durametric usb drivers

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen durametric usb drivers

• Maker
    Discussie
  • Ik heb van iemand op het nl’se forum een kabel met software gekocht om de wagen mee uit te lezen…. met VAG VCDS ben ik bekend, en dat heb ik ook werlkend, dus dacht dat dit wel even een eitje zou worden om te installeren….niet dus.

De USB drivers krijg ik maar niet geinstalleerd…op het einde van het proces krijg ik een foutmelding dat ik niet genoeg priveleges heb om deze software te installeren, gelieve als administrator in te loggen…foutcode 2896 ( dacht ik, uit het blote hoofd nu ). Guess what…. ik BEN administrator van de laptop.

Iemand dit probleem ook gehad, en een oplossing gevonden ?

Laptop loopt op Windows 7 professional 64 bit versie.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • +1 wat ghost zegt, bij mij geven de pinnetjes van de usb soms slecht kontakt waardoor hij ‘durametric kabel niet aangesloten’ geeft

0

Ik heb in het begin ook problemen gehad om een goede koppeling te maken tussen de wagen en de pc.
        Best eerst de durametric in de OBD stekker wagen steken.
        dan contact op zetten.
        Bij een groen ledje op de durametric mag je de usb in de pc steken die reeds is opgestart.
        Wacht dan best even. Mijn laptop geeft steeds een melding dat er een toestel in ingeplugd in een usb poort en klaar is voor gebruik.
        Soms duurt dit toch wel even.
        Eenmaal dus de verbinding met de wagen in orde is via de durametric dan pas het durametric programma openen.
        Dan herkend de PC direct mijn wagen, anderen ook trouwens.

0

Het is geen alwetend programma, je moet echt zelf iets van de auto kennen en dan kan je via foutcodes in een bepaalde richting beginnen zoeken. Veel van de foutmeldingen zijn niet gedocumenteerd. Zoals laatst iemand hier foutcodes meedeelt terwijl zijn kabels van de airco waren afgekoppeld dan weet uw dme of durametric ook niet wat er gaande is. En als hij niet wil communiceren met een module kan het zijn dat de verkeerde type module is geselecteerd vb dme v5.1 ipv 2.1 … maar je kan ook ipv type auto ook per module apart zoeken.
          Dus het vraagt zeker beetje eigen kennis en inzicht.

0

Hier eindelijk gelukt,… uiteindelijk heb ik de drivers van de website zelf afgehaald ( verkoper had me een usb-stick meegegeven ) en die geïnstalleerd. Dit duurde lang, maar uiteindelijk gelukt.

Net even geprobeerd, maar kan er niet veel mee…. bij een aantal modules zegt ie dat er geen communicatie is, bij de modules die er wel zijn , klik ik op de foutcodes, IE start dan op en wil naar de durametric pagina gaan, maar daar krijg ik een http-500 error.

Oh well….

0

Ik heb sinds enkele weken ook een Durametric pro hier in gebruik.
              Ik heb ook wat problemen ondervonden om het geïnstalleerd te krijgen op de windows 7 laptop, kreeg steeds virus waarschuwingen.
              Ik heb uiteindelijk de software gedownload op mijn vaste windows 8 ps en dan via usb stick geïnstalleerd op mijn laptop.
              Ging dan foutloos.

0

1. Is het een officiële versie/kabel ? (Op ebay wordt namaak kabels/cd verkocht die niet goed werken)
                2. Je moet voor Windows eerst nog een download doen van de Microsoft site namelijk:
                Microsoft® .NET Framework 2.0 or 3.5 sp1 (free download). Not required on Windows 7. – .NET Framework version 4.x not supported.
                Zonder dit gaat het niet werken
                3. Available USB 2.0 port (Computers supporting USB 3.0 not recommended)
                4. Ga naar http://www.durametric.com website voor meer info en kan je ook laatste versie downloaden

0
              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.