dwars in de garage parkeren … of hoe krijg ik zoveel mogelijk P’s in een kleine garage???

Home Forum Zeverhoekje dwars in de garage parkeren … of hoe krijg ik zoveel mogelijk P’s in een kleine garage???

• Maker
    Discussie
  • Probleemstelling :

De garage is 3,99 m breed en er zou een 964C2 en 9974S in moeten.

De 964 is 1,65 m breed en de dikke kont van de 997 is 1,85 m breed : samen : 3,50 breed … ik hou 49 cm speling over… .
    De 964 is 4,3 meter lang en de 997 is 4,5 meter lang. Dwars zouden ze er best mooi inpassen en heb ik nog plaats voor een 3de want de garage is een rechthoek van 3,99 m op 9,15 m

Oplossing?

Hoe kan ze dwarsparkeren zonder schade te maken?

Opmerking : de auto’s worden weinig gebruikt, dus als het even wat werk is om ze geparkeerd te krijgen, dat is geen probleem

Wie weet raad?

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
    • zou ze ook gewoon naast elkaar parkeren en wat verder duwen als het voor wat langere tijd is
      korte tijd gewoon achter elkaar… 4.3m + 4.5m is 8.8m dus nog 35cm over

denk dat Sensa bedoelt dat hij ze diagonaal wilt zetten, maar dan verlies je veel plaats in de hoeken.

Als de garage 3.99m breed is kunnen ze sowieso niet dwars geplaatst worden.

Rij (bvb eerst de 997) achteruit met de rechterspiegel ingeklapt zodicht mogelijk tegen de rechtse muur, klap linkerspiegel in en stap uit. Zet dan de 964 met ingeklapte rechterspiegel ook achteruit, zo dicht mogelijk tegen de linkse kant van de 997. Zet de wielen recht en stap uit. Duw dan met de hand de wagen achteruit tot naast de 997.
        Zo staan ze mooi vlak naast mekaar. Als je weg wil trek je met de hand de 964 of de 997 met de hand vooruit tot je kan instappen en vertrekken. :driver:

De Floere stapelt ze op (met een brug)

Als wij het weeral goed begrijpen, dienen 2 auto’s met lengte resp. 4.30 m’ en 4.50 m’ dwars geplaatst in een gesloten garage met breedte 3. 99 m’ (en lengte 9.15 m’) ?

Zelfs een kleine schets is niet nodig om te besluiten dat de enige oplossing hier het ingrijpend verbouwen/uitbreiden van deze ruimte lijkt.

🙄 👿 🙄

In het mooi Nederlands zijn het Automovers .
              Zelf ooit gebruikt maar schaf dan degelijke kwaliteit aan , hou rekening met gewicht wagen en bande breedte .
              Is een perfecte oplossing op gladde ondergrond gepolijste beton of tegels , dan lukt het je wel om alleen een wagen te verplaatsen .
              voor 400 € stuk heb je iets degelijk .

Groetjes van den Bompa :up:

Appeltje, eitje Sensa! :drink:

in jouw vraagstuk id de hoogte van de garage de enige onbekende, met een brug twee wagens boven elkaar blijft de gemakkelijkste oplossing.
                  zo niet, car dollies 💡

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.