Een 911 met 3200 cc motor bouwjaar omstreeks 1985

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Een 911 met 3200 cc motor bouwjaar omstreeks 1985

  • Dit onderwerp bevat 73 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door Wim.
  • Maker
    Discussie
  • Hey,
    ik ben op zoek naar een originele Porsche 911, 3200 cc, bouwjaar omstreeks 1985. Ik weet dat er discussies gaan over de versnellingsbak 915 of G50, doch dit is voor mij geen breekpunt. Liefst een coupé, maar mag ook targa zijn. Geen cabrio. Voorkeur gaat uit naar Europese wagen met onderhoud historiek. Zal als classic car ingeschreven worden.
    Ik heb 2 linkerhanden zodat ik alles wat er opgeknapt of hersteld moet worden, dien uit te besteden.

    Groetjes.
    Walter.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 73)
  • Wim

      Maakt niet uit, maar is eigenlijk hetzelfde als die toen van Bert die hier op het forum toen te koop kwam….. 😥

      Is toen naar Nederland gegaan, en staat nu ook weer in Duitsland te koop, voor de normen die hier als een belachelijk bedrag te koop staan.
      En zo blijven de wrakken hier, Nederland en België en de goede verhuizen. 😥

      Want een Duitser koopt alleen maar goede originele en geen Kelly’s, en die rijden/staan er veel te koop hier, kijk maar eens naar de advertenties. 💡

        nondedju Wim, ik had hem beter gekocht, maar ik moet niet zeuren.
        Je hebt me genoeg op het hart gedrukt dat dit een buitenkans was… 😳

        Wim

          Hier zijn toch weer een paar reacties waarvan ik denk. 😕

          De verkoop van de targa die door ons gedaan is nu niet de plezierigste reden waarom klant (heb hem gesproken) hem verkocht heeft, daardoor is de auto in een heel goedkoop circuit gekomen.
          Door hem hier te posten dacht ik misschien wel een koper hier, en auto is origineel Belgisch geweest, dus misschien dan ook iets makkelijker om terug in te schrijven.
          De auto auto was belachelijk goedkoop voor het werk wat de vorige eigenaar er door ons, en een Porsche specialist aan laten doen heeft.
          Dat er dan een bedrijf die auto koopt,en daar dan de realistische prijs voor vraagt, dat mag dan niet, maar soms bestaan koopjes, en moet je achteraf niet zeuren dat hij nu 12K duurder staat en bedrijf dan ineens geld schept, het is een ondernemer en dit is ook allemaal geen winst, al zal er een leuke marge overblijven. 😉

          Nu dan op link een Porsche aangeboden voor €13900, als je goed kunt zien en lezen begin maar al te tellen. :happy:
          Amerikaan,(minder restwaarde) moet opnieuw gespoten worden, airco die niet werkt, targa dak wat je kunt laten restaureren, interieur belabberd, door gehangen en verkleurd enz.
          Tel deze zaken op en denk dat je aardig de richting of nog duurder komt als vraagprijs van de targa.

          Het is dan ook de vraagprijs, (targa) dus als je een bod doet rond de 29K, denk ik dat je hem hebt, dus prijs zeer realistisch.

          Als iemand hem hier op het forum voor die eerste prijs gekocht had, die had werkelijk de deal van zijn leven gemaakt. 💡

            Over deze verkoper heb ik al zowel positieve als negatieve zaken gehoord.
            Maar van horen zeggen… 😉

            XXX

              Veel succes me met je zoektocht, bekijk deze even; http://nl.kapaza.be/antwerpen/porsche-911-carrera-targa-3-2l-beige-84-57440123.htm
              KOstprijs valt echt mee en als je ‘m eerst laat keuren bij een Porsche dealer of een gargist die jij vertrouwt sluit je al heel wat miserie uit.

              Groeten, Peter

                Tja deze is misschgien iets boven budget maar is originele nederlandse auto die je haast niet meer vindt in deze staat. Beter een goeie iets te duur dan een …. :geek: .[quote=”bully” post=86535]http://www.autokopen.nl/tweedehands-auto/porsche/911/4991221[/quote]

                  persoonlijk vind ik die prijzen toch ook aan de zeer hoge kant…
                  Vooral wetende wat er voor die Targa hier gevraagd werd.

                  ik had hem beter zelf gekocht als belegging en terug verkocht, verdoeme 👿

                    Heuu, realistisch? Ik las hier in een vorig antwoord dat men in zijn aanbod een Porsche herkent die zij gekocht hebben van een forumer, en dat men, na enkel de velgen te hebben veranderd, bijna 12000 euro meer vroeg dan de aankoopprijs die zij betaalden? Dat is niet realistisch mijn inziens, maar wie ben ik? :respekt:

                      Voor de waarde van goede 3.2, onderstaande link ter info.

                      http://www.elferhus.de/

                      Neem maar aan dat de prijzen realistisch zijn en ook de kwaliteit navenant.

                      :lekker: :driver: :lekker:

                      Wim

                        Buiten dat ene land dat België heet wel. :mrgreen: 😉

                          :mrgreen: ja dat ene europa werkt geweldig :applaus:

                            Denk dat je de goede beslissing neemt. Heb ooit een oldtimer geïmporteerd uit Nederland, heeft weken geduurd eer de wagen de baan op kon (met gewone nummerplaat).
                            Was een wagen uit 1978, geen gelijkvormigheidsattest. Automerk bestond niet meer, dus ook geen importeur om een attest op te maken.

                              Johan,
                              ik heb je van de week al enkele malen gecontacteerd. Zoals ik hier al in een eerder bericht schreef, ga ik wachten tot je weer iets hebt staan. Ik heb er weinig verstand van en heb ook liever toch garantie, iets wat ik particulier niet krijg (hoewel de wet garantie verplicht en de melding ‘gekocht in de staat waarin het voertuig zich bevindt, gekend en gekeurd door de koper’ GEEN ontslag is van je verantwoordelijkheid als particulier indien er een ernstig gebrek aan de wagen opduikt kort na de koop. Gelukkig zijn er nog niet teveel mensen die dat weten, maar indien zo kan je tot 15 dagen na de koop gewoon je geld terug eisen. Mooi he!!
                              En ik ben er intussen ook van overtuigd dat onze noorderburen inderdaad wel zullen zeggen dat import in België geen probleem is, maar eens de wagen verkocht is en betaald, wat kan je dan nog doen wanneer je hem met moeite ingeschreven krijgt en nog een hoop bijkomende kosten zit? Niet veel. Wanneer het Nederlands kenteken ingeleverd is, houdt het volgens mij op. De auto van Rob is wel heel leuk, maar ik vrees dat ik toch problemen ga hebben met hem in te voeren. En…er zit geen garantie op natuurlijk. Bij dat bedrag vind ik persoonlijk dat garantie dan wel gepast is.
                              Dus Johan, let me know als je iets binnen krijgt. Ik wacht wel.
                              Grtz
                              Walter.

                                Effe duidelijkheid scheppen over de invoer van wagens en vooral de gelijkvormigheidsattesten die je nodig hebt…

                                Zoals hier eerder al gemeld werd is het gelijkvormigheidsattest een “Belgische uitvinding” uit de jaren 1967/1968. Vanaf dan werd het PVG nummer ingevoerd met het bijhorende attest. Bij het nummer hoort een volledige lijst met gegevens van dat specifieke type van wagen, o.a. cilinderinhoud, gewicht, afmetingen, motortype, enz. enz. enz.
                                Dit gelijkvormigheidsattest kan afgeleverd worden door de importeur van het merk in België of via een procedure op de keuring waarmee je een attest krijgt via het ministerie van verkeer.
                                Vanaf 1996 kwam het Europese gelijkvormigheidsattest of COC papier. Dit is enkel voor wagens VANAF 1996.
                                Wanneer je een wagen van voor 1996 wil invoeren en inschrijven in België heb je dus een “Belgisch gelijkvormigheidsattest” nodig (dus via de Belgische importeur of via de keuring). Eender welk document je krijgt van bijv. de Nederlandse importeur heeft hier in België geen enkele waarde. De Nederlandse (of ander land) importeur kan geen gelijkvormigheidsattest afleveren voor een wagen ouder dan 1996 omdat dit in geen enkel land bestond behalve in België.

                                Wim

                                  En hoe is dit tot stand gekomen, denk je.

                                  Duitsland is indertijd leeg gekocht op gebied van oude Porsches, die gingen overal op de wereld naar toe.
                                  Dit was op een bepaald punt zo erg, dat er in Duitsland geen fatsoenlijke oude Porsche meer te koop of te vinden was.
                                  Op het moment de vraag daar terug naar de oudjes op gang kwam, waren ze er niet meer, en moesten handelaren naar het buitenland om de goede te zoeken.
                                  Dus nu gaan de goede weer terug naar de heimat, en de Duitsers betalen daar gewoon belachelijke prijzen voor de oudjes in perfecte staat.

                                  En maak jullie geen zorgen, die prijzen gaat hier ook gebeuren voor de goede oude Porsches, en zie je nu al gebeuren.

                                  Dat je dan door omstandigheden net als die Targa van Renger dan hier te koop stond, is dit eigenlijk een koopje dat je normaal voor dit geld niet in Nederland of België gaat vinden.

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 73)
                                • Het onderwerp ‘Een 911 met 3200 cc motor bouwjaar omstreeks 1985’ is gesloten voor nieuwe reacties.