Echt of niet ???

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Echt of niet ???

  • Maker
    Discussie
  • Ik kwam dit net tegen op het net .
    Zou het echt zijn of niet ?

    ziet er in elk geval leuk uit en leuke specs.

    De Porsche 911 GT2 RS is het absolute topmodel van de 911-serie. De Cayman GT2 RS wordt dat van de Cayman-reeks. Hier exclusief de allereerste foto’s van de uitmonstering van de Porsche Cayman!

    Wat te verwachten van een op de Cayman S gebaseerde GT2 RS? Natuurlijk meer vermogen. De 3,4 liter zescilinder boxermotor levert standaard 320 pk en 370 Nm koppel. In de Cayman in GT2 RS-trim levert de zespitter om en nabij de 400 pk dankzij de toevoeging van een turbo. Het koppel neemt van 370 Nm toe tot 450 Nm. Dankzij dat extra vermogen bereikt de Cayman GT2 RS al na 4,5 tellen de honderd km/h (met PDK 4,4 seconden). De topsnelheid ligt bij 292 km/h.

    Verbetering van stijfheid
    Porsche past ook gewichtsbesparende aanpassingen toe. Zo worden verschillende carrosseriepanelen opgetrokken uit koolstofvezel. In het interieur worden de kuipstoelen voorzien van carbon schalen. Ook krijgt de Cayman GT2 RS een rolkooi ter verbetering van de stijfheid.

    Vuistdikke uitlaatpijpen
    Net als de Porsche 911 GT2 RS krijgt de Cayman GT2 RS een in zwart uitgevoerde koolstofvezel motorkap en frontlip. Keramische remschijven zijn eveneens van de partij. Aan de achterzijde treffen we een riante achterspoiler aan. In de sportiever vormgegeven achterbumper monteert Porsche twee vuistdikke uitlaatpijpen.

    Levenslicht
    De Porsche Cayman GT2 RS mag samengevat worden als een begeerlijke sportwagen waar iedere Porsche-fanaat op zit te wachten. Het is aan Porsche om te beslissen of ze deze heerlijk ogende tweezitter het levenslicht laten zien.

    http://autolifestyle.nl/impressies/exclusief-porsche-cayman-gt2-rs/

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • ik geloof vooral weinig van dat ‘turbo-gedeelte’ van het verhaaltje. Ik geloof niet dat een firma als Porsche zo een massieve ontwikkelingskost voor lief gaat nemen voor uiteindelijk slechts een zeer beperkte reeks, en om uiteindelijk ‘slechts’ op een vermogen uit te komen dat quasi gelijk is aan wat een atmosferische 3.8 S blok met vermogenspakket nu ook al heeft…(en die uiteindelijk, getuige enkele tuners, nu ook al in een Cayman gelepeld kan worden!)

      Zeker nu de Cayman R op de markt is, vrees ik dat deze droomauto wel een droom zal blijven… 😕

        Ik vrees dat ik dan toch voor de Cayman ga en niet voor de 997 🙄 😉

        rjf

          Porsche kennende zal ie (als ie er al komt) waarschijnlijk zoveel kosten dat je beter een 911 S koopt

            nice indeed, maar ook ik heb eerder een ‘photoshop-gevoel’ dan het gevoel dat dit binnenkort bij de Porscheboer staat

          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.