Durametric

• Maker
    Discussie
  • Hello,

is er toevallig iemand met een Durametric in de zaal? 😀

denk dat de 996 z’n ventilatoren niet op hoge snelheid ingeschakeld worden als hij
    serieus warm staat.

en ook gewoon eens uit interesse om te zien of er foutcodes instaan 🙂

Vergoeding komen we wel uit 😉

Thanks!

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
    • Vandaag langs carcentric gereden :up:

Alleen hebben we niet veel kunnen uitlezen,
      de stekker geeft wel aan dat hij ingeplugd zit, maar normaal
      moet er een groen lampje branden.

Nu brandde er een rood en de computer kon geen verbinding maken 🙁

Nog iemand waarbij ik eens mag testen? 😀

[quote=”patrickvb” post=186789][quote=”Ghost” post=186784]…. en nog enkele andere gratis app’s[/quote]
        Wat is nog aan te raden/nuttig?[/quote]

Ik heb de Torque app gekocht en sindsdien de anderen niet meer gebruikt.

Dat zijn dubbele relais met 2 schakelcontacten in per relais, bij mij was er 1 contact kapot waardoor de ventilator enkel nog bij 1 snelheid draaide. Je kan eventueel de thermistors uitmeten of nakijken want na 15 jaar zijn ze meestal rot, en bij de 993 zit er nog een sensor in de koeler zelf kan je ook uitmeten als je de waarde kent

@rocco, zelfde systeem bij de waterkoker,

ballast op de radiator om trage snelheid koelfan te activeren (rond de 84°)
            en hoge snelheid fan vanaf 104°, gestuurd door 2 relais per kant.
            trage snelheid begint ook vanaf je de airco opzet, maar ga nog een en
            ander moeten uitproberen 🙂

Je kan perfect 1.5-2u autostrade rijden, maar vanaf je dan traag in de bebouwde
            kom begint te rijden en stil te staan aan de lichten begint hij warm te lopen.
            (tegen de 110° aan en zakt de oliedruk tot 0.5 bar en begint het lampje te knipperen)

Tot je dan weer terug een stukje snelheid maakt en dan wordt alles terug normaal,
            watertemp en oliedruk.

[quote=”Ghost” post=186784]…. en nog enkele andere gratis app’s[/quote]
              Wat is nog aan te raden/nuttig?

ja, ik doe alles zoals voorgeschreven, ik heb ook een profiel gemaakt voor de wagen en het OBDII protocol gewijzigd naar dat eigen aan de 996 in plaats van ‘automatisch’….
                Ik probeer het morgen nog eens opnieuw..

Zoals gemeld via PM, ik heb enkel Torque Lite geïnstalleerd op een smartphone.
                  Contact van de auto staat toch aan?

Als het systeem hetzelfde werkt als bij de 993 dan is het mogelijk het relais zoals bij mij het geval was, bij de 993 zitten er 2 dezelfde relais in voor linkerventilator van airco en rechter van de oliekoeler … je kan die relais eens proberen omwisselen. Anders dan kan het de thermistor zijn op de koeler … opgelet ik spreek dus van de 993 hé ik weet niet of dat hetzelfde is bij een waterkoker :mrgreen:

Ik heb een durametric maar die licentie is beperkt tot 3 wagens en die hou ik liever voor mezelf als ik nog eens een andere koop, een volledige onbeperkte licentie kost ook veel meer. Heb er mijn geld wel van terug door airbags en sensors zelf te kunnen resetten en uitlezen maar of dat voor een ander de investering waard is kan ik moeilijk zeggen

Bij flikkert er nog een 2de ledje.
                      Denk toch dat er dan iets mis is.
                      Ik gebruik ook torque en nog enkele andere gratis app’s

ja, absoluut, de bluetooth verbinding is in orde. Mijn tablet vindt de unit. Het is in de software Torque dat ik de foutmelding krijg.
                        Werken jullie met dezelfde of andere software?
                        Op de OBDII is enkel een rood lichtje dat oplicht (power)

Nu ik het hier lees, (Alzheimer Light…) code is inderdaad 1234.

Heb je de Bluetooth verbinding wel goed gedaan?
                            Code is 1234 dacht ik.

Sorry als het niet toegestaan wordt om hier op dit bericht te antwoorden. Het is niet mijn bedoeling om dit gesprek te kapen..
                              Ik heb dezelfde aankoop gedaan (ODBII scan tool blutooth) en heb ook Torque Pro aangekocht. Ik krijg echter steeds het bericht dat de software niet met de ECU kan communiceren. Heb je een idee of ik iets verkeerd heb ingesteld en of ik dit kan oplossen? Mijn wagen is een 996 van 2002.

Alvast bedankt

Peter

Ik heb die ook.
                                Werkt goed maar of je de ventilatoren van de Porsche ermee kan testen betwijfel ik.

Ik heb dit gekocht:
                                  Klik naar ebay
                                  Werkt via Bluetooth, gemakkelijkst via een tablet of smartphone maar kan ook via pc. In de Play Store zijn zowel gratis als betalende apps te vinden.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.