Een 911 3.2 gezocht voor een singer te maken

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Een 911 3.2 gezocht voor een singer te maken

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 50)
    • [quote=”porsche 1988″ post=191665]tja ik weet maar liever niet die cabrio hou ik zoals ie is :driver:[/quote]

Groot gelijk: “when the top goes down, the price goes up”. (en niet enkel de 964) 😉

tja ik weet maar liever niet die cabrio hou ik zoals ie is :driver:

Je hebt toch al een 964? Weliswaar een cabrio maar dat zou pas uniek zijn, een Singer lookalike Cabrio? :first:

Ik ga de zoektocht naar een 964 aanvatten.
            Deze is idd het beste geschikt volgens John beton.
            Dus iemand die zo eentje weet staan let me know.
            Daarnet nog enkele mails verstuurd…

[quote=”porsche 1988″ post=191243]Ben hier beetje bij beetje terug met de voeten op de grond aan het komen…
                Of realistisch aan het bekijken. :think:
                964 is zeker een betere bassis om te beginnen.
                Probleem is idd zo dat ik een singer uitzicht wil. :bounce:
                Maar probleem begint bij alle specifieke onderdelen zoals lichten, vuldop in koffer, enz en de afwerking van zo een singer is echt wel TOP *luv
                Tja een echte singer is voor mij the REAL STUFF
                Wil niet eindigen met een halve singer.
                Een backdate is natuurlijk nog altijd een optie…
                Twijfel twijfel[/quote]

Kijk ook eens goed naar de wielranden.
                Zowel voor als achter zijn die totaal anders dan eender welk origineel van Porsche.
                Ik heb enkele jaren geleden ook met de idee gespeeld om mijn 1986 turbo om te bouwen naar Singer look.
                Na gesproken te hebben met enkele restaurateurs, waaronder CCR maar besloten het niet te doen wegens veel te duur.
                Heb toen maar mijn Turbo overgelaten en een 996 GT3 gekocht :relaxman:

PS als je er toch nog wenst mee door te gaan ik heb op mijn oude PC nog heel wat info omtrent details van ombouw.
                Ook nog vele foto’s en website’s.

Dit lijkt me ook wel een mooie basis! Heeft al wat leuke upgrades en zaken die niet meer dienen te gebeuren. En als we de verkoper mogen geloven, ligt er een gezond blok in zodat je in eerste instantie gewoon kan genieten en de motor eventueel later nog onder handen kan nemen. 😉

http://www.ebay.co.uk/itm/1978-Porsche-911-SC-Rebuilt-Engine-Left-Hand-Drive-LHD-No-Sunroof-/221647543958?pt=Automobiles_UK&hash=item339b391e96

[quote=”Yellow Submarine” post=191362]
                    ^^Peter, mooie vondst! Wie is die gast? Een ver familielid van Magnus Walker of gewoon een groupie? 😀
                    [/quote]

Heeft op zich niks met Magnus Walker te maken (buiten de sticker dan) maar gezien de bekendheid van Magnus wordt dit type wagens wel meteen aan hem gelinkt. Dit is eigenlijk gewoonweg het R-gruppe type waar ik het eerder in dit topic over had.

Singer heeft veel fans waarvan de meesten er nooit een zullen kunnen kopen. Het enige alternatief dan is zelf aan de slag gaan maar ofwel ben je dan evenzeer een massa geld armer, ofwel ga je zelf aan de slag en bespaar je je een deel van dat geld. Het gevaar dan is wel dat je komt te zitten met een ‘halve singer’. Vandaar dat het mijn inziens beter is om te kijken naar alternatieven. En dat kan dan een 2.8 RSR zijn of een ST-replica als je houdt van de basic lijn van een singer, zijnde de early look met brede spatborden. Als dat niet nodig is, kan je voor een hotrod gaan, geïnspireerd door Magnus of de R-gruppes in het algemeen.

PorscheR-Gruppe6.jpg

911R-Gruppe-rswannabepelican.jpg

PorscheR-Gruppe10.jpg

1966Porsche9112.0LCoupe2.jpg

Porsche91125ST1973SlateGreyConversion2.jpg

Goeie morgen,
                      Singer is inderdaad gebaseerd op een 964, kan je trouwens op youtube nagaan bij het ontstaan en ontwerp van de maker.
                      Loop ook rond met een backdate project; focus mij wel op een 3.2 (die ik nog zoek) en eens een targa (3.2 coupe heb ik origineel).
                      Deze heeft volgens mij ook de beste motor. Vind spijtig genoeg zelden de (voor mij) perfecte vorm van de uitbouw (omslag boord boven wielen te breed).
                      Maar goed, misschien zelf maken of een bestaande kit dan aanpassen.

Deze zou geen roest hebben. Staat in UK, maar LHD. £25K

SC van 1978

Wim, bedankt voor de cijfers. Dat klopt ongeveer met wat ik al elders heb gelezen. Ik kan zelf heel weinig als het op autotechniek aankomt en ik heb liefst dat er door professionelen aan mijn auto’s wordt gewerkt.

Ik vind de Singer ook subliem, maar onbereikbaar. Een alternatief met ST of R inspiratie kan me ook enorm bekoren. Zo een echte driver’s car met een aangepaste motor, remmen en ophanging. Maar dat zou totaal ook al 100K kosten: 35K aankoop van een 3,2 model plus een 65K voor de restauratie en modificaties. Want als je een auto van 30 jaar oud gaat demonteren, dan is er altijd wel iets dat rot is onderaan. Als die wagen nadien dan echt 100K verkoopwaarde heeft, dan kan je dat overwegen, maar anders… En een backdate model 1985 3,2 naar type S/T zal steeds minder waard zijn dan een 911 S van 1970 als de staat dezelfde is.

^^Peter, mooie vondst! Wie is die gast? Een ver familielid van Magnus Walker of gewoon een groupie? 😀

EDit: hier meer..
                          Bart Kuykens’ hot rod

XXX

What about this: http://heckmotor-sportwagen.blogspot.be/ … 😮

Lijkt me netjes :happydance:

inderdaad Wim als je er zelf niks aan kunt doen is het niet te betalen tenzij men geld teveel heeft liggen maar dat zal niet bij de hele bevolking zo zijn (bij mij toch niet 😥 )
                              voor mijn project een 3.2 naar singer
                              ga ik uitkomen tegen de 65K aan kosten met hopelijk een geschatte waarde van 100K.
                              ik ben dus ook wel ver gegaan zoals de koplampen en kleine details.
                              maar om een voorbeeld te geven een motorkap van 964 past niet op een 3.2 omdat de scharnieren een andere breedte hebben kostprijs= 964 klep met elektrische spoiler tweedehands +/- 800€ dan nog aanpassingen en de juiste lip op de vleugel en je bent 1800€ kwijt.
                              net als Wim goede remmen voor en achter= 4300€
                              pmo= +/- 4000€
                              enz enz….
                              het zijn steeds bedragen met 2 of meer nullen
                              nu eens de wagen klaar is en de tijd van genieten komt is dit ook weer snel vergeten en je hebt een wagen die niemand anders heeft.
                              zou ik er opnieuw aan beginnen indien ik meer tijd had? JA ZEKER WETEN

Wim

Ik kan er ook een klein antwoord op geven voor mijn Karmann wat het kostte om deze naar mijn wens te bouwen.
                                Heb vorige week alle rekeningen moeten overleggen voor de taxatie en is getaxeerd in de staat waar hij zich nu in bevindt voor verzekerd te zijn op de beurs.
                                Kleine uiteenzetting:
                                Motor en bak 12,5K
                                Aankoop carrosserie 1,5K
                                Velgen en banden 1.8K
                                Interieur 2.4K
                                Schijfremmen set compleet 2.4K
                                Speciale stukken laten gieten voor bak en ophanging 1.9K
                                912 Klokken set 350 euro
                                Klokken laten ombouwen en reviseren 800 euro.
                                Dan alles nieuw voor gehele auto op te bouwen 4,7K dus kabelboom, ramen, lampen enz.
                                Plaatwerk en lakken 6K
                                Dus dikke 30K kwijt aan onderdelen voor vwtje 😉
                                Uren ruw geschat 1200 (hobby)

Auto heeft een dagwaarde gekregen van € 49500,00
                                En een herbouwwaarde van € 95000,00

Dit dus voor een Karmann naar mijn zin te bouwen, en als je het moet laten doen met een Porsche en je kunt zelf niks…………….gaat het veel geld kosten.

Voila, dat is het! De basis is een doodgewone 3,0 SC model 1978…

magnus-walker-1978-porsche-911-ducktail.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 50)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.