Een gekende ?

  • Maker
    Discussie
  • Ongeval op E40 deze nacht …
    [i]De exacte omstandigheden van het ongeval worden nog onderzocht. Vermoedelijk reed een van de personenwagens, een Porsche, te snel.
    De bestuurder van de sportwagen kwam om het leven. Drie andere personen raakten gewond en werden naar het ziekenhuis overgebracht.[/i]

    Zoals in de thread rond Sterchelé al gezegd door enkele leden. Het is al verleidelijk om op een ‘verlaten’ autosnelweg ‘s nachts eens door te trekken. Het overkwam mij gisterenavond op de E17 ook maar weer eens. Maar dat vraagt inderdaad maximale concentratie. Zeker bij het nattige weer van vorige nacht met minder goede zichtbaarheid.

    Oprechte deelname aan de nabestaanden van de Porsche-rijder

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • je opmerking over de kale banden zou inderdaad wel eens een belangrijk en pijnlijk stukje van de puzzel kunnen zijn! 😥

      Banden, zowel bij auto als moto, kunnen een flinke hap uit het budget pakken, maar het is en blijft wel het enige waarmee je contact op de baan hebt… met alle gevolgen van dien… NOOIT besparen op de vernieuwing van banden als het nodig is.. beter wat sneller de kost hebben van banden dan een perte… 👿

        Ik heb vandaag deze turbo (of wat ervan overblijft) gezien.
        Vanuit bepaalde hoeken bekeken kun je er zelfs met moeite nog een 911 in zien 😯
        Enkel de motor ziet er op het eerste gezicht nog ok uit. Al de rest is schroot.
        Wat wel opviel was dat de achterbanden kaal waren … als je dan het risico neemt om deftig te gassen kan het idd. wel eens verkeerd gaan…

          toen mijn vriendin destijds nog als studente werkte in de IKEA van Zaventem, bracht ik haar alle zaterdagen van Gent naar daar en terug… ook bij sneeuw en dergelijke. Ik heb toen vaak nog zitten twijfelen: neem ik de kleine Honda Jazz van mijn moeder, of de (toen) Boxster S?? uiteindelijk nam ik toch maar iedere keer weer de Boxster, omwille van alle tractiecontroles en dergelijke, evenals alle airbags en consoorten, die op het goedkopere wagentje van mijn moeder niet zaten… Maar ik heb dikwijls mezelf al voelen gaan bij snelheden waar schijnbaar de anderen voor mij nog niet zo veel last van hadden… Brede banden, veel vermogen, we dromen er allemaal van… maar in sommige omstandigheden…

            Zelfs destijds een flinke aquaplaning gehad toen ik mijn 911 naar de koper bracht .
            Dit bij (nog niet overdreven) regenweer in Boirs richting Luik .
            De Elf begon echt te zweven (ik reed 110) terwijl mijn maat mt mijn BMW achter me reed en zelf niets voelde (maar wel verschot toen hij me zag “zwemmen”

              Die aquaplanning wordt ook al tewerkgesteld door de vele verzakkingen in de wegen. Kom je aan legale snelheid in zo’n hele grote plas met water, dan is het toch maar “overal afblijven, stuurke rechthouden” en derdoor sukkelen….

              Nee, in de regen hou ik mij ook koest.

              Porschky regenrijden met de moto is wel plezant. Alles went, zelfs aquaplanning en uitbreken e.d.
              (nu ja, de allerlaatste keer dat ik vol in de regen rondging was op Francorchamps maar wel met regenbanden 😆 )

                heel juist: aquaplaning is inderdaad hetgene dat veel rijders nog steeds zeer lelijk kan verrassen, waarschijnlijk samen de daaropvolgende paniekerige remmaneuvers…! 😥 Men voelt de wagen ‘vreemd’ doen, gaat op de rem gaan staan… en dan komen ze met geblokkeerde wielen terug in contact met de weg… 😯

                Vaak zie ik in de gietende regen (of zelfs lichte sneeuw, op het derde rijvak!) 4×4-rijders voorbijvliegen aan een rotvaart, waarbij ik me afvraag of hun 4×4-systeem ook een anti-aquaplaningsysteem bezit of zo… En eens zo een mastodont zwaar begint te slingeren… zijn er niet zo veel bestuurders die de rijkunst bezitten om (in de veronderstelling dat ze de plaats al hebben!) die wagen terug recht te krijgen…

                Om die reden ben ik inderdaad steeds met mijn Porsches of andere wagens met brede laagprofielbanden ‘deftig’ geweest in de regen… zelfs al waren het 4×4-aangedreven wagens… En ik kan je verzekeren dat aquaplaning met de moto nog veeeeel viezer aanvoelt!! Ik herinner me nog een autostraderit in Frankrijk met de CBR1100 XX Blackbird in een halve wolkbreuk! De omstandigheden waren verschrikkelijk; ik zat nog steeds met een zwart visier op mijn helm en reed bijna blind op de achterlichten van de auto voor me, zat tussen andere auto’s, en voelde bij momenten geen contact meer met de weg!! Het was alsof ik op een kano zat te balaceren, iedere keer weer voelde ik mijn hart overslaan, tot overmaat van ramp begon het visier nog eens aan te dampen, midden in de zomer! Ik geef grif toe dat ik toen werkelijk schrik gehad heb, en dat terwijl ik zelfs nog in de regen met de moto op Francorschamps gereden heb met rondertijden die ‘amper'(=gezien de 7.6 km lengte) 22 seconden boven mijn tijden op een droge baan lagen (met dezelfde streetlegal banden uiteraard), en dus wel wat gewoon ben als motorijder, ook in de regen… Aquaplaning… het blijft een vies gevoel! 👿

                  [quote=”stefx911″:2d479tgl][quote=”4s”:2d479tgl][quote=”fdeville”:2d479tgl][quote=”Szyronn”:2d479tgl]supervoorzichtig? why? als je de legale snelheid aanhoud tijdens natweer dan heb je met een porsche HOPEN grip te over…..[/quote]
                  Hmmm…daar zou ik nog niet zo zeker van zijn. Pas maar op met dergelijke “waarheden” 😕 [/quote]

                  idem dito[/quote]

                  Sluit ik mij volledig bij aan!

                  Een zwaar geladen bestelwagen heeft meer grip dan een Porsche bij nat weer. Zelfs een Carrera4 geeft geen vrijgeleide voor aquaplaning!
                  Je blijft met brede banden zitten en dus is de druk per vierkant cm veel lager dan bij bv een 2pk.[/quote]
                  das waar…maar hebben jullie al zo dikwijls geaquapland[is dat een woord??] “tijdens normaal rijgedrag?? ik nog nooit…

                    [quote=”4s”:dszksktc][quote=”fdeville”:dszksktc][quote=”Szyronn”:dszksktc]supervoorzichtig? why? als je de legale snelheid aanhoud tijdens natweer dan heb je met een porsche HOPEN grip te over…..[/quote]
                    Hmmm…daar zou ik nog niet zo zeker van zijn. Pas maar op met dergelijke “waarheden” 😕 [/quote]

                    idem dito[/quote]

                    Sluit ik mij volledig bij aan!

                    Een zwaar geladen bestelwagen heeft meer grip dan een Porsche bij nat weer. Zelfs een Carrera4 geeft geen vrijgeleide voor aquaplaning!
                    Je blijft met brede banden zitten en dus is de druk per vierkant cm veel lager dan bij bv een 2pk.

                      Als ik al buiten kom met de P. bij nat weer of regen hou ik mij aan de legale snelheden en ben ik inderdaad heel voorzichtig. Het is trouwens ook eens plezant om aan normale snelheden te bollen. 😉
                      Ik heb beroepshalve al teveel verwoestende ongevallen gezien en ik weet onderhand goed welke vernietigende en pijnlijke gevolgen een zwaar ongeval met zich kan meebrengen.

                      4s

                        [quote=”fdeville”:p2f8rrsr][quote=”Szyronn”:p2f8rrsr]supervoorzichtig? why? als je de legale snelheid aanhoud tijdens natweer dan heb je met een porsche HOPEN grip te over…..[/quote]
                        Hmmm…daar zou ik nog niet zo zeker van zijn. Pas maar op met dergelijke “waarheden” 😕 [/quote]

                        idem dito

                        Anoniem

                          [quote=”Szyronn”:17x7kouf]supervoorzichtig? why? als je de legale snelheid aanhoud tijdens natweer dan heb je met een porsche HOPEN grip te over…..[/quote]
                          Hmmm…daar zou ik nog niet zo zeker van zijn. Pas maar op met dergelijke “waarheden” 😕

                            [quote=”Szyronn”:25ykycp1]…’spelen’ moet je doen in droog weer zonder medeverkeer…[/quote]

                            ‘Spelen’ hoort niet op de openbare weg, zij die willen ‘spelen’ moeten maar op circuit gaan 😉

                              supervoorzichtig? why? als je de legale snelheid aanhoud tijdens natweer dan heb je met een porsche HOPEN grip te over…..
                              voor alles een tijd en plaats, ‘spelen’ moet je doen in droog weer zonder medeverkeer, en ‘spelen’ moet je doen op natwegdek zonder medegebruikers en enige obstakelse waar ge tegen kunt rijden[‘spelen’: respectievelijk snel rijden en slippen/driften (voor zij die het kunnen)]

                                En nog maar eens een bevestiging waaromik zo bang ben van nat weer en dan steeds SUPER voorzichtig rijdt

                                  [quote=”Steven964″:2oqq9plz]R I P

                                  het kan snel verkeren….[/quote]
                                  en verkeerd lopen ook

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.