Druppellader voor 992 Targa

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Druppellader voor 992 Targa

• Maker
    Discussie
  • Ik heb sinds mei een 992 Targa 4S. Nu zou ik die deze winter aan een druppellader willen hangen via de sigarettenaansteker die je onderaan aan de passagierskant vindt.
    Ik ben gisteren naar de garage geweest voor zo’n druppellader, maar de persoon wist me te zeggen dat die blijkbaar na een tijd onderbroken wordt en dus niet meer laadt. Blijkbaar is er ook een verschil tussen een lithiumbatterij en andere, maar de info over welke batterij er nu in een 992 zit is nergens te vinden. Volgens die man is het geen lithiumbatterij.
    Heeft iemand hier kennis over en klopt dat het geen zin heeft om een druppellader via die sigarettenaansteker aan te sluiten, maar moet je dat rechtstreeks aan de batterij doen?
    In bijlage een foto van de accu.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Batterij, batterij… allemaal goed en wel. Maar betekent dit dat de kleine gele de deur uit is? 

Even het batterijdeksel lichten in je kofferklep en je zal snel kunnen zien of je een AGM of lithium batterij hebt.

lees meer: https://www.onecharge.biz/blog/absorbed-glass-mat-agm-vs-li-ion-battery/

Heb mijne 992 nog niet moeten laden , maar het gaat je niet lukken via sigarenaansluiting zoals Wing al zegt .
          Hang er gewoon de slimme  MXS 3.8 CETEC batterijlader aan deze laad zowel  loodzuur en lithiumbatterijen  .

ik weet dat je zoals bij mij met achterafsturing een lithium batterij hebt, en ik heb de lader laten aansluiten rechtstreeks op de batterij, want ik meen mij te herinneren dat als de auto in slaapstand zou gaan dit niet meer zou werken via de sigarettenaansteker…

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.