Early911S

• Maker
    Discussie

• Rik3600
    Deelnemer

Was vandaag in Wuppertal (D) bij early911s.

Tjonge, tjonge, het leek wel een grot van Alibaba! 😯
      Alle modellen van 65-73, ombouw en origineel RS, RSR, …
      In totaal stonden er een 160 tal wagens.
      Alle mogelijke originele onderdelen liggen gewoon op’t schap.

Ik speel al langer met de gedachten een ’73er RSR na te bouwen, en zoek nog een aantal goede donoronderdelen!

Heeft iemand van jullie ervaring met deze gasten?
      Graag reply.
      Thx

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
      • ik volg je compleet, het betrof toen een standaard 915 voor een 2.4S van 1973…

we hebben toen afgehaakt, later ook nog eens gebeld voor een Bosch pomp, toestand niet gekend, geen garantie 4000 euro… 😕

Porsche rijden kost idd geld, en idd dat is niks in vergelijking met bepaalde andere wagens , maar soms vraagt men maar raak…

en dat was mijn ervaring met deze zaak… Wilde ik maar even aanhalen…

Dat is ook een beetje overblazen. Een magnesium cased gearbox 915 met mechanische speedo outlet, herbouwd met nieuwe synchros en selectievorken, met standaard ratio’s mag best een 4500 euro kosten in zo-goed-als-nieuw staat. Neem daarbij nog een ZF 40/80% LSD, meerprijs 1250-1600 euro, dan zit je al aan 6100 + 21% btw of wat het ook is =7381 euros.

Gebruikt vind je ze nog links en rechts aan pakken goedkopere prijzen: met een beetje geluk, 1000- 1500 euro.

Nu, als op dat ogenblik de ogen beginnen te rollen, en men eigenlijk verwachtte 400 euro onder-de-tafel- te betalen, sja dan moet ik eens goed lachen!!!

Een set airport of monza of nurburgring gear ratio’s kosten al makkelijk 7000 euros, maar dan zit je al tamelijk exotisch met je specificatie.
          12500 euri voor een goede gearbox kan best, maar het moet van de specificatie afhangen….

😉

Bert

Klopt helemaal Bert maar om je een voorbeeld te geven, een versnellingsbak voor een 1973 2.4S voor 12500 euro ?
            Niet gereviseerd maar in zeer goede staat…

dat vind ik toch redelijk diep in de buidel tasten…

Euhm, het feit dat je voor zeldzame onderdelen diep in de buidel moet tasten…. in vergelijking met wat: een Skoda tdi? een Toyota Corolla?

Ik heb alle begrip dat mensen Porsche willen rijden, maarre…. beetje realistisch blijven aub.
              Een Porsche 911 is een super sportwagen.

Sjonge jonge, probeer eens een ketel van een maserati Biturbo op de weg te houden of een Alfa Romeo Montreal of een Lamborghini Urracco, om van de Dino 246 maar te zwijgen: dan weet je pas hoe goedkoop een Porsche is. Vanuit het perspectief van de werkman kost het misschien veel om 5000 euro neer te bladeren voor een top end rebuild voor een 911 motor; maar relatief gezien ben je 12000 euro goedkoper uit in vergelijking met de dino!

Probeer eens een motor te reviseren van een Datsun 240Z- ook geen slechte wagen. Daarbovenop beetje bodywork, gearbox, suspension en dan zit je ook aan porsche prijzen hoor. De Datsun blijft een goede Japanse sportwagen, terwijl je Porsche nog steeds voelt als een blok graniet, zowel op de baan als in de portemonee!

Groeten,

Bert

Ik zou toch ook graag wat fotootjes zien 😛

Ik ken deze zaak al langer, ze hebben véél, zéér veel, jammer genoeg moet je voor interessant spul zéér diep in de buidel tasten…

Nieuwe onderdelen zijn er dan weer wel zéér betaalbaar.

Koopjes ben ik er nog maar zelden tegen gekomen, als er bvb eens een chassis staat voor bvb 2500 euro, dan is daar meestal ook een goede reden voor, er staan wel een aantal juweeltjes… alleen zit je dan al snel boven de 100000 euro te denken…

Klik hier om de site van early911s te bezoeken…

PT

geen foto’s genomen ?

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.