Een goede carrosserie

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Een goede carrosserie

  • Maker
    Discussie
  • weet er iemand een goede carrosserie zijn ?
    wil in de toekomst mijn 924 eens helemaal laten herspuiten.

    heeft iemand ook een idee wat dit ongeveer kost ? het algemeen schuurwerk zal ik zelf doen…

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 56)
    • nu geraken we ergens 😀

        om op de originele vraag te antwoorden:

        wij hebben onze wagen volledig zelf gedemonteerd, en opgeschuurd tot op blank metaal. (motor bleef erin, en ook de wielen bleven erop, dus rollend chassis of zoiets)

        We overhandigden de wagen aan onze spuiter, die zelf nog een beetje laswerk deed, en ook het finale schuren/uitdeuken/strak zetten gedaan heeft. (niet zo heel veel in ons geval) Enkel een professionele spuiter kan de wagen goed voorbereiden, geen enkele leek kan dat even goed.

        Dan gespoten in basiscoating (primer), en 3 lagen lak. Geen clearcoat, want dat werd ook niet gedaan in 1969 op onze Porsche. De lak krijgt zelf haar glans als ze uithardt. Het spuitwerk werd echt professioneel gedaan, en ik moet nog steeds de eerste Porsche tegenkomen die beter gespoten is dan de onze.

        Wij hebben dan zelf alles gemonteerd, en zoveel mogelijk stukken vervangen (bijvoorbeeld deur- en ruitrubbers om maar iets te zeggen).

        Wij gaven 3000 EUR aan onze spuiter, wat een vriendenprijsje was.

        Zelf hebben wij op zijn minst nog eens 3000 EUR uitgegeven aan kleine dingetjes…

        Dus dat is wat je ongeveer mag verwachten bij een goede spuitjob, welliswaar met rollend chassis.

          kijk, mijn punt is, als je de een auto dipt, om dat je hem zo goed mogelijk wil krijgen, dan ga ik er van uit, dat je bij het spuiten ook niet de loopt te prutsen…

          Ik weet het nog altijd niet, hoeveel liter van alles heb je nodig om hoeveel lagen van elk te doen

          Ik ben geen spuiter, ik weet het dus niet

          Amateur of Pro, maat niet uit, wie kan me zeggen hoeveel lagen hij erop zou spuiten en hoeveel liter hij daar voor nodig denkt te hebben

          Je kan tot in de eeuwigheid lopen discussieren over hoe veel het maximaal kan kosten, maar uiteindelijk kun je een auto voor 200 euro met de borstel ook verven, of je kan hem als de amerikanen spuiten voor 10 000 euro met 15 lagen clear coat…

          Het moet dus ergens daar tussen zitten, dat is duidelijk

          maar “1500” euro, op zich is betekenis loos als je er geen break-up bij zet
          niemand hier leert ook maar iets bij, niemand kan ook maar bevestigen of ontkennen of wat je voor die 1500 euro krijgt ook wel een goede manier van werken is.. of je de gedipte auto, als buitenslaper gebruiken en binnen 5 jaar mag je herbeginnen… (of kiezen om het ding niet te gebruiken als de luchtvochtigheid boven de 80% komt > sarcastisch bedoeld want we zijn in Belgique)

          Het punt is en blijft, waarom dippen als je niet minstens zogoed als de fabriek wil heropbouwen (het ging niet over racertjes), en als je echt zogoed wil werken, dan mag je niet te veel vastpinnen op budget beperkingen…want het zal toch niet lukken…

            Welke kleur wil je hebben ? in lijn 90 heb je 3 prijzen groep 1, groep 2 en groep 3
            Dan heb je de vernis hier heb je er ook 3, kras vrij, diepte glans en gewoon.

              [quote=”svandamme”:164gfgpw]
              Elke vakman zou die vraag beantwoorden, dus ik zie niet in waarom mijn vraag onredelijk is in ‘t licht van een statement dat het maar 1500 euro zou kosten om een gedipte auto te spuiten…
              [/quote]

              Tuurlijk wel, maar ik denk dat jij het mis op hebt, en waarschijnlijk van in het begin al.

              Ik bedoel hier wel als je het zelf doet he!!! Gegarandeerd dat alle producten samen maar dan ook alles vanaf epoxy t.e.m. dinitrol voor holle ruimtes max 1500euro gaan kosten! Je moet dan wel een gewoon kleur nemen he, niet van die “Snelle Eddy tuner kleuren” Vraag gerust na.

                ik stel gewoon een eenvoudige vraag over een technisch onderwerp

                Ik zou diezelfde vraag stellen als ik mijn auto aanbied voor een werkje bij een spuiter… want ik zou willen weten wat hij zal doen, hoe hij het zal doen, en waarom hij dat zo zou doen…

                Elke vakman zou die vraag beantwoorden, dus ik zie niet in waarom mijn vraag onredelijk is in ‘t licht van een statement dat het maar 1500 euro zou kosten om een gedipte auto te spuiten…

                Ik smijt niet met modder, ik vraag gewoon technische verduidelijking

                  Mannen, tracht eens een relevante discussie te voeren op een volwassen manier, anders gaat dit topic gewoon op slot en heeft niemand er wat aan.

                    Hey mannen,

                    Probeer het hier wat leuk te houden hé 😆

                    Plumber

                      [quote=”svandamme”:3p8s627p]dus ge kunt niet antwoorden op mijn vraag?
                      welk systeem pas je toe op een gedipte auto
                      welke en hoeveel lagen, hoeveel liter nodig, welke roest preventie voor de interne holtes…?[/quote]

                      Miljaarde jongetjen toch… hoe oud ben jij eigenlijk???

                      Wim

                          dus ge kunt niet antwoorden op mijn vraag?
                          welk systeem pas je toe op een gedipte auto
                          welke en hoeveel lagen, hoeveel liter nodig, welke roest preventie voor de interne holtes…?

                            @:svandamme

                            Hey, ieder zijn ding en gij betaald wat volgens u het beste is é.
                            Succes.

                              [quote=”Bert V.”:2ibw3s66]

                              PPG en DuPont zijn de populairdere merken, altijd kleuren te vinden etc. van eender welk merk/type/jaar en de meeste varianten. Wat bij Glasurit niet zo is, en dus veel kleurverschil kan teweegbrengen bij spotrepair.
                              Maar swat, we zijn aan het uitwijken denk ik

                              Ik wil nu niet moeilijk doen, maar dit is wel een geweldige uitspraak( PPG en DuPont zijn de populairdere merken) Werk zelf al 18 jaar met glasurit waarvan de laatste 4 jaar op waterbasis nog nooit problemen mee gehad!!
                              kleurverschil kom je altijd wel eens tegen zowel bij ppg, dupont of glasurit. Ik heb ook al menig spotrepair gedaan op verschillende automerken, heb nog NOOIT geweten dat ik het kleur niet vond of bestond bij glasurit!!

                              Groeten Bert[/quote]

                              Kan goed zijn maar toen ik een officieel GM kleur voor een H2 en een Corvette C6 zocht had ik enkel het oudere recept (zonder pareleffect) bij glasurit. Bij PPG hadden ze alles onmiddelijk nadat het kleur gebruikt in productie gestoken was, A26 van Mitsubishi bvb “symphony silver” was toen ook bij glasurit niet te vinden in de juiste variant, en wel bij PPG en Dupond, ik ga nu niet zeggen dat ik nooit glasurit gebruik hoor… maar PPG heeft alles. 😉

                                [quote=”Daytonasunset”:2twxbcon][/quote]

                                Niet goed gelezen??
                                Frame off en rotisserie, “rotisserie” is een toestel waar je koets in bevestigd wordt en dan gans de kas kunt verdraaien, dit doe je bvb bij een zelfdragend koetswerk… na het logen of dippen. Alsook bij frame off wordt de kas gezandstraald of geloogd en in de rotiserie gestoken… dus nogmaals ja ik heb dit reeds gedaan…

                                Retail, aankoop?? Over welke prijs denk je dat ik spreek??? Welk nut heeft het van aankoopprijzen te vermelden. Trouwens een naakte kas spuiten is even makkelijk als een afgeplakt exemplaar. Dus qua prijs gaat dit zeker en vast niet veel schelen! En nee aan producten ook niet want epoxy of wash en grondverf kosten 2x niks en dit is het enige dat je er moet op aanbrengen vooraleer je kleurt.

                                En euh, ik ga heel eerlijk zijn met je… maar niet verkeerd opvatten he 😛
                                Neen een 924 heb ik nog niet uiteen gehaald want een 924 is me echt het restaureren niet waard! Ieder zijn smaak he. 😉
                                Tenzij het een wagen zou zijn met sentimentele waarde. Maar anders zou ik me zeker niet met een “Porsche wanabe” audi 😛 P P bezighouden.
                                Dat moest er gewoon eens uit 😆 [/quote]

                                ik heb wel degelijk goed gelezen
                                en frame off, of rotisserier heeft niks te maken met het al dan niet logen/dippen

                                je kan hem even goed gedeeltelijk demonteren en op een rotisserie steken… zonder logen

                                En FYI je kan met een Porsche niet frame off werken
                                frame off kun je enkel met bv een kever of een amerikaan, waar je een “frame” hebt , en dan een “koets”

                                En een geloogd chassis is idd gemakkelijk spuiten, het gaat niet over het spuiten, het gaat over het systeem dat je toepast.

                                nog altijd niet geantwoord , hoeveel liter verf je denkt nodig te hebben voor een kale, gedipte 924
                                en hoeveel lagen en welke coatings je erop denkt te spuiten om het correct te doen

                                [quote=”Kustom creations”:2twxbcon]@ svandamme.
                                Nu wil ik niet moeilijk doen, maar jij loopt hier zo hoog van de toren te blazen, maar van jouw hebben we hier ook nog geen projectje zien voorbijkomen dat zo gerestaureerd is zoals jij het altijd beweert te doen.
                                Ja een 944S project, dat dan een rallykot wordt en dan toch maar verkocht wordt.

                                SHOW ME THE PICTURES van al uw restauraties plz…. 😉
                                Kan best nog eens een mooie toevoeging aan het forum zijn.[/quote]

                                ik heb nog nooit gezegd dat ik perfecte restauraties doe of gedaan heb, verre van, ik ben geen professioneel, en heb ook geen budget om het volledig zoals de fabriek te laten doen… Meer nog, ik ben meer geinteresseerd in de motoren, uit elkaar en in elkaar, daar trek ik wel mijne plan mee

                                Ik merk gewoon op, dat een volledig kaal 924 chassis, logen, herspuiten
                                en dan heropbouwen, niet lukt voor 4-5000 euro

                                En dat je geen geloogd chassis volledig volgens ‘t boekje kan herspuiten voor 1500 euro… no way

                                Het moet wel allemaal van ‘t metaal op deftig worden herdaan, alle lagen en met 3 kom je er niet…
                                1x primer 1x base 1x clear is niet voldoende

                                En dan spreek ik nog maar van de cosmetische kant, nog niet eens van de interne holtes die je echt wel moet in orde krijgen..

                                spuiten dat het er goed uitziet bij aflevering is 1 ding
                                spuiten en behandelen dat het er weer 20 jaar tegen kan , zoals de fabriek doet is iets helemaal anders

                                jij wil foto’s?





                                Een 924 had fabrieks af al veel betere coatings en verfsysteem, dus dat zal nog meer aandacht vergen na het logen dan mijn 911S destijds

                                Wat betreft mijn 944S… tijdsgebrek is mijn zaak en mijn zaak alleen
                                Als ik voor mezelf merk dat ik er niet meer aan aan toe kom, dan wil dat niks meer zeggen dan dat ik druk bezet ben

                                  PPG en DuPont zijn de populairdere merken, altijd kleuren te vinden etc. van eender welk merk/type/jaar en de meeste varianten. Wat bij Glasurit niet zo is, en dus veel kleurverschil kan teweegbrengen bij spotrepair.
                                  Maar swat, we zijn aan het uitwijken denk ik

                                  Ik wil nu niet moeilijk doen, maar dit is wel een geweldige uitspraak( PPG en DuPont zijn de populairdere merken) Werk zelf al 18 jaar met glasurit waarvan de laatste 4 jaar op waterbasis nog nooit problemen mee gehad!!
                                  kleurverschil kom je altijd wel eens tegen zowel bij ppg, dupont of glasurit. Ik heb ook al menig spotrepair gedaan op verschillende automerken, heb nog NOOIT geweten dat ik het kleur niet vond of bestond bij glasurit!!

                                  Groeten Bert

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 56)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.