Een 911 3.2 gezocht voor een singer te maken

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Een 911 3.2 gezocht voor een singer te maken

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 50)
    • En a propos, ik weet ook wel dat 16″ of 17″ op de diameter slaat, maar ik bedoelde gewoon dat het “brede” en tegelijk 17″ zijn op een Singer… Zo een originele 911 S/T van 1970/71 had (in aanvang) vooraan de standaard Fuchs 7″ x 15″ en achteraan een ander type omdat (nog) Fuchs niets breder had: de Minilite 9″ x 15″.
      De piloot heette trouwens ook Erwin 😀

      911_ST_BW_original_paddock.jpg

      De Singer gebruikt 9″ x 17″ en 11″ x 17″…

        Sorry Guy’s, I rest my case :respect2:
        Zo gefocust op de plaatsing van de ruitenwisser assen 😯
        Ik zal het nu nooit meer vergeten: anno 2014 Singer = 964 body

          In een overmoedige bui heb ik eens gevraagd naar het ombouwen van mijn 3.2 😳
          Dit is het antwoord dat ik kreeg:

          Dear Eric,
          Please note that we are currently only able to modify the 1990-1994 964 models so would unfortunately be able to work with your car. We are in the midst of research re: European registration and will let you know when that has been updated.
          Regards,
          Tina

          singervehicledesign
          los angeles, california
          http://www.singervehicledesign.com

          Enkel 964 dus 🙂

            wie let er nu op die ruitenwisser? oeps ikzelf ook en kost maar 900€ 😳
            20140317_132919_2014-12-28.jpg
            20140317_211416_2014-12-28.jpg

              Ze werken altijd met 964 kas. Ze hebben er hun redenen voor… genoeg filmmateriaal op youtube te vinden.

                Je bent precies erg zeker van je stuk :mrgreen:

                Dit is het eerste filmpje dat ik ooit zag van SVD en als je ff doorspoelt naar minuut 4 geven ze zelf aan dat de plannen wijzigden van een 3.2 carrera naar een 964 die ze als basis zouden gebruiken.

                Bovendien komt het ondertussen in meerdere filmpjes en webpaginas terug dat ze wel degelijk een 964 gebruiken.

                Nu, als klant kant je wel speciale wensen doorgeven maar bij mijn weten heeft er nog nooit iemand gevraag om een 993 te gebruiken. Zou ook niet realistisch zijn aangezien ze alles hebben afgestemd op een 964… 😉

                Edit: oeps, filmpje vergeten… 🙄

                [video]http://https://www.youtube.com/watch?v=fJQ4hQSusjE[/video]

                  Mijn gedacht is toch ook dat ze een 964 ombouwen…

                    [quote=”Robin” post=191037]Dat zie je dan toch verkeerd Dirk. Singer gebruikt wel degelijk de 964 als basis. Ik zou niet te veel te werk gaan op zaken als ruitenwissers. Singer neemt zowat alles onderhanden… ;)[/quote]

                    “Positie” van de ruitenwissers is misschien wat onduidelijk en ongelukkig uitgedrukt 😳
                    Het gaat om de inplanting van de assen in de carrosserie.
                    Dit is een van de moeilijkste dingen voor een constructeur om aan te passen
                    De 993 had in tegenstelling tot al zijn voorgangers de assen dicht op elkaar staan.
                    Net zoals de Singers blijkbaar.
                    Vandaar dat ik ervan overtuigd ben dat Singer 993 kassen gebruikt en geen 964 :popcorn:

                    993_2014-12-28.jpg

                      Deze mannen hebben al zo een paar projecten gedaan en je ziet een paar reportages (ook op FB)

                      Start

                        Dat zie je dan toch verkeerd Dirk. Singer gebruikt wel degelijk de 964 als basis. Ik zou niet te veel te werk gaan op zaken als ruitenwissers. Singer neemt zowat alles onderhanden… 😉

                          Thx voor advies en reacties.
                          Is inderdaad niet mogelijk om een singer exact te kopieren.
                          Maar een benadering van uiterlijk moet wel mogelijk zijn denk ik.
                          Zo een backdate zie ik ook wel zitten hoor.

                            [quote=”Yellow Submarine” post=191031]
                            Ten eerste is de basis een 964 en geen SC of 3.2. Singer past ook zeer brede 17″ velgen toe, terwijl je op een 3.2 meestal hoogstens 16″ ziet.[/quote]

                            Een Singer is m.i meestal gebaseerd op een 993 (Zie positie van de ruitenwissers)

                            Porche-911-Singer-5-700x357.jpg

                            En 17″ of 16″ heeft niets met de breedte te maken maar met de diameter 😉

                              Singer is eigenlijk maar de naam die velen inspireert. Uiteraard benaderen de huis en tuin ombouwen de rijprestaties van een echte Singer niet. De meesten die een Singer backdate voor ogen hebben, eindigen in werkelijkheid eerder met een RSR replica. Niets verkeerds mee hoor, integendeel… *luv

                              911RSR.jpg

                              1970RSR.jpg

                              2.8RSRbackdate-Max007pelican2.jpg

                                Tot voor kort had ik nog nooit van Singer gehoord, maar door jullie collectieve schuld ben ik er ook door gefascineerd geraakt en heb alle mogelijke artikels en videoreportages die over Singer op het www staan bekeken denk ik. Ik weet nu zelfs dat de stichter de neef is van de zanger van Iron Maiden, Bruce Dickinson (!) en de naam van zijn voormalige band (The Catherine Wheel) roept ook nog vage herinneringen op.

                                Enfin, ik denk wel dat het extreem moeilijk is om er een geloofwaardige kopie van te maken, laat staan één waarvan de rijprestaties even goed zijn. Ten eerste is de basis een 964 en geen SC of 3.2. Dan is er het feit dat alles wat je ziet van het koetswerk carbon is, behalve de deuren. Jay Leno wist te vertellen dat het aanvoelt alsof de motor wel 500 pk lijkt te hebben omdat de auto zo licht is. Singer past ook zeer brede 17″ velgen toe, terwijl je op een 3.2 meestal hoogstens 16″ ziet.

                                Maar misschien bedoel je dat je gewoon naar de geest van de Singer wil te werk gaan. Het is te zeggen: backdaten naar een longhood met pre-impact bumpers en dikkere wielkasten achteraan, met behoud van de standaard motor?

                                Geen goedkoop projectje denk ik… Als je een auto van 30 jaar ontmantelt voor de conversie zul je toch op veel te vernieuwen onderdelen stuiten, wat de prijs de hoogte zal injagen, of zie ik dat verkeerd?

                                Ik zal het in elk geval met plezier volgen! Succes.

                                Hier nog één van R Gruppe die duidelijk kleinere velgen heeft. Verandert al veel tegenover een Singer vind ik:

                                911_Rgruppe_orange.jpg

                                  Ik volg Wim in zijn antwoord. :applaus:

                                  Een complete 3.2 zal je minstens 25K kosten, in het allerbeste geval zal je nog eens 25K moeten ophoesten voor je iets hebt dat vanaf 50m afstand op een Singer zal lijken. Is het dan een Singer? Neen helemaal niet, als je bekijkt naar het afwerkingsniveau van Singer is het niet voor niets dat deze zo duur zijn.
                                  Zin in zo’n project? Koop een goedkope lege kas en ergens een motor en wat onderdelen en begin zo. Net zoals Wim zei.

                                  Let op, ik heb veel respect voor John Beton en Christoph hier op het forum :respect2: maar vroeg of laat zal zo’n Singer replica de weg opgaan zoals alle omgebouwde SC’s en 3.2’s die naar een 964 zijn getransformeerd. Je raakt ze aan de straatstenen niet meer kwijt. Indien je hem voor jezelf houd vind ik dat een mooie keuze maar onthoud, niets is voor altijd.

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 50)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.