Home › Forum › Porsche Talk › druppellader
- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 2 maanden geleden door 123.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
altijd weer interessant om zien hoe amazon DE goedkopere prijzen inc levering heeft dan de lokale online boeren hier in de Benelux.
En als je met google zoekt krijg je nooit de Duitse resultaten, en die lokale boeren weten het, en houden de prijzen onderling een stuk hogere dan in DE.
Prijs afspraken dus.Heb er overigens tijdje geleden klacht over ingediend bij FOD economie 😀
Als je met een VPN in je browser werkt krijg je andere resultaten op google.de dan als je geen VPN hebt.
Das contradictorisch met de netneutraliteit en de principes van vrij verkeer en al.‘t kan even duren, maar in’t verleden heb ik met FOD financiën toch al vaker wat kunnen forceren.
Die AEG lijkt me een prima ding, voor een prima prijs, 4A zal meer of genoeg zijn.
nog ff doorzoeken, deze zal ‘t waarschijnlijk gaan worden
https://www.amazon.de/AEG-Automotive-97016-Mikroprozessor-Ladegerät-Batterien/dp/B00K63AO1Q/ref=dp_ob_title_auto[quote=”WD 1970″ post=256642]Verdikke, en ik dacht dat je commando was :happy:[/quote]
Nah, ik rij liever 1000 km dan dak 40 km met rugzak van 40kg ga lopen tjaffelen.
Elk zijn hobby natuurlijk, maar tis nie mijn ding.Van die aandelen is een grapje he mannen.
Ik wilde enkel weten waarop te letten ….ongeacht het merk.
Ieder heeft natuurlijk zijn voorkeur ….en budget, dus waarom extra betalen alleen maar voor de naam.
Allemaal bedankt voor de reacties.
De uiteenzetting van Vandamme :respekt:
Nu kan de zoektocht en vergelijken beginnen.Ik ben IT’er van beroep, momenteel support op radiologie softwaresystemen, wereld wijd.
troubleshooten dus. Servers, netwerken, de software of de mensen : Dr House zegt het : Everybody lies.
En de systemen zijn zo complex dat je onmogelijk alles kan weten, dus veel uitzoeken on the fly.dingen uit mekaar vijzen en terug in mekaar deed ik al van kleinsaf aan, tot ergernis van mijn ma.
Maar heb ooit nog electro mechanica gedaan, de basis van electriek en mechaniek dus op school geleerd.
Enfin 1 jaar tot ik buitenvloog uit die school (er waren er wel meer)Verder heb ik dus veel afleiding nodig op ‘t werk als ik van het ene probleem naar het andere spring, moet ik tussendoor eens iets anders doen om te resetten.
Dus veel online en veel lezen
Sinds 2004 op pelicanparts
iets later op porscheforum.nl (niet altijd even leuk daar)
944forum.com
en in mindere mate rennlistIk werk toch al sinds 2004 zelf aan mijn auto’s. Ook al doende geleerd.. 911 gekocht die eigenlijk gaar was, en die terug de baan op gekregen, met scha en schande. in een dhz garage die niet eens in de buurt was van waar ik woonde.. geen goeie manier van werken.
En dan uiteindelijk verkocht na rebuild en keuring omdat het een oneindige moneypit was. En ik het gehad had.
Sindsdien is elke Porsche die ik kocht beter dan de vorige geweest.. Dus ‘t moet toch zijn dak er van leer.En ondertussen een garage van 5 op 10 meter, dus alle ruimte van de wereld.
[hide]@ Vandamme: ik lees iedere opmerking van jou met open mond. :popcorn: Van waar haal jij al die kennis? Heb jij een garage of is het puur voor je hobby?[/hide]
Er is zoveel om op te letten bij een goede lader, ik ben zelf al 9 jaar een tevreden gebruiker van Ctek, zowel voor de motor als voor de wagens. Veel antwoordden al dat ze heel tevreden zijn van hun Ctek…. en dan krijgen we de vraag of we daar aandelen hebben????
Jammer genoeg niet… :happy:Je kan natuurlijk ook een onderzoek lezen en daar je info uit halen…
Deze test is gedaan door de ANWB, in het kader van motorbatterijen, maar is evengoed geldig voor andere 12V batterijen.
veel leesplezier: http://media.anwbmotor.nl/googlemaps/2010/blog/accutest.pdfWil je meer uitleg, dan kan je hier eens kijken…. http://www.onderhoudslader.be/informatie/acculaders-druppelladers.php
Veel plezier met de definitieve keuze….
Zoals ik zei, een druppellader is niet bedoeld om een batterij op te laden.
De druppellader moet enkel maar de verliezen zoals dat alarm terug compenseren.Als jij een alarm hebt dat 0.8A trekt op de batterij , zou ik in uw plek eerst even de boel nameten en zien waar jij stroom verliest.
Dat er een range kan zijn waarvoor hij beter of minder voor geschikt is klopt, maar het is geen maximale batterij capaciteit tot daar en niet meer.
Nogmaals, een 800 mA druppellader zal normaal gezien prima volstaan, als druppellader.
Maar zoals ik ook zei, zal die 800mA batterij er veel langer over doen om een half lege batterij van 85Ah vol te krijgen.
Dan pak je idd beter eentje van 1.5 A of meer.
Ik heb er ene van 1.5A en een 90Ah batterij.. En dat lukt dus prima.Zou het volstaan om de batterij van 30% naar 100% te krijgen.
Ja, maar niet op 1 dag.
Daarvoor pak je dus beter een Acculader die een 30A kan duwen.
Maar dat is dan geen druppellader meer.En dat kost ook iets meer, en is veel groter.
Veel succes om met een 0.8 een 85Ah batterij op te laden van een wagen die constant op alarm staat 🙂
Neen serieus, de meeste druppelladers hebben wel degelijk een “range” van batterijen waarvoor ze geschikt zijn.
bvb. De CTEK XS 0.8
– Voor 12V accu’s van 1,2 tot 32Ah
een druppellader die heeft echt geen maximale capaciteit tot waar hij kan bij druppelladen hoor.
Als hij een 25ah batterij kan druppelladen kan hij een 200ah batterij druppelladen.
Er van uitgaande dat je dus echt wil “druppelladen” maakt het geen hol verschil uit voor dat ding. druppelladen is druppelladen.Das slechts een kleine hoeveelheid stroom om een reeds redelijk geladen batterij op peil te houden bij langere tijden zonder gebruik van de auto.
Nu, de meeste druppelladers kunnen ook wel een half lege batterij bijladen, de meesten ook een 33% volle batterij.
Maar een echt lege batterij is niet de bedoeling voor een druppellader.Je hebt er wel met verschillende capaciteiten, dat klopt.
Maar das dus niet de maximale capaciteit van de batterij.Het gaat puur over snelheid
Een 500mA lader zal de helft trager zijn dan een 1000mA lader
En een 2A lader zal dubbel zo snel zijn.En een 200ah batterij zal 2 keer langer moeten laden dan een 100ah batterij als ze allebei op de helft zitten.
Een 25 Ah batterij zal 4 keer sneller opgeladen zijn dan de 100ah batterij.Er staat dus ook geen maximale batterij capaciteit op een lader, enkel een voltage en maximale laadstroom.
Electriciteit is als water
Voltage = hoogte verschil tussen ene vat en het andere vat
ampere = dikte van de buis tussen de 2 vaten
Batterij = het vat bovenaan.Een 12 volt batteri is te vergelijken met een Vat op 12 meter hoogte
een 24 volt batterij is te vergelijken met een vat op 24 meter hoogteAls ze allebei dezelfde dikte buis hebben zal het amperage gelijk zijn
Als beide vaten even groot zijn, hebben ze dezelfde capaciteit batterijEn als je 2 vaten op 12 meter hebt, eentje van 200 liter en eentje van 100 liter
Dan zal je druppellader die 1 liter per minuut kan pompen, ze allebei kunnen vullen.Als iemand er een vat van 2000 liter zet, dan zal dat vat ook gevuld raken.. als je maar genoeg tijd hebt.
Maar als het echt leeg is ben je beter af met een pomp die 20 liter per minuut kan omhoog pompen voor die tank.Porsche heeft meestal redelijk zware batterijen (in vergelijking met bvb. een Peugeot 206 dan, niet met een vrachtwagen).
Dus kijk tot welke Ah de lader geschikt is. Een lader tot 25 of 50 Ah is niet ok. Een tot 100 Ah zal volstaan. In mijn Cayman zat een 85 Ah batterij.
Modellen die zowel 12V als 24V laden heb je eigenlijk ook niet nodig, dus daar kan je ook op letten.
http://www.aeg-automotive.com/en/products/id/92
40 euro of zo, werkt al jaren prima
Ik laat hem gewoon in de Cayman liggen en steek die vervolgens in het stopcontact.
Heb ik nu een plug-in hybride of zo?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.