een 5.0L V8 erbij … eindelijk !

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 een 5.0L V8 erbij … eindelijk !

• Maker
    Discussie

• deepee
    Deelnemer

na een maaaaandenlange speurtocht naar de (voor mij) perfecte transaxle heb ik deze gevonden letterlijk onder de eigen kerktoren.
      de 928 GT met de 5.0L V8 is de ideale aanvulling bij de 986 en 993 RS look; eentje plaats zal er op termijn moeten ruimen.
      enfin … drie wagens uit dezelfde renstal maar oh zo’n verschillend karakter.

voor mij is de ultieme 928 eentje met manuele versnellingsbak, 40% LSD, sportophanging, een paar extra PK’s, digitaal dashbord met OBC, … slechts drie jaren gebouwd van ’89 tem 91 en daarmee vele malen zeldzamer dan de S4 en zelfs de GTS

exterieur slate grey met een paar minpuntjes aan het lakwerk, maar verder roestvrij – interieur in zwart halfleder met krijtstreep in bruine velours is ook nog bijzonder netjes. klein minpuntje in de optielijst is het ontbreken van een SSD. dus zullen we de airco maar eens dringend laten bij/navullen. de originele CS velgen zijn meegeleverd.
      ik kon geen reden vinden om zo(n proper duits geleverd exemplaar in die staat en aan die condities te laten schieten. volledige (onderhouds)historiek en ingevulde boekjes zitten bij de wagen en recent nog groot en klein onderhoud gehad. huidige KM-stand 178 dkm.
      enige wat niet origineel is aan de wagen zijn de cup-spiegels en de achterste uitlaat is vervangen door cup-pijpen :music:

928aantallen.jpg

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 54)
      • Knappe verzorgde P.

There’s no substitute for cubic inches :music:

Ferm.

nice!

mooi Dirk :up: :up: :up: :up:

download-2.jpg

de 18 inch gemballa velgen zijn terug onder de 993 RS clone gemonteerd want de 928 heeft nu zijn eigen sloefen gekregen.
                  het waren solden bij RUF Speedline en er is in functie van comfort en wegligging gekozen voor de 17 inchers.
                  de brede gepolierde velgranden icm de kleur schiefergrau … wub-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17.png

DSC05362.jpg

de 18 inch gemballa velgen zijn terug onder de 993 RS clone gemonteerd want de 928 heeft nu zijn eigen sloefen gekregen.
                    het waren solden bij RUF Speedline en er is in functie van comfort en wegligging gekozen voor de 17 inchers.
                    de brede gepolierde velgranden icm de kleur schiefergrau … wub-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17.png

DSC05362.jpg

Mooie wagen .
                      Volgens mij kun je veel 911’jes je :ass:
                      Laten zien op de autobahn!?!
                      Niet dat het moet .. Maar toch fijn : :coolness:

Mooie wagen .
                        Volgens mij kun je veel 911’jes je :ass:
                        Laten zien op de autobahn!?!
                        Niet dat het moet .. Maar toch fijn : :coolness:

denk dat die postbode van vandaag van de maaskant afkomstig was … :happy: :happy: :happy:

de O-platen zijn vandaag afgeleverd door de slimmere collega-postbode … :driver:

Dikke proficiat Dirk :up:

Een vette bak, zoals ze zeggen :coolness: :music:

Het is je van harte gegund !

Op zo korte tijd , eerst Herman, dan jij.
                              Wie volgt ?

Prachtige wagen! :applaus:

Rij zelf ook een handgeschakelde mét sper, heerlijke auto.

Mooie 928! Dikke proficiat, geniet ervan

Staat ook op mooie velgen!

Super mooie wagen, zo 1 ne zou mij ook wel boeien :up: :up:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 54)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.