Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Gezocht › Een 911 met 3200 cc motor bouwjaar omstreeks 1985
- Dit onderwerp bevat 73 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door
Wim.
-
MakerDiscussie
-
16 december 2011 om 19:46
Hey,
ik ben op zoek naar een originele Porsche 911, 3200 cc, bouwjaar omstreeks 1985. Ik weet dat er discussies gaan over de versnellingsbak 915 of G50, doch dit is voor mij geen breekpunt. Liefst een coupé, maar mag ook targa zijn. Geen cabrio. Voorkeur gaat uit naar Europese wagen met onderhoud historiek. Zal als classic car ingeschreven worden.
Ik heb 2 linkerhanden zodat ik alles wat er opgeknapt of hersteld moet worden, dien uit te besteden.Groetjes.
Walter. -
MakerDiscussie
-
De prijzen zijn idd de laatste twee à drie jaar in Duitsland fel omhoog gegaan en ‘tzal wel niet meer beteren… 🙁
[color=#0000ff][quote=”cabrio wim” post=86863] Niet verkeerd bedoeld, maar bedrag zit je erg hoog hè 😉 maar volgens mij snap je het verhaal niet tussen een auto die volledig in orde staat en eentje waar alles aan gedaan moet worden.
En dat de bruine uitzonderlijk laag geprijsd was dat weten we nu, en die reden heb ik vernoemd. Maar had dan wat sneller gehapt, dan was jij nu de gelukkige eigenaar geweest voor weinig geld.
Want geloof mij, een 3.2 beneden de 20K zul je zelden een perfecte vinden, en als je dan voor kosten komt, ben je de rest van bedrag ook zo kwijt.
Heb hier al vele perfecte Porsches voorbij zien komen. 🙁
Maar als je de tijd hebt, kom je er misschien een tegen. :idea:[/quote][/color]Wim heeft groot gelijk. Een goede 3.2 kost geld en het zal er niet op beteren.
Of, je springt er direct op, zoals de bruine, maar dit is vijgen na pasen. Op dat moment mag je niet twijfelen, niet beginnen met AKK, zeuren over de prijs of “ik zal er nog eens een nachtje over slapen”. Dan is het te laat, dan koopt een handelaar hem, en het is zijn goed recht om wel de correcte prijs te vragen.Ik zal je een voorbeeldje geven van de mijne waar ik onmiddelijk opgesprongen ben. Het was een hele goede, correct, in eerste lak, van eerste eigenaar met 217.000km, met alle boekjes, onderhoudsfacturen, origineel gereedschapsset, compressor, zelfs het originele bandendrukmetertje, enz..), om maar te zeggen, dit was hem! Maar hij had natuurlijk zijn 25 jaar gebruikssporen. Doch, naar Duitsland gereden, geld op zak, deal afgesloten en met de Porsche naar huis.
Deze is nu voor 97% nieuw, dus volledige restauratie, Bij het grote onderhoud vastgesteld dat 2 kopbouten gebroken waren, dan maar een motorrevisie erbij en alles wat binnenin vervangen moest worden dan ook vervangen, ook alle dichtingen (+/- 100 stuks)
Resultaat, maar ik weet wat ik nu heb, een kostenplaatje van +/- 27.000 euro.
In tegenstelling tot bij ons draaid de Duitse economie op volle toeren en er dus terug mooi geld verdiend wordt. Resultaat is dat de Duitsers terug alle mooie Porsches opkopen en ze zonder problemen verkopen. Ik heb vorig jaar geluk gehad, indien ik dezelfde nu zou kunnen kopen zou ik voor dezelfde tot 5000 euro meer moeten betalen, zie maar op Autoscout24.deAls er binnen 20 jaar nog olie en benzine is om er mee te rijden tenminste :wtf: :wtf: 🙄
‘t Zal wel tussen de oren zitten, maar 32.000 Euro gaan geven aan een auto die de week ervoor voor 20.000 verkocht is zie ik mezelf ook nog niet direct doen. Hoe goed die auto ook is.
‘t Is perceptie, ik weet het, en die auto is’t misschien waard, maar ‘t komt gewoon fout over in mijn brein.
Stom hé, want moest ik in de markt zijn voor dat type, en ik zie’m staan zonder te weten van die 20.000 Euro, ik zou er misschien in geinteresseerd zijn.
Otoh… Voor dat geld koop je ne 996 4S die *zoveel* meer auto is en zoveel jonger. Die worden ook oud en binnen 20 jaar ga je er ook niet veel meer van zien rijden… Dus beter nu alle 4S’en kopen en binnen afzienbare tijd dik incasseren!! :relaxman:
Een uitweg uit de crisis! :first:BTW, ik had gebeld om naar die Espressobruine te gaan zien, maar was toen net verkocht. Volgende keer wat rapper zijn 😉
En, eerlijk gezegd, sommige van die firma’s zullen wel kennis hebben, maar anderen zijn gewoon aan ‘t fishen voor suckers. De zogenaamde “box-movers”, doos kopen, eigen etiket op, en duurder doorverkopen, maar dan met auto’s. Niks mis mee, iedereen moet leven, maar liever niet op mijn kap 😉
And there’s a sucker born every minute… :sarcastisch[quote=”AutosDekens” post=86844]
Als ik dan zie welke wagens al deze Duitse P-specialisten uit Duitsland kopen… zijn al heel wat wagens bij geweest die ik heb laten staan omdat ze niet voldeden en vaak omdat ze een te hoge km-stand hebben… en dan ineens duiken ze in Duitsland op en hebben ze ook nog “achteruit gereden” en zijn ze ineens scheckheftgepflegt…[/quote]Dat zul je altijd blijven houden Johan, daar is niks tegen te doen, en daar moet je ook niet voor naar het buitenland gaan. 💡
Maar de auto’s die ik de laatste tijd naar Duitsland heb zien gaan, waren toch wel de goede.[quote=”Gentleman”]
Iedereen is uiteraard vrij voor een Porsche te betalen wat hij wil en wat hij/zij ervoor over heeft. Maar door dergelijke belachelijk hoge prijzen te vragen (komaan zeg, je gaat toch niet zeggen dat het normaal is wanneer iemand 12000 euro meer vraagt dan het bedrag dat hij voor een auto betaalde en eigenlijk alleen de velgen wisselde met een auto die hij nog had staan en er voor de rest geen cent aan uit gaf) is dat volgens mij enkel met de bedoeling om kunstmatig de prijzen op te drijven.[/quote]Niet verkeerd bedoeld, maar bedrag zit je erg hoog hè 😉 maar volgens mij snap je het verhaal niet tussen een auto die volledig in orde staat en eentje waar alles aan gedaan moet worden.
En dat de bruine uitzonderlijk laag geprijsd was dat weten we nu, en die reden heb ik vernoemd. Maar had dan wat sneller gehapt, dan was jij nu de gelukkige eigenaar geweest voor weinig geld.
Want geloof mij, een 3.2 beneden de 20K zul je zelden een perfecte vinden, en als je dan voor kosten komt, ben je de rest van bedrag ook zo kwijt.
Heb hier al vele perfecte Porsches voorbij zien komen. 🙁
Maar als je de tijd hebt, kom je er misschien een tegen. 💡Iedereen is uiteraard vrij voor een Porsche te betalen wat hij wil en wat hij/zij ervoor over heeft. Maar door dergelijke belachelijk hoge prijzen te vragen (komaan zeg, je gaat toch niet zeggen dat het normaal is wanneer iemand 12000 euro meer vraagt dan het bedrag dat hij voor een auto betaalde en eigenlijk alleen de velgen wisselde met een auto die hij nog had staan en er voor de rest geen cent aan uit gaf) is dat volgens mij enkel met de bedoeling om kunstmatig de prijzen op te drijven. Laten we met z’n allen de voeten op de grond houden, en een goede Porsche betalen wat ie waard is. En dat is voor mij een goede 3200 die zo goed als in orde is van omstreeks ’85 ongeveer 18-20000 euro.
Ook de Nederlandse verkopers die ik contacteerde, vragen tot 10% meer dan in België, en hebben ook nog het lef om je ongezouten hun ongenoegen mee te delen wanneer je voorbehoud maakt omdat je problemen verwacht inzake invoering in België.
@Bully: deze Porsche ziet er mooi uit, maar is veel te duur + dat import naar België steeds een groot vraagteken gaat zijn inzake afwikkeling met keuring.
@Peter targa: deze Porsche is invoer uit USA. Heb ook geen goed gevoel bij deze verkoper en invoer uit USA is niet meteen mijn vraag.zagen, neen, ik kan je redenering helemaal volgen :respect2:
Wat ik ook nog wou zeggen is : natuurlijk was in ’72 100.000 bfr ook best wel veel geld, maar in vergelijking met nu….
Als ik aan’t zagen ben moejt zeggen é 😎
In duitsland wordt er nog altijd deftig gesjoemeld met km’s, wat hier EINDELIJK (bijna)niet meer voorkomt. Wat betreft de prijzen het is, en zal altijd blijven, een kwestie van vraag en aanbod. Zoals Dekens (sorry ken uw voornaam niet) zegt als er een zot is die er 40.000 europese dollars, of wat ze ook vragen, er voor geeft dan hebben ze het geld in de pocket, maar de zotten beginnen ook schaars te worden net als de echte goeie Porsche’s. En begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat de restauratiekosten die aan dergelijke wagens uitgegeven wordt dikwijls het veelvoudige is van wat er voor de wagen gevraagd wordt, maar is het het allemaal wel nog waard ? Gaan de Porsche’s in de toekomst nog wel waardevast blijven ? Wie gaat het zeggen ? Mijn vader heeft in de jaren 60-70 tientallen Porsche’s gehad 356’s en 912’s en de laatste is verkocht geweest in ’72 voor ong.100.000 bfr en de wagen was toen 5 jaar oud. Probeer nu maar eens een Porsche te vinden voor 2500 euro….Ik bedoel maar , de prijzen zijn toch niet normaal meer wat betreft de oude 911 jes.
[quote=”cabrio wim” post=86833]
Want een Duitser koopt alleen maar goede originele en geen Kelly’s, en die rijden/staan er veel te koop hier, kijk maar eens naar de advertenties. :idea:[/quote]
Zou ik toch niet met zekerheid durven zeggen… ik ken de verkoper van de targa in Duitsland ook… hij heeft bij mij in het verleden al verschillende 3.2’s G50 gekocht… De prijzen zijn allesbehalve realistisch maar je moet het zo bekijken, ze proberen het, komt er een zot die die prijs wil betalen dan hebben ze geluk, lukt het niet dan hebben ze voldoende marge om te zakken met de prijs…
Als ik dan zie welke wagens al deze Duitse P-specialisten uit Duitsland kopen… zijn al heel wat wagens bij geweest die ik heb laten staan omdat ze niet voldeden en vaak omdat ze een te hoge km-stand hebben… en dan ineens duiken ze in Duitsland op en hebben ze ook nog “achteruit gereden” en zijn ze ineens scheckheftgepflegt…
uit eigen ervaringen van de laatste paar weken kan ik nog 2 dingen gerust zeggen :
1 – op Wim kan je rekenen
2 – als hij advies of hulp aanbiedt leg dat niet zomaar naast je neer, dat kan je véél geld en miserie besparen:respekt:
- Het onderwerp ‘Een 911 met 3200 cc motor bouwjaar omstreeks 1985’ is gesloten voor nieuwe reacties.