duur ritje…

Home Forum Zeverhoekje duur ritje…

• Maker
    Discussie
  • Brit krijgt tien jaar cel voor recordsnelheid van 277 km/uur

Een 33-jarige Britse chauffeur is tot tien weken (zal wel ‘weken’ zijn ondanks dat ‘jaren’ in de titel staat 🙂 ) ) cel veroordeeld wegens te hard rijden. De rechter achtte de snelheid van 277 kilometer per uur, waarmee deze automobilist begin dit jaar in een Porsche door Oxfordshire scheurde, crimineel onvoorzichtig, genotzuchtig en gevaarlijk voor anderen.

De man brak het record dat in 2003 was gemeten bij snelheidscontroles op de Britse eilanden. Toen scheurde een Schotse autohandelaar met 251 kilometer per uur over de weg.

De veroordeelde mag ook drie jaar lang geen auto rijden. Hij heeft verder zijn baan verloren, want hij reed in een auto van 140.000 euro die van zijn baas was. De werkgever – die luxeauto’s verhuurt – was helemaal niet op de hoogte van deze privérit van zijn chauffeur. (anp/tdb)

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
    • Cayman is begrensd op 265 … Ik ga dus geen records breken …

Al kan ik wel mijn stuur loslaten bij die snelheid om iets te drinken te nemen 😀 Auto is geweldig baanvast. (stuur loslaten is natuurlijk niet bijzonder verantwoord …)

Ik voel mij persoonlijk veiliger tegen 250 in de Cayman, dan tegen 200 in een (oude) Golf. Maar ik veronderstel dat dat weinig verschil zal maken voor de rechter.

Destijds met de 993 TT lukte het vrij vlot om de naald op de 300 te krijgen en was de wagen nog heel stabiel. Zat wel een speciale ophanging onder die toen bij PENDERS was geplaatst + brede velgen en banden van TECHART. Maar als ik met de 996 4S tegen de 270 km/uur doe ligt die toch bijlange niet meer baanvast, hangt de toerenteller al tegen het rood en is het om doof te worden in de wagen. Qua look is de 996 4S in mijn ogen subliem maar qua prestaties had ik meer verwacht.De volgende zal toch een turbootje moeten hebben 😉

Een Porsche is gemaakt voor die snelheden , ik ben al meer als één keer over de echte 300 per uur geweest met mijn auto. Das echt geen probleem. Gewoon goed concentreren. Wel te verstaan in D waar het mag en kan.

Hoeveel “liegt” een kilomterteller van een 996 ❓ . 277 km/uur nog niet gedaan maar toch al aardig in de buurt 😆 En ik weet het : onverantwoord maar was ‘s nachts alleen op een autosnelweg. Moest toch eens testen maar was niet echt stabiel meer naar mijn eigen goesting.

Niet moeten rijden maar proberen te volgen 🙄 😉 😆 😆 😆

Had het deze morgen ook ergens gelezen.

277km/u is wel snel, vraag mij af wat voor baantje dat dan wel was ginder. Ooit eens achter Koen moeten rijden op de autobahn en toen was ongeveer 275km/u op zo’n baan al teveel…

Vraag mij af of ze hun naast weken en jaren ook niet van getal vergist hebben bij de omrekening mph naar kpu…

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.