Zorg altijd dat de accu helemaal top staat als je gaat starten/rijden met een wagen die veel stil staat. Als je start met laag geladen accu, trek je je accuplaten krom, en beperk je de capaciteit en levensduur in enorme mate. Niks zo lullig als ergens met je Elf staan die niet wil starten, dat trekt publiek voorzien van een zeer merkwaardige grijns op het gelaat… :think:
Ik heb jaren lopen tobben met die dingen, Porsche is autofabrikant, dus zeker geen acculader specialist. Man man man, en alles maar doormeten, de kleinste lekjes traceren, Peppie & Kokkie apparaten zijn het! Je twijfelt aan een serieuze auto, terwijl dat ‘originele’ dingetje van een paar tientjes gewoon niet voldoet. Heb zelfs m’n airco unit vervangen omdat ik dacht/denk dat daar in lekje in zat waardoor het ladertje het niet kon bolwerken, gewoon plat in een paar weken. Wil je lekker gaan rijden … :what: :loser: … is slecht voor je ego! :ass:
Eeeej Funny, die heb ik nog niet meegemaakt, maar ik check dan ook altijd minstens 5x, omdat ik weet hoe die persoonlijk blunders ervaren … :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
Bedankt voor de suggesties. Ik heb een lange rit gemaakt, auto start (voorlopig) terug zoals het hoort. Batterij blijkt nog intact.
Deze druppellader werkt prima:
weliswaar zonder Porsche-logo… 😉Heb hiermee al eens een batterij weer tot leven gewekt.
Funny + 1
@ Xaverius: Auto stationair laten draaien heeft geen zijn, alternator laadt pas batterij bij verhoogd toerental.
Eens een 100 kilometer rijden met de Porsche daarna opnieuw aan de druppellader hangen en kijken wat het geeft .
Pechverhelping zopas geweest. Batterij zou nog intact zijn. Ga auto nu wat laten ‘draaien’ en dan zien wat dat geeft. In verleden met de Cayman ook aan de hand gehad: na revitalisatie heeft de batterij nadien blijvend perfect haar werk gedaan.
[quote=”Xaverius” post=158309]Heb een originele P druppellader die ik de laatste dagen aan gehangen heb. Lichtje is rood en dooft na korte tijd. Resultaat: deze morgen batterij zo dood als een pier !!
Iemand een idee ?
Dank[/quote]
Nieuwe batterij kopen….
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.