druppellader

• Maker
    Discussie

• rudy
    Deelnemer

Ik heb een druppellader aangeschaft voor mijn 911 3.2
      Nu is mijn vraag als ik de batterij moet ontkoppelen vooraleer de lader aan te sluiten of mag ik gewoon de klemmen erbij plaatsen
      Moet de zwarte klem dan op de batterij staan of op het chassis

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
      • Beter de M8 kopen anders heb je kans dat je de ogen moet uitboren….vraag niet hoe ik dat weet

Was zeker niet om mijn gelijk te halen deepe, maar ik zag diene mens al achter een 13mm moer staan zoeken. :mrgreen:

Stel je voor dat de + op NR’ke 13 aangesloten zou worden. Vonken verzekerd 😉

In dit geval zou ik zeggen hoe groter het contactvlak hoe beter. 😎

je hebt gelijk patrick en toch zou ik nog altijd opteren voor de grote aansluitklemmen

Op beide P’s hier is het een 10mm moer.

ik weet bijna zeker dat je de batterijpolen met een sleutel 13 mm moet los/vast zetten en dan is volgens deze tabel de schroefdraad M8

Merci Hans!

De boutjes aan de batterijpolen bedoel je ?

Dan zal M8 wel heel groot zijn, ik denk dus M6 of M5, in dta geval dus kiezen voor M6 ogen 🙂

Ik vraag het omdat je de keuze hebt bij CTEK tussen M6 en M8 ogen.

Ik meen me te herinneren dat een M6 boutje wel door dat oog past.

Iemand een idee of de courante maat M6 of M8 is indien je ze wil aan de batterij koppelen, die ogen??

oke thanks voor de info,
                            ik heb namelijk dezelfde aangekocht, en ga hem dan ook met de vaste ogen verbinden.

Ik heb ze allebei op de polen van mijn batterij staan, heb overigens net dezelfde druppellader. Ik laat ze ook gewoon zitten als ik hem gebruik.

CTEK_MXS5.0.jpg
                                Bij ctek heb je 2 aansluitingen erbij, klemmen om zo op de batterij aan te sluiten en met ogen om vast in te bouwen. Daarbij maak je de zwarte vast aan het chassis en de rode aan de + van de batterij. Kan je gewoon laten zitten en na een rit gewoon stekker inpluggen.

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.