Een dagje Nordschleife

Home Forum Porsche Uitstappen Een dagje Nordschleife

• Maker
    Discussie
  • Een vrij dagje en een trackday van Skylimit en Driving Fun op de Nordschleife .
    De dag was voorbestemd .
    Na drukke werkdagen en erg late werkuren een beetje verslapen , maar och , ik heb de hele dag tijd .
    Dan nog even in de file staan (Een dik uur) voor het Autobahnkreus Aachen en het gevolg was dat ik om 14.15u ter plaatse was .
    Raar , het was zo goed als leeg op het parkeerterrein .
    Hoe kan dat nu ?
    Zouden ze ergens anders starten ?
    De auto geparkeerd en even rondgewandeld zie ik de wagens van Skylimit en Andy staan .
    Even nagevraagd waar iedereen is , bleek de trackday maar tot 14u te zijn en daar er meerdere ongevallen gebeurd waren waaronder eentje rond 13u met drie wagens en een vangrail was alles stop gezet .
    Doeme , sta ik hier nu en ik moet pas om 18.45u mijn zoon afhalen tegen Düsseldorf .
    Wat nu gedaan ? Naar huis rijden doe ik niet .
    Besloten om even rond te toeren kijken of ik leuke wagens kan spotten en dan zullen we wel verder zien hoe de tijd in te vullen .
    Kom ik opeens aan Adenau wagens van bekenden tegen .
    Dar even gestopt en die wisten me te vertellen dat er om 16u de VLN ging rijden .
    Yes , toch niet voor niets gekomen .
    Na een gezellige babbel richting F1 circuit gegaan en op tocht .
    Waren de teams zich aan het klaarmaken , gevolgd door de start één per één wat een geweldig orgie was voor de oren .
    Daarna doorgereden naar Brünchen om nog wat actiefoto’s te nemen tot ik moest vertrekken .
    Al bij al dus nog een heerlijk dagje inclusief de ritjes op en terug van de Nordschleife .

De kleine 400 foto’s vinden jullie HIER

Enkele teasers

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • [quote=”PatrickB” post=101218]Tip: altijd bij het afsluiten van de vakantie naar “de Groene Hel” gaan,
      anders kan de vakantie wel eens héél snel gedaan zijn. :mrgreen:[/quote]

Done 😈

Patrick je spreekt toch niet uit ervaring ? 😉

PB

Tip: altijd bij het afsluiten van de vakantie naar “de Groene Hel” gaan,
          anders kan de vakantie wel eens héél snel gedaan zijn. :mrgreen:

Je kan ook je verlof beginnen met een trip naar de Nordschleife . :applaus:
            Ik ken ergere straffen 😉

Dan vertrek ik op verlof dus het zal dan niets worden vrees is , alhoewel , misschien ….. ik zal nog zien 😉

Weekend 7 en 8 juli ben ik daar te vinden Koen .Je kan me herkennen aan de witte auto met wat strepen op . 😉 😉

Zeker weten Bart .
                  Daarom dat ik erheen wil wanneer ik de kans heb .
                  Al is het om er gewoon rond te hangen .

Nordschleife super ,maar niet met mijn eigen auto .
                    Wat je daar ziet en hoort rond rijden ,hemels .
                    Een must voor elke petrolhead . 😉

Eigenlijk niet te schatten hoeveel volk er van de baan gaat daar. Toen ik er vorig jaar was, was dat ding ook meer gesloten dan open.

Véél overmoed daar volgens mij… :wtf:

Dus toch nog een superdag geworden, gelukkig maar.
                        Ben ook 2x vergeefs naar de Ring gereden, nee ik geloof zelfs 3x…
                        Maar de uitgebreidde terugweg (meestal binnendoor via België) maakte veel goed.

Die sfeer in de pitlane kan ik vanaf hier proeven als ik de foto’s zo bekijk, heerlijk!
                        Maar “the real thing” verslaat alles als je de geluiden hoort en benzine opsnuift.
                        Wat ik zelf altijd prachtig vind is het hoge stationnaire toerental van de racemotoren en het snelle klimmen in toeren door de ultra lichte vliegwielen.
                        En als de motor wordt afgezet dit in 1 klap geschied van 2000rpm – 0rpm omdat het vliegwiel zo licht is, prachtig!

Volgende keer meegaan , en Jorgen meenemen 😉

Koen het verslag doet me al watertanden ,ga straks genieten van de foto’s .

Leuke dag precies, teasers zien er ook top uit… :first:
                              ga seffens eens rustig die 400 foto’s bekijken :respect2:

Zeker weten .
                                En die sfeer in de pitlane was echt geweldig .
                                Nog nooit meegemaakt .

Mooie foto’s !!
                                  Er wordt toch nogal wat geld uitgegeven aan auto’s…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.