Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Gezocht › Een 911 3.2 gezocht voor een singer te maken
- Dit onderwerp bevat 50 reacties, 23 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 11 maanden geleden door VAN DE VYVER FILIP.
-
MakerDiscussie
-
28 december 2014 om 14:53
Weet er iemand 911-jes staan. 3.0 of 3.2
Ben opnieuw begonnen aan een zoektocht om liefst een 3.2 met G50 om te bouwen naar een singer.
De wagen moet een goede basis hebben en er mag werk aan zijn.
http://heevoo.com/porsche-singer/
Zoiets wil ik ceëren
http://heevoo.com/porsche-singer/
*luv *luv *porsche *luv *luv -
MakerDiscussie
-
Magnus walker… Als je één van zijn grondige builts kan evenaren ben je denk ik al erg goed bezig! Dat zijn namelijk ook geen kleine karweitjes!
Die wat hij verkocht voor $302000 was zijn 1972 STRII project. Geweldig machine in mijn ogen en ik weet nog wat een impact deze op mij had toen ik hem voor het eerst zag. Meteen verkocht!
Hier een budgetvriendelijk project van hem: http://www.stanceworks.com/2014/05/magnus-walker-78schr/
En hier zijn huidig project (als je dat kan doen met een 67S… 😯 ): http://www.stanceworks.com/2014/10/magnus-walker-porsche-67s-rt/
Anyway, in the end is het overal hetzelfde: welke weg dat je ook kiest, als je het grondig wilt doen, gaat het geld kosten! Ik denk dat je vooral even moet kijken wat je allemaal zeker zou willen voor jouw perfecte porsche. Ik vind een Singer ook geweldig met z’n early look, gecombineerd met turbo look, maar daarom moet ik nog geen singer willen bouwen. Ook tussen de R-Gruppes zitten fantastische bakken! Sommige narrow bodies van Magnus bijvoorbeeld ben ik ook verliefd op geworden. Ik denk dat het in the end eerder zoiets wordt voor mij maar uiteindelijk blijf ik met één oog toch nog uitkijken voor een goed basis om iets 2.8 RSR achtigs (lees: singer look) te doen. Och ja, een mens moet dromen hé…
[quote=”Peter_Targa_84″ post=191225]Wel Shaggy, dat wasik nu ook net aan het denken.
Nog geen 10K voor een elfje…..
http://www.vankesselsportscars.com/nl/cars.html%5B/quote%5DWelke motoren/versnellingsbak kun je daar zoal “inlepelen” ?
En wellicht hangt aan motor/bak ook een stevig prijskaartje 😯 ?!
Volgens mij kan je met een klein budget in de verste verte niet bereiken wat Singer doet met een 964. Ietsje haalbaarder is wat Magnus Walker doet. Hij doet niet aan backdaten, hij neemt een pre-impact type, laten we zeggen modeljaar 1969-73 en laat zich dan inspireren door de R en ST voorgangers en geeft er zijn eigen twist aan. Vette motor erin ook. Upgraden in plaats van backdaten. Hij heeft nog oudere types (SWB) maar die zal hij dan vrij getrouw restaureren en niet modificeren. Allemaal dingen die héél diepe pockets vereisen. En die heeft hij, want ik las dat de locatie waar hij zit lang fungeerde als opname setting voor allerlei TV producties waarbij hij steeds langs de kassa passeerde. Hij ziet er ruig uit, maar die man kun je niet verwijten een dommerik te zijn! Ik las ook dat hij een afgewerkte auto via veiling had verkocht voor $300,000 die vooraf op $150,000 was geschat.
Ik vind: wil je een pre-impact, koop er dan één en restaureer die, eventueel met upgraden van ophanging, remmen en motor. Dan ben je ook veel geld kwijt, maar dan ben je volgens mijn bescheiden mening wel goed bezig! Dan heb je een drivers car en geen museum-stuk. Toch?
Ben hier beetje bij beetje terug met de voeten op de grond aan het komen…
Of realistisch aan het bekijken. :think:
964 is zeker een betere bassis om te beginnen.
Probleem is idd zo dat ik een singer uitzicht wil. :bounce:
Maar probleem begint bij alle specifieke onderdelen zoals lichten, vuldop in koffer, enz en de afwerking van zo een singer is echt wel TOP *luv
Tja een echte singer is voor mij the REAL STUFF
Wil niet eindigen met een halve singer.
Een backdate is natuurlijk nog altijd een optie…
Twijfel twijfel[quote=”Peter_Targa_84″ post=191225]Wel Shaggy, dat wasik nu ook net aan het denken.
Nog geen 10K voor een elfje…..
http://www.vankesselsportscars.com/nl/cars.html%5B/quote%5DZonder motor… Wat zou het kosten om daar een redelijke 3,0 SC motor en 915 bak bij te hebben en rijklaar gemaakt?
De opbouw vanaf een 964 lijkt mij ook het beste dan heb je toch modernere techniek wat rijplezier ten goede komt en een goede verwarming en ventilatie leuk maar duur projectje denk ik :drink:
Wel Shaggy, dat wasik nu ook net aan het denken.
Nog geen 10K voor een elfje…..
http://www.vankesselsportscars.com/nl/cars.htmlbij van Kessel staan genoeg oude 911’s met werk aan,dan moet je ze toch niet uit Amerika halen?
dan kun je direkt zien of er plamuur op zit of niet. Amerikanen kunnen goed plamuur smeren….Ik ben geen echte kenner maar daar is alleszins een hoop werk aan! Bovendien doet Beverly Hills Car Club wel een belletje rinkelen: http://www.early911sregistry.org/forums/showthread.php?107123-Beverly-Hills-Car-Club&highlight=beverly
Dan zou ik eerder voor die blauwe 2.7 opteren die hier eerder gelinkt werd. (Nederlandse wagen geadverteerd via mobile)
Wat denken de kenners van deze als basis:
1971 PORSCHE 911T COUPE SLANT NOSE
$19,500 = €16.000Het betreft een 911T uit 1971 die verhaspelt is maar het interieur bevalt me wel. Lekker authentiek.
Ik dacht als alternatief aan een RUF BTR of CTR.
Probleem : vind ze maar en die prijzen vallen serieus tegen…[quote=”dirk l” post=191034]Een Singer is m.i meestal gebaseerd op een 993 (Zie positie van de ruitenwissers)
[/quote]:popcorn:
.. nope.
Maar het is wel netjes dat ze de stand van de 993 ruitenwissers hebben overgenomen :coolness:
Er is al heel veel over geschreven maar hoe ik het merk Singer interpreteer. De insteek van Singer is eigenlijk het creeren van de ultieme 911 door gebruik te maken van een combinatie van de beste onderdelen van alle luchtkoelers + hun eigen luxe afwerking. Look van de de pré impact met turbobillen maar in een 964 body. Onderhuids met recente onderdelen. Gecombineerd met enkele custom onderdelen van henzelf. Bv.: custom lichten, custom spoiler, etc…
Er mocht toch wat werk aan zijn? Op deze kan je je helemaal uitleven:
1982 PORSCHE 911SC COUPE
$15,750 = €13.000
Je moet hem enkel van LA verschepen…Persoonlijk zou ik veel liever het Singer onderstel en blok hebben in een 964 dan een SC in Singer looks :popcorn:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.