een 5.0L V8 erbij … eindelijk !

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 een 5.0L V8 erbij … eindelijk !

• Maker
    Discussie

• deepee
    Deelnemer

na een maaaaandenlange speurtocht naar de (voor mij) perfecte transaxle heb ik deze gevonden letterlijk onder de eigen kerktoren.
      de 928 GT met de 5.0L V8 is de ideale aanvulling bij de 986 en 993 RS look; eentje plaats zal er op termijn moeten ruimen.
      enfin … drie wagens uit dezelfde renstal maar oh zo’n verschillend karakter.

voor mij is de ultieme 928 eentje met manuele versnellingsbak, 40% LSD, sportophanging, een paar extra PK’s, digitaal dashbord met OBC, … slechts drie jaren gebouwd van ’89 tem 91 en daarmee vele malen zeldzamer dan de S4 en zelfs de GTS

exterieur slate grey met een paar minpuntjes aan het lakwerk, maar verder roestvrij – interieur in zwart halfleder met krijtstreep in bruine velours is ook nog bijzonder netjes. klein minpuntje in de optielijst is het ontbreken van een SSD. dus zullen we de airco maar eens dringend laten bij/navullen. de originele CS velgen zijn meegeleverd.
      ik kon geen reden vinden om zo(n proper duits geleverd exemplaar in die staat en aan die condities te laten schieten. volledige (onderhouds)historiek en ingevulde boekjes zitten bij de wagen en recent nog groot en klein onderhoud gehad. huidige KM-stand 178 dkm.
      enige wat niet origineel is aan de wagen zijn de cup-spiegels en de achterste uitlaat is vervangen door cup-pijpen :music:

928aantallen.jpg

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 54)
    • XXX

Knappen bak :up:
        Veel veilige kilometers deepee :driver:

Prachtige 928 :first: , nu heb ik nog meer spijt dat ik er vorige zondag niet geraakt ben 🙁

V8 :music:
            :applaus:

Mooi ding Deepee!! :driver:

Proficiat. Ferme bolide. :lekker:

Proficiat Deepee,zeer mooie wagen met een vette V8 :music:
                  Denk dat we de Boxster de eerstkomende tijd niet veel meer gaan zien! :salut:

Dat is er boenk op naamgenoot ❗

Proficiat en veel :driver: -plezier met deze schoonheid

Proficiat ! veel veilige km’s :driver:

proficiat
                        vet hok super wagen met heerlijke V8
                        :drink:

Proficiat, mooie 928. Veel rijplezier met deze beer van een wagen!

Het is een prachtige wagen, zondag stonden we met velen te kwijlen :hail:

@ ollie: meer dan een jaar de europese markt gescreend … zelfs op punt gestaan om met een trailer naar zweden te rijden :popcorn:

dsc23.jpg

dsc28.jpg

dsc29.jpg

dsc31.jpg

Proficiat Deepee met je aankoop, je moet ze zo maar vinden in die staat…

Lang op zoek geweest?

Meer foto’s steeds welkom :mrgreen:

Ik zou bekanst sjaloes worre :up: :hail: :up:

Mooooiiii, proficiat en succes ermee!!

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 54)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.