Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Druppellader Porsche
- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 10 maanden geleden door kleinekastenteufel.
-
MakerDiscussie
-
10 januari 2018 om 13:15
Dag allen,
De originele Porsche druppellader voor mij Porsche doet niet meer wat hij moet doen. eenmaal de lader aangesloten is, en ingeplugd in het stopcontact moet je selecteren of het om een auto of moto gaat. het maken van deze selectie is niet meer mogelijk. enkel het eerste groene lichtje brandt.
Dit is al de 2de lader (buiten garantie) waarmee ik dit voor heb.
Is dit een bekend probleem? een eventuele oplossing?bedankt!
-
MakerDiscussie
-
Wij hebben al ondervonden dat zo’n lader, van gelijk welk merk, soms wat moet afkoelen.
Vandaag ritje gedaan , terug thuisgekomen de lader opnieuw aangesloten en hij doorloopt nu plots weer probleemloos alle niveaus, momenteel al op niveau 5.
Begrijp niet wat er aan de hand kan zijn geweest ?Quasi gelijkaardig verhaal hier
Wagen een paar weken op locatie laten staan. Batterij blijkbaar wat volledig plat geweest.
Laad de eerste keer wel terug op
Paar weken later wordt toch wel duidelijk dat ik ze moest weggooien
Lader terug aan de nieuwe batterij = werkt probleemloosTsja, had er een Bosch accu inliggen van circa 2 jaar oud. Afgelopen winter de parafan laten behandelen en wat deukjes en krasjes weg laten werken. Door omstandigheden is de bolide lange tijd op onderhoudslocatie geweest, hebben ze de accu volledig plat laten lopen. In eerste instantie laatste 2 maanden geen problemen gehad met opladen/druppelen, maar vorige week kon ie ook opeens zijn laadcyclus niet meer afmaken, 4 lampjes groen, verder kwam ie niet, dan op rood.
En dan denk je toch altijd als eerste dat het aan de oplader ligt, maar heb na nog 3x testen, er maar weer een nieuwe accu ingedaan, een Varta deze keer, die laadt weer 100% op, cq doorloopt de volledige cyclus. Ik heb in het verleden te veel tijd verkloot met accus die blijkbaar niet meer 100% waren waardoor zich de meest vreemde electronische voorvallen voor kunnen doen. Recent met de Jeep ook gehad dat het gehele dashboard uitviel en er opbouwend niet meer normaal gestart kon worden. Nieuwe Varta accu erin deze keer ook, en alles werkt weer als een zonnetje.
Mijn Ctek sloeg ook altijd af of in storing waardoor hij niet bijlaadt.
Uiteindelijk de functietoets voor AGM batterijen verzet naar een normale batterij.
Daarna geen storingen meer.Dag mensen, ivm : https://www.gebruikershandleiding.com/Ctek-XS-0.8/preview-handleiding-792326.html?page=0002
Eergisteren branden er maar 2 lampjes meer, de dag nadien brandde enkel nog het storingslampje, we trokken de stekker uit het stopcontact en stopten die er terug in waarna de lader terug tot in niveau 2 ging maar niet verder, nu trokken we de stekker uit het stopcontact en uit de batterijconnector en ontsloten de deuren om het alarm te deactiveren. We koppelden alles terug aan maar ook nu gaat de lader niet verder dan niveau 2 zelfs na meer dan 7 uur laden en de lader wordt heel warm. Er brand ook geen storingslampje….
De batterij is een 75 Ah en slechts 2 jaar oud en niet meer dan 5000 km mee gereden.
Zou de lader stuk zijn ? Ik ga dit weekend nog een ritje maken en nog eens proberen om een maximale heropstart te bewerkstelligen maar als dit iemand al bekend voorkomt dan hoor ik er graag alles over.Sam, ik had een paar weken geleden hetzelfde aan de hand met de mijne. Heb hem uit het contact getrokken, uit de 12v. Auto gesloten. Auto terug opengedaan. Terug in de 12V, terug in stopcontact. En toen werkte hij weer.
Gebruik reeds vele jaren die van Porsche nog nooit problemen gehad,heb ze te veel betaald natuurlijk( Porsche logo)
prijs was 85 euro natuurlijk r sorry voor nulletje te veel !
C tec is regelmatig in “promotie” bij Makro = zelfde als bij Porsche …alleen niet de sticker van ons merk en ipv 137 iets van 850 euro ! :lekker:
ik gebruik hem al 2j zonder problemen ![b]Inderdaad altijd opletten bij aankoop druppellader de fabrikant geeft aan of zij geschikt zijn motoren ofwel voor auto’s en vrachtwagens
Met een toestel enkel voor motors kan je geen batterij laden voor auto zelf gebruik ik al jaren C-tek.[/b]CTEK XS 0.8 (12V / 0,8A)
12V accu’s tot ± 32Ah
onderhoud tot ± 100Ah
De XS 0.8 acculader heeft een uiterst geavanceerde techniek en is perfect voor het opladen van kleinere 12V accu’s motorfietsen, jetski’s, ATV’s en gazonmaaiers De XS 0.8 is de kleinste 12V lader van CTEK. .[color=#ff0000]
CTEK MXS 7.0 (12V / 7A)
12V accu’s tot ± 150 Ah
onderhoud tot ± 225 Ah
De MXS 7.0 is ideaal voor het opladen van grotere accu’s zoals in caravans, recreatievoertuigen en auto’s. Het is de perfecte universele 12V lader.[/color] Ideaal voor Porsche 137€De druppellader van Porsche is eigenlijk van C-tek.
Die is niet slecht maar je betaalt voor een stuk marketing.
Voor dezelfde prijs koop je in een speciaalzaak een model met meer mogelijkheden.
Heb de mijne al 4 jaar en geen problemen mee.Op mijn moto’s hangen ook de originele van de fabrikant, en daar nog nooit problemen mee gehad (zijn optimate’s, Porsche is Qtec als ik me niet vergis). eentje is trouwens al 15 jaar oud. Bij Porsche 2 op 4 jaar tijd. de eerste was in garantie en deze er nu net buiten.
Ik heb er 2 uit de Aldi gehaald
Hangen er ieder jaar aan
Géén probleem mee gehad
Waarom véél geld geven ??
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.