Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Gezocht › Een 911 met 3200 cc motor bouwjaar omstreeks 1985
- Dit onderwerp bevat 73 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door
Wim.
-
MakerDiscussie
-
16 december 2011 om 19:46
Hey,
ik ben op zoek naar een originele Porsche 911, 3200 cc, bouwjaar omstreeks 1985. Ik weet dat er discussies gaan over de versnellingsbak 915 of G50, doch dit is voor mij geen breekpunt. Liefst een coupé, maar mag ook targa zijn. Geen cabrio. Voorkeur gaat uit naar Europese wagen met onderhoud historiek. Zal als classic car ingeschreven worden.
Ik heb 2 linkerhanden zodat ik alles wat er opgeknapt of hersteld moet worden, dien uit te besteden.Groetjes.
Walter. -
MakerDiscussie
-
Het wordt steeds moeilijker
Gisteren nog info gevraagd over een 911 van 1986 die te koop aangeboden wordt in Nederlandse garage. Volgens het kenteken (kan je zo opzoeken) zou het een groene moeten zijn, volgens de foto’s is het een groene met grijs/groen interieur, doch het is een blauwe met blauw leder volgens verkoper. En toch staat ie in de oorspronkelijke kleur?! En als kers op de taart gaat zomaar 4500 euro van de prijs, want meneer gaat volgende week met vakantie!
Is dat nog eens een aanbod!!!!
De wagen die op Markplaats aangeboden wordt, is wel mooi, maar ik vind de kleur dan weer niet zo! Combinatie groene carrosserie / bruin leder is ‘British’ like, maar dan moet het ook ‘british’ green zijn. En dat staat dan weer niet zo voor een op en top Duitse sportwagen, vind ik persoonlijk dan weer.
De wagen aangeboden op tweedehands is wel mooi, maar om eerlijk te zijn is die veel te duur. Dan mag ie wel heel goed staan en volledig origineel, maar trop is teveel en teveel is …Misschien doen ze wel iets aan de prijs.
In elk geval moet ie in orde zijn, want met mijn 2 linkerhanden gaat grondig poetsen nog net, al de rest is voor een garagist.
Heb nog meer mooie (op het zicht toch) aanbiedingen gevonden in NL, en volgens hen is inschrijving in België totaal geen probleem. Waarschijnlijk tot je hem gekocht hebt, en er mee vertrokken bent. Is wel vreemd dat de wagens in Nederland precies ‘netter’ zijn en ook steeds van OH-boekje, historiek, facturen en foto’s voorzien zijn. Daar stel ik mij ook vragen bij. Want foto’s van renovaties zijn er genoeg te vinden op het net of trekt iedereen die zijn Porsche renoveert of laat renoveren/reviseren daar foto’s van?
En de wagens die in Duitsland aangeboden worden zijn, voor zover ik er verstand van heb, allemaal enkele 1000 euro duurder dan hier.Ik heb mijn lot in handen gelegd van een Porsche-specialist omstreken Hasselt en denk dat ik mijn zoektocht ga stoppen. Wanneer hij een mooie te pakken krijgt, hoop ik dat hij het mij laten weten zoals afgesproken.
GrtzGelijkvormigheidsattest is een Belgische uitvinding :applaus: en daardoor heb je hier alle moeite van de wereld om een wagen uit gelijk welk land anders dan Belgie in te schrijven.
Klopt helemaal wat je schrijft over de papieren, maar Dieteren is niet zo meegaand met dit gegeven.
Ik heb mijn 3.2 cabrio verkocht aan een Belg uit Gent, deze was geheel origineel, alleen is/was tijdens de restauratie de sticker uit het vooronder verdwenen.
Nieuwe eigenaar had alle papieren zoals jij hier beschrijft, maar Dieteren deed moeilijk omdat sticker er niet meer inzat, en dat is die stomme zilveren sticker aan de rechterzijde van de kofferruimte, waar in gaatjes profiel het chassisnummer nog eens genoteerd staat.
Koper belde mij terug op en vertelde mij dit, dus ik contact op genomen met Pon in Nederland, en zeiden tegen mij, kom maar even langs plakken we er een nieuwe in.
Toen ik vertelde dat de auto al in België vertoefde, kon dit alleen als ik de auto op trailer naar daar zou brengen, en daar zag eigenaar tegen op, wat ik begrijp.
Is later opgelost door de mannen van Willems in Olsene.Het probleem is, dat er geen land niet meer werkt met gelijkvormigheidsattesten, maar Dieteren daar nog steeds aan vast houd.
Ook is België verplicht volgens de EU elke auto die in een Europese lidstaat op kenteken gestaan heeft, deze zonder problemen ook op kenteken voor België moet zetten.Maar goed daar zijn we al achter gekomen dat dit niet zo is.
Ik lees net dat, buiten het kentekenbewijs deel I en II of een uitvoerverklaring, een vignet van de douane en een ‘Europees certificaat van overeenkomst’ voldoende zouden moeten zijn, indien de wagen volledig origineel staat, om hem door de keuring te krijgen.
Dit is volgens de verkoper zo (op uitlaat na maar wil die terug origineel zetten en stuur werd vervangen door een momo – weet begot niet wat dat is) en dit COC zou blijkbaar ook geen probleem zijn (heeft daarvoor naar Porsche Nederland gebeld).Dan komen we wel dichterbij he :relaxman:
Grtz
@ gentleman
Wil je een Porsche in Belgie invoeren, dan moet hij volledig origineel staan ook al is er een geldig RDW attest bij, daar trekken ze zich hier niks van aan 🙄 . Het feit is dat de invoerder hier in Belgie (dieteren) verschrikkelijk moeilijk doet wat betreft “buitenlandse Porsche’s “. Je kan het eventueel proberen bij de keuring om een procedure op te starten voor het verkrijgen van een attest gelijkwaardig aan het gelijkvormigheidsattest maar wees gerust ze draaien de wagen ook binnenste buiten… M.a.w. Belgie is op dat gebied ( en niet enkel op dat gebied) een k :censored: land.
Jep,
bedoel dat ik er elke dag mee wil rondrijden zonder de beperkingen van de oldtimer.Wanneer er een gelijkvormigheidsattest bij is, is er dan nog een probleem voor hem ingeschreven te krijgen? Want blijkbaar zou men daar voor kunnen zorgen via Porsche Nederland.
Enfin, ff afwachten.Grtz
[quote=”Gentleman” post=86596]en ik de wagen als classic car wil laten inschrijven.
Iemand ervaring mee? [/quote]Als je daar O platen met bedoeld, zijn er toch geen problemen meer in België, of bedoel je als dagelijkse wagen en klassieker inschrijving.
Verder is de Cup bij ons toegestaan omdat er een certificaat bij zit van de TUV.En dan zi=ullen de problemen daar weer wel beginnen, want België erkend geen enkele Europese lidstaat als het om invoer gaat. 👿 😉
Zoals gezegd heb ik contact genomen met de verkoper (Rob).
Het voertuig zal moeten ingevoerd worden vanuit Nederland, en er is geen gelijkvormigheidsattest of PVG bij. Tevens blijkt de uitlaat een cup (?) exemplaar te zijn en het stuur is niet meer het originele. Verder zou ie helemaal origineel staan.
Nu las ik dat de invoer nogal eens voor problemen zorgt omdat er geen PVG / gelijkvormigheidsattest bij is, en ik de wagen als classic car wil laten inschrijven.
Iemand ervaring mee? Weet intussen dat het vignet van de douane geen probleem vormt. Gaat de uitlaat niet voor problemen zorgen. Vervangen van uitlaat door niet-e- of E-goedgekeurde uitlaat – voorwaarden:maximaal zelfde aantal decibels als originele uitlaat
normale emissietest mogelijk en validatieprocedure is toegestaan. Wijziging van de originele diameter van de uitgang van de demper geeft echter een ‘rood’ ipv een ‘groen’ exemplaar.Grtz
Walter.Anoniem16 december 2011 om 22:33Als je twijfelt tussen coupe of targa raad ik u aan met beide een keertje te rijden.
Ik vind het stuurgevoel in een targa minder strak dan in een coupe.
Beetje logisch, chassis is minder stijf doordat het dak onderbroken is.
Verder succes met de zoektocht, neem uw tijd.
Het zoeken is even leuk als het :driver: 😉Deze is me net iets te duur. De metallic grijze dus. Pfffff
😉
Deze staat me aan. Heb contact gezocht met verkoper.
Merci.
- Het onderwerp ‘Een 911 met 3200 cc motor bouwjaar omstreeks 1985’ is gesloten voor nieuwe reacties.