Duur zonder kosten of goedkoop met kosten

Home Forum Stel jezelf even voor ! Duur zonder kosten of goedkoop met kosten

  • Maker
    Discussie
  • Dag mannen,

    Mijn eerste vraag is meteen een vraag die ons allemaal wel heeft wakker gehouden. Met brokjes aaneen te puzzelen, kan ik op dit forum wel een vraag vormen, maar zou toch graag even discussie puur over dit onderwerp willen hebben.

    Koop je als ‘starter’ beter een dure door Porsche officiel gekeurde occasie van neem bv. 30000 euro of is het het risico nemen waard dezelfde Porsche van een particulier te kopen die er de helft voor vraagt? In het 2de geval kan je verborgen kosten ‘kopen’, akkoord, maar het lijkt me voor 10.000 euro verschil (in de meeste gevallen, als ik op de Porsche-site kijk) toch de moeite…?

    Neem bv. deze:

    http://nl.kapaza.be/antwerpen/porsche-911-targa-wit-70-3-0l-204pk-motor-57101271.htm

    Ridicule prijs, dat weet iedereen, maar toch?? Aantrekkelijk… (is nu wel een slecht voorbeeld, dit is nu van bij Porsche n Classic, maar genoeg particulieren die hun Porsche voor niets weg doen).

    Hoe gaan jullie om met die vraag? Ervaringen? 😉

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
    • Bij de aankoop van mijn 911 3.2 heb ik vooral mijn gevoel leten spreken zoals ik dat altijd doe bij de aankoop van mijn moto’s. Natuurlijk is de achtergond zeer belangrijk en wat extra speurwerk noodzakelijk. Een deftig gesprek met de verkoper, ik verkies altijd een particulier, brengt ook altijd meer informatie mee, maar uiteindelijk zul je toch altijd een risico moeten nemen met een tweedehands voertuig, of dit nu een Porsche is of een 2PK.
      Wat ik belangrijk vind is dus, het buikgevoel, en nog meer, doe wat je graag doet, je leeft maar één keer.

      Ik heb deze http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-911-2-7-targa-70367300.html?list_cat=porsche&start=147 al een tijdje terug gezien op en mijn gevoel zegt dat dit wel eens in orde kan zijn. En neen, ik ken de wagen en de verkoper niet, maar moest ik nog op zoek zijn was deze zeker een bezoekje waard.

      Nog veel succes met je zoektocht, ook het zoeken naar is zeer prettig. 😉

        Wat en wanneer is het een goedkope aan weggeefprijs en is het dan altijd een wagen met veel problemen? Als ik zie wat ze aan overname of gewoon inkoop geven en dit vergelijk met de verkoopprijzen van handelaars dan slik ik niet éénmaal maar tienmaal. Als ik dan particulier probeer te verkopen en 5000 euro meer vraag dan de hoogste overnameprijs (maar nog steeds ver onder de verkoopprijzen van de handelaars) dan krijg je direct de vraag wat er allemaal aan scheelt.

        Cru voorbeeld : bij een handelaar in uitsluitend porsches kreeg ik 25.000 euro BTW in overname bij aankoop van een jonge 997 turbo. Hij had dezelfde wagens als die van mij staan maar een jaar ouder, in veel slechtere toestand en met bijna 60.000 km meer op de teller. Daar vroeg hij 39.900 euro voor. Dus 15.000 euro meer dan bijna identiek dezelfde overname. Als ik dan mijn P zelf wil verkopen voor 30.000 euro BTW in dan komen ze vragen wat er aan scheelt?

        Persoonlijk zou ik nu in Duitsland bij een officiële porschegarage gaan kopen. Daar heb je dan één jaar volledige garantie naar porschenormen en niet naar de Begische handelaarsnormen. En meestal zijn ze in Duitsland veel beter onderhouden, hebben ze veel meer opties en zijn ze nog goedkoper dan hier bij een handelaar in duizend-en-één merken. Zelfs al zou ik morgen een spinternieuwe kopen het zou in Duitsland zijn.

          ik koop particulier en geef dan wat meer uit of van een garage die zelf volledig onderhoud kan verzorgen, maar nooit van opkopers/wederverkopers. officiele porsche garages vallen ook af wegens te duur. koop nooit een goedkope aan weggeefprijs als je er zelf niet genoeg verstand van hebt om veel zelf te doen…

            Beter een hele goeie en iets teveel betalen dan een goedkope slechte en er volledig op leeglopen 😉 Wat zoek je en wat wil je uitgeven?…………..

              Ik heb mijn Porsches (op eentje na) steeds particulier gekocht .
              Interessantere en bespreekbare prijs bij de verkoper en met goede voorkennis of meenemen van kenner zeker geen leegloper .

              Om even met uw bedragen een voorbeeld te geven.
              Duur (uw 30.000)met garantie wil niks zeggen want ook daar kunnen onverwachte kosten komen , goedkoop (uw 15.000) met kosten laat ik ook staan .
              Dan zoek ik voor 20 tot 25000 een goede particulier

                een zeer waardevolle raad, of misschien wel ‘waarschuwing’ van Wim. Misschien één kleine bedenking: de auto van Wim is natuurlijk gerestaureerd naar de hoogste maatschaven, en de uiteindelijk auto was op sommige punten, zoals hij zelf zei, misschien inderdaad zelfs beter dan toen hij de fabriek verliet. Dit heeft het kostenplaatje uiteraard geen goed gedaan (tel daar werkuren bij, en je hebt een restauratie van +25.000 euro denk ik), en misschien is dit niveau van afwerking niet voor iedereen nodig, en kunnen de kosten om een tweedehands ‘gewoon acceptabel’ te maken uiteraard veel lager uitvallen… kwestie moest je ondertussen al een Aspro Bruisje moeten nemen hebben voor je hoofdpijn, of zelfs als een Prozac omdat je je droom aan flarden ziet gaan… 😉 Maar vergeet toch maar we wijze en eerlijke raad van Wim niet; als het echt goed gedaan moet zijn, zal het flink wat centjes kosten, en pas dan is de restwaarde ook, voor zover dat kan, ‘gegarandeerd’. En kopen in een officieel center is uiteraard geen enkele ganarntie op schadeloos rijden, maar in het beste geval heb je dan natuurlijk wel garantie…

                Wim

                  Qua waarde kun je deze al laten staan, is een samenraapsel.

                  Pas wel op voor die goedkope aanbiedingen, want daar kun je serieus op leeg lopen.
                  Ik adviseer sowieso altijd om 5000 euro extra te reserveren als je een Porsche koopt, want er is altijd wel iets loos wat je beter wilt hebben.

                  Voor de rest is een oudere Porsche een vrijwel niets op af te schrijven project, houd dus wel zijn waarde, mits goed onderhouden.

                  Maar als ik jou was zou ik iets meer uitgeven, dus zeg maar vanaf 17500 tot 25000 euro, en voor dat geld moet je een zeer goede kunnen vinden.

                  Heb hier ergens een draadje geplaatst met aankoop tips, misschien even inlezen.
                  Want als er aan de motor en carrosserie iets is, kan dit snel oplopen richting de 15 à 20000 euro. 🙄

                  KLIK > https://porscheforum.be/index.php/forum/4-911/69699-tips-voor-aankoop-porsche-911#69711

                  En om even een voorbeeld te geven:

                  Dit was mijn Porsche 3.2 cabrio, alles matching numbers en op een kleine bluts in het achterscherm, op het oog een zeer mooie cabrio, en wist dat er wat dingen aan gedaan moesten worden.
                  Tot ik besloot hem over te spuiten.

                  KlIK > https://porscheforum.be/index.php/forum/30-porsche-restauratie-fotos/46267-schade-reparatie-en-restauratie-32-86

                  Voor wat cijfers, aangekocht voor 15950,00 euro, kosten voor restauratie bijna 15000
                  euro, en dit zonder uren omdat we het zelf gedaan hebben.
                  Vorig jaar verkocht voor 32000 euro, en 4 jaar rijplezier eraan gehad.

                  Dus kijk, lees en huiver. 😉

                  Succes verder met de zoektocht, en als je iets zoekt, en je er geen verstand van hebt, laat dan altijd een aankoop keuring doen. 💡

                7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.