Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › Durametric
- Dit onderwerp bevat 35 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door Hellraiser.
-
MakerDiscussie
-
2 december 2014 om 10:26
Hello,
is er toevallig iemand met een Durametric in de zaal? 😀
denk dat de 996 z’n ventilatoren niet op hoge snelheid ingeschakeld worden als hij
serieus warm staat.en ook gewoon eens uit interesse om te zien of er foutcodes instaan 🙂
Vergoeding komen we wel uit 😉
Thanks!
-
MakerDiscussie
-
Mja, en ‘t is nochtans een gekende, en ze hebben ene in dienst die vroeger bij de Janssens gewerkt heeft…
Ma soit, zal tegen deze zomer wel zien wat ik ermee ga doen.
Nice service…
Klote hellraiser , hoop dat je snel betere garage vind…succes.Ben hem daarstraks gaan ophalen, probleem met de linker ventilator is dus niet opgelost
en heb er gratis getik en een olielek bijgekregen 🙁
Mocht nog steeds langskomen en dan zouden ze laten zien dat hij volgens hun weldegelijk draait,
maar zo ga ik niet meer met de 996 rondrijden.Getik komt van de rechter cilinderbank en begint als de motor warm staat.
Er hangt nu ook olie op de rechter uitlaatcollector.Volgens hen komt het niet door hun (warmlopen, cilinderwand ingelopen, kantelende zuiger, blabla) en
was hij al stuk aan het gaan toen ik hem binnenbracht voor z’n koelprobleem.Alweer iemand die zijn wagen ziet naar de kl…. geholpen in een garage :bounce:
Hoop dat het voor U gaat meevallen.
Porsche garage/specialist of niet?
Ik weet intussen ook dat het vullen en ontluchten van een 996 niet simpel is,
zelf niet volgens de werkplaatsboek.laat ons hopen dat een schietgebedje en één noveen voldoende is om slecht nieuws af te wenden.
Volgens Filip ist nen biel 🙁
Zal het dit weekend wel zien.Denk dat ik dit jaar niet meer met de 996 zal rijden 🙁
Heb hem verleden week naar een garage dichter in de buurt gebracht omdat ik het niet wou riskeren om op deze manier
tot in Nijmegen naar Resto te rijden.Verleden week vrijdag krijg ik telefoon dat de 996 z’n ventilatoren in orde zouden zijn en dat de koelvloeistof vervangen is.
Ook hebben ze gezien dat de schokdemper links achter lekte (wat ik al wist) dus mochten ze de achterste schokdempers gelijk vervangen.Zaterdag belde ik dan om te horen wanneer ik de 996 zou kunnen ophalen, maar hij was blijkbaar toch nog niet in orde,
ze waren de ventilatoren nog aan het testen en ik zou hem die dag niet meer kunnen ophalen.Na gisteren een ganse dag niets gehoord te hebben, belde ik ‘s avonds om te horen hoe het ermee zat, en blijkbaar zou
er nu ineens “een tik in het blok zitten” …Hoop dat ze vandaag bellen met meer nieuws 🙁
Dit weekend nog eens zitten testen en ga er volgend weekend de
voorbumper en ventilatoren onderuit halen, de rechterkant doet
nu helemaal niets meer (ook niet na vervangen relais, zekeringen zijn ok)
dus waarschijnlijk is de ventilator overleden.Da’s dan gelijk ook de moment om de ballasten door te meten en
te vervangen indien nodig.Thx 😉
Was ook al een beetje tot deze conclusie gekomen, dus heb eergisteren
bij PCA al nieuwe relais besteld, was maar een 15€/stuk en moet er
vandaag toch zijn om een Europese nummerplaathouder op te halen.‘t is een gok want de 996 staat momenteel bij m’n grootouders in de garage
dus kan er niet meteen aan maar ‘t moet al toeval zijn dat juist de 2 relais
van de hoge snelheid eraan zijn en als dit niet zo is heb ik er een paar op
reserve want die dingen schijnen ook veel stuk te gaan 🙂Heb ondertussen al eens een afspraak gemaakt met resto van het NL’se porscheforum voor een koelvloeistofservice (dit weekend getest met
glycolmeter en ging nog maar amper tot -10) en alles eens na te lopen
dus ben benieuwd 🙂Met wat ik er nu kort over gelezen heb, je mag me corrigeren :
– Ballast weerstand zijn ok want de vent draait op halve snelheid
– dan relais hoge snelheid testen met 12v en ohmmeter of het goed schakelt, en draait hij vol als je relais overbrugt ?
– als dat ook werkt de olie temperatuur sensor doormeten, die zit niet op de radiator zoals bij 993 maar op de oliepomp … http://www.rosepassion.com/nl/cat/996-2000-996-carrera-2-coupe-manuele-bak-6-versnellingen/M514/motor-en-benzinetoevoer/sensor-en-overbrenger/B469/oli
Die kan je meten met ohmmeter, moet een paar kohm zijn afhankelijk van temperatuur
Daar heb ik geen durametric voor gebruikt gewoon uitmeten en testen, als dat niks oplevert moet je pas naar de stuurdoos gaan …
Dat zijn allemaal symptomen die mijn GT3 ook had vorig jaar.
Vorige winter heb ik dan de weerstand vervangen en het probleem was opgelost bij mij.heb wat meer kunnen testen ivm de koeling,
de fans draaien enkel op lage snelheid als de airco opstaat,
als het contact af staat stoppen ze dus ook meteen met draaien.vandaag constant met de airco ingeschakeld rondgereden en oliedruk
is in ieder geval niet meer beneden de 1,1 bar gegaan en de naald
van de temperatuur is toch niet veel meer voorbij het midden gegaan.bij normaal rijden zit hij iets boven de 80 graden en bij aanschuiven aan
de verkeerslichten gaat hij wel naar omhoog tot iets voorbij het midden.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.