Een 996 op het oog – Enkele dringende vragen.

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Een 996 op het oog – Enkele dringende vragen.

  • Maker
    Discussie

  • jos854
    Deelnemer

      Beste heren

      Ik heb een Porsche 996 op het oog en heb hierbij enkele vragen.

      Het gaat om een 996 MK1 Carrera 4 van 2000.

      Via een kennis heb ik vernomen dat het mogelijk is om de wagen uit te lezen om het rijgedrag / rijhistoriek na te kijken bij de dealer.
      Klopt dit? En gaat dit reeds bij een 996?
      Wat voor informatie is er beschikbaar?

      Bedankt!
      Jos

    13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
      • die spiegeleieren zijn die enkel in ’97 op de markt gebracht want heb al verschillende dingen gelezen.

          [quote=”Mushroom” post=136842]En ik begin ze mooier en mooier te vinden.[/quote]

          Op een donkere 996 coupé, en met witte pinkers (geen amberkleur) vind ik ze ook hoe langer hoe mooier. Ze passen echt wel in de lijn van de neus.

          Porsche was met de spiegelei koplampen dus gewoon erg avant-gardistisch 😛

            ze zijn blijkbaar heel inventief om de ‘afwijkende’ koplampen te benoemen van de 996:
            in Duitsland de mk1 “Käse-Ecke” en in de UK de mk2 “Droopy eyes”
            maar daar heeft de TS in zijn zoektocht absoluut niks aan natuurlijk

              [quote=”Mushroom” post=136842]Ik vind de spiegeleieren mooi … op een Boxster.[/quote]

              +1

                :applaus:

                Zolang het maar eentje in een spiegeleikleur is …

                :coolness:

                  Ik vind de spiegeleieren mooi … op een Boxster. En ik begin ze mooier en mooier te vinden.

                    Wesley,

                    Ik denk dat indien de eerste bijnaam niet “spiegeleieren” ware geweest, maar bijv. “betraande brilleglazen” of “ontroerde blik” of nog “The Cars Look”… dat dan dat ding tweedehands in vlekkeloze staat wel wat meer dan 20duizend zou gaan. Ongelooflijk, als je even nadenkt, een goede P zonder werk aan 20.

                    Zelf vind ik een 996 niet zo mooi, maar dat is omdat ik de smalle ouderwetse 911 het mooist vind; Een beetje zoals een magere 924 mooier is, naar mijn bescheiden mening, dan een 944 met zwelliñghen.

                    mvg,
                    h

                      Beide koplampen hebben zo zijn charmes…

                      De spiegeleieren in combo met GT3 uitvoering is om van te watertanden! :lekker:
                      Terwijl een C4S absoluut niet zou staan met zulke lampen… :puke:

                      Of de koplampen onder druk veranderd zijn zou ik niet weten en niet durven zeggen, tenslotte is dat wat er gebeurd tijdens een “face”lift. Lampen, bumpers,… veranderen om het model moderner te maken en terug een paar jaar mee te laten gaan voor het volgende model zijn plaat inneemt.

                        Ik zal waarschijnlijk wel de enige zijn, maar ik vind de ‘spiegeleieren’ mooier. Ik vind ze mooier bij het geheel passen. De MK2 lampen vind ik een ‘geforceerde’ oplossing onder druk gemaakt.

                          Bedankt voor de reacties.
                          De MK2 is eigenlijk wel stukken mooier ja.
                          Deze MK1 is via een kennis, daarom had deze de voorkeur.
                          Zal vanavond wat foto’s en info posten.

                          Mijn kennis had me erop gewezen dat je kan zien hoevaak de begrenzer is aangetikt enz..
                          Ik vroeg me gewoon af hoe deze informatie precies wordt weergegeven. Dit is dan vanaf dag 1 dat de wagen rondrijdt?

                          Mvg
                          Jos

                          S2

                            Ik zou ook voor een facelift gaan (3.6 Mk2) dus, gewoon omdat ik de koplampen veel mooier vind 🙂

                            Maar de Mk1 kan je tegenwoordig zeer goedkoop aankopen (omwille van de reputatie van de 3.4) dus ik versta de aantrekkingskracht. Maar ik vrees dat er ook veel 3.4’s voor financiële drama’s gaan zorgen net omdat ze zo relatief goedkoop zijn (in aankoop).

                            Kan je ons wat meer vertellen over de 996 die je op het oog hebt, misschien kent iemand de wagen wel of zien wij dingen die je als minder objectieve koper mist.

                            XXX

                              Ik dacht dat je dit bij iedere Porsche dealer kon laten doen een aankoopkeuring :relaxman:

                                Dag Jos,
                                Welkom! :first:
                                Dit klopt idd. Er kan gekeken worden hoe dikwijls een wagen in ‘t rood getrokken is bvb, otoh zegt dat weinig over de staat van de wagen.
                                Best is een aankoopkeuring te laten doen bij een OPC, kost iets van een 250 Euro en dan ben je betrekkelijk zeker. Daar wordt dan ook de motor uitgelezen etc…
                                Persoonlijk zou ik voor een MKII 4S gaan, but that’s just me :salut:

                              13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.