druppellader

• Maker
    Discussie
  • hallo,
    ik heb een druppellader om via de sigarettenaansteker de batterij op te laden , bij mijn 911 sc van ’83 zit de sigarettenaansteker na het contact , hoe kan ik dit oplossen ?

peter,

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Ik heb een verloop stuk gemaakt. Dwz. vrouwtje van een aansteker met daarop een plus en min klem verbonden via een draad. Je kan dan de aansteker toch op je druppel lader laten zitten als je op de batterij rechtstreeks wil aansluiten.

Als je je auto aansteker toch wil gebruiken zodat je voor-klep niet altijd open moet staan raad ik aan om een vrije zekering te kiezen in je zekeringkast en de aansteker hier apart op aan te sluiten.

Wat ik ook al gedaan heb op auto’s is bij de batterij een aansteker gezet met een zwevende zekering tussen de plus. Op die manier kan je gewoon de druppellader inpluggen en je koffer dicht doen. De draden zullen zeker niet afgeklemd geraken.

Als je het via de aansteker binnen aansluit moet je raam open blijven staan of je steekt de draden tussen het deur rubber. Dus m.b.t. de kofferklep zie ik geen probleem.
      Succes.

Wim

Lees eens goed wat Esteban schrijft 😉

ik zou het graag via de aansteker hebben zodat de voorklep niet altijd open moet , in de zekeringskast zit de aansteker samen met de ruitenwisser op 1 zekering als ik deze zekering direct aan de plus hang klikt er een relais . deze relais staat dan altijd onder spanning

Fiche afknippen, nieuwe fiches erop zetten en rechtstreeks op de batterij aansluiten.

PB

Door je aansteker rechtstreekse voeding te geven.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.