Ducktail geplaatst

• Maker
    Discussie

• Wim

Omdat er al veel over gesproken is en ze dikwijls niet mooi liggen of passen en niet strak zijn, hier een paar foto’s van hoe wij ze afwerken.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Wim

Bedankt allen voor het compliment aan onze zoon en zijn team. :respect2:

@air-mike
        , probleem begint al dat ze niet mooi in de originele opening liggen van de motorruimte, dus daar begint het al mee om deze overal mooi evenwijdig te laten lopen met de carrosserie.
        Dan zijn ze allemaal nog eens te dik opgezet met polyester en liggen ze te hoog, dus als ze eenmaal goed passen gaan we schuren en bijwerken tot ze mooi gelijk vlak liggen aan de carrosserie.
        Dan met de hand schuren en voorbewerken tot ze net zo strak staan als een carrosserie deel van metaal.
        Dus best intensief en secuur werkje. 💡

@993 en WD 1970, daar heb jullie helemaal gelijk in, en wij als restauratie bedrijf moeten dit zien te verkopen aan de klanten waarom we net iets duurder zijn als gewone carrossiers.

Carrosserie werk op klassiekers is nu helemaal iets anders als een moderne auto, en wordt dikwijls onderschat.
        En zo hebben we hier al een paar keer gezien bij forumleden dat het dan inderdaad de mist ingaat door voor de goedkopere carrosserie werker te gaan en wij of een ander het weer nadien met extra uitgaven voor de klant kunnen oplossen.

weer een mooi werkje afgeleverd Wim :up: :up: :up:

Ziet er idd heel goed uit. :hail:

Vraag mij af waar het probleem dan ligt bij het plaatsen.
            De scharnieren of moet de klep bijgeschuurd worden tot ze past.

Tja daar draait het dan gewoonlijk om he
              Er is veel werk aan dus duur aan werkuren
              Dan wordt het elders gedaan en trekt het op geen sikkepit.
              Mooi gedaan iig en proficiat om de lat telkens weer zo hoog te leggen.

Ziet er idd heel knap gedaan uit…spuitwerk is ook mooi en ik geloof het direct dat het resultaat af te meten is aan de uren van inspanning ! Ik denk persoonlijk dat de tijd nemen voor zo’n werken niet aan elke carossier besteed is en dat daardoor heel wat projecten jammer genoeg de mist in gaan… :respekt:

Vakmanschap gekoppeld aan passie en geduld geeft altijd een goed resultaat.
                  Een win-win situatie voor alle betrokkenen.

Wim

Je wilt niet weten hoeveel uur daar in zit om het zo te krijgen, want die krengen passen van geen meter, en ook niet de beste kwaliteit.
                    Maar in mijn ogen mag dit gezien worden. 😳
                    Als je het er niet met eens bent mag je het ook laten weten. 💡

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.