Druppellader voor 997 2S

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Druppellader voor 997 2S

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Misschien een domme vraag maar krijgt mijn Porsche eigenlijk wel stroom via de druppellader als ik hem sluit via de afstandsbediening?
    Of moet ik hem “open” laten als de druppellader insteekt?

Iemand een idee hoe lang de accu meegaat vooraleer die leeg is? Ik merk dat als ik 2 weken niet met de Porsche heb gereden de wagen moeilijk kan ontgrendelen met de afstandsbediening. Ik moet dan minstens een 3-tal keren op de knop van de afstandsbediening drukken.

Groetjes,
    Brecht

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Ik heb voor alle vrijetijdswagens een druppellader (Optimate), met telkens een connector rechtstreeks op de batterij.

Druppellader aansluiten op het laadkabeltje en nooit problemen 🙂

Na een dag of 5 geloof ik reageert m’n 996 ook niet meer op de afstandsbediening, is volkomen normaal staat in de gebruikshandleiding.

Anoniem

Hallo Brecht !

Wat deepee zegt klopt helemaal. Mijn wagen reageert zelfs na een vijftal dagen niet meer meteen op de afstandsbediening, maar doet het dan wel meteen als ik de klink vastneem (997 C4S fase II).

bedankt voor de tip!
          ik zal eens een GPS aansluiten en de wagen sluiten dan weet ik het direct

steek eens zo’n adaptor van een gsm/gps met een ledje in je sigarettenaansteker.
            als het goed is moet deze toch stroom blijven krijgen als je de auto afsluit met de afstandsbediening.

ik heb een optimate 6 aangeschaft en zolang je de batterij niet afkoppelt is er geen probleem. Ook met een ander soort druppellader mag het geen probleem zijn als je hem opzet. 😀

ik laad mijne via de sigarettenaansteker in de armsteun en sluit hem met de afstandbediening.

Nooit problemen.

ik steek de druppellader in de sigarettenaansteker.
                  ik heb spijtig genoeg geen ledje op de druppellader.

waar sluit/steek je de druppellader aan/in ? bij de meeste laders zie je toch aan de LED’s of het toestel al dan niet bijlaadt?

dat je auto na een paar weken niet alert reageert op de afstandsbediening is normaal. die gaat in een soort slaapstand om de batterij te sparen. afhankelijk van de conditie van de batterij en het soort alarm/tracer-volgsysteem gaat de batterij zo’n 3 tot 6 weken mee voor ze te zwak wordt om de auto nog te kunnen starten.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.