Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Een goede carrosserie
- Dit onderwerp bevat 56 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 2 maanden geleden door RSR Motors.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
@ svandamme.
Nu wil ik niet moeilijk doen, maar jij loopt hier zo hoog van de toren te blazen, maar van jouw hebben we hier ook nog geen projectje zien voorbijkomen dat zo gerestaureerd is zoals jij het altijd beweert te doen.
Ja een 944S project, dat dan een rallykot wordt en dan toch maar verkocht wordt.SHOW ME THE PICTURES van al uw restauraties plz…. 😉
Kan best nog eens een mooie toevoeging aan het forum zijn.[quote=”svandamme”:29702mez]auto gespoten, die gedipt is
hoeveel lagen denk je daarop te spuiten?
hoeveel liter verf denk je nodig te hebben? primer, base en clear?het gaat hier om een gedipte auto, er zit dus niks op, niet van binnen, niet van buiten…
je hebt nog altijd niet geantwoord
heb je dat als eens gedaan? frame off is nog altijd niet hetzelfde als dippen
je mag gerust eens uitleggen hoe je frame off werkt op een unibodyen retail prijzen, jouw aankoop prijs heeft niemand iets aan, want een spuiter rekent zijn verf niet netto aankoop prijs door[/quote]
Niet goed gelezen??
Frame off en rotisserie, “rotisserie” is een toestel waar je koets in bevestigd wordt en dan gans de kas kunt verdraaien, dit doe je bvb bij een zelfdragend koetswerk… na het logen of dippen. Alsook bij frame off wordt de kas gezandstraald of geloogd en in de rotiserie gestoken… dus nogmaals ja ik heb dit reeds gedaan…Retail, aankoop?? Over welke prijs denk je dat ik spreek??? Welk nut heeft het van aankoopprijzen te vermelden. Trouwens een naakte kas spuiten is even makkelijk als een afgeplakt exemplaar. Dus qua prijs gaat dit zeker en vast niet veel schelen! En nee aan producten ook niet want epoxy of wash en grondverf kosten 2x niks en dit is het enige dat je er moet op aanbrengen vooraleer je kleurt.
En euh, ik ga heel eerlijk zijn met je… maar niet verkeerd opvatten he 😛
Neen een 924 heb ik nog niet uiteen gehaald want een 924 is me echt het restaureren niet waard! Ieder zijn smaak he. 😉
Tenzij het een wagen zou zijn met sentimentele waarde. Maar anders zou ik me zeker niet met een “Porsche wanabe” audi 😛 P P bezighouden.
Dat moest er gewoon eens uit 😆auto gespoten, die gedipt is
hoeveel lagen denk je daarop te spuiten?
hoeveel liter verf denk je nodig te hebben? primer, base en clear?het gaat hier om een gedipte auto, er zit dus niks op, niet van binnen, niet van buiten…
je hebt nog altijd niet geantwoord
heb je dat als eens gedaan? frame off is nog altijd niet hetzelfde als dippen
je mag gerust eens uitleggen hoe je frame off werkt op een unibodyen retail prijzen, jouw aankoop prijs heeft niemand iets aan, want een spuiter rekent zijn verf niet netto aankoop prijs door
svandammen[quote]
Een auto krijg je niet voor voor 1500 euro gespoten, de verf alleen al kost meer, tenminste, als je de zelfde maatstaf neemt die er bij de productie origineel in de fabriek is gebruikt… en waarom zou je dippen, als je niet minstens even goed wil werken?? fabriek gebruikte als ik me goed herinner glasurit verf… zoek maar de prijs per liter eens op…[/quote]Ik heb in mijn leven al meerdere restauraties (frame off en rotisserie) gedaan van zeldzame luxe en sportwagens, dus ik weet waarover ik spreek…qua prijs van de verf??????????????????????????? Waar haal jij je verf jong??????!
Trouwens Glasurit of beter gekend bij de vakman als “de papegaai” is zeker niet duurder omdat ze dit bij Porsche hebben gebruikt ofzo, PPG en DuPont zijn de populairdere merken, altijd kleuren te vinden etc. van eender welk merk/type/jaar en de meeste varianten. Wat bij Glasurit niet zo is, en dus veel kleurverschil kan teweegbrengen bij spotrepair.
Maar swat, we zijn aan het uitwijken denk ik 😉[quote=”cabrio wim”:1co8ba5v]Ik kan best kritiek hebben Koen, en volgens mij jij ook, hebben wij wel eens meegemaakt op het andere forum. 😉
En was dat een machtsstrijd, dacht meer over eerlijkheid. 😉 [/quote]Daar had ik het zeer zeker niet over .
Ik jad het over een eigen ervaring en insiders weten perfect wat ik bedoel 😉[quote=”Daytonasunset”:2fdsmvo3][quote=”svandamme”:2fdsmvo3]
[i][size=75:2fdsmvo3]Eeh, als je een kas voor die prijs gelakt en gespoten en dergelijke kan doen
dan zit je nog met de prijs van het terug in mekaar stekenWant draadbomen die je uit een auto van 30 jaar trekt, rubbers, tapijten, deurbekledingen, plastic, etc etc
Veel dingen zullen er niet ongeschonden uitkomen, en dan terug in het gespoten chassis gaan… Je zal je een ongeluk betalen aan kleine pruts items die je zal moeten kopen…chemisch bad is leuk als je niet origineel moet eindigen (racer) en of geld te veel hebt…[/quote][/i][/size]
Je zou ervan verschieten hoeveel men kan doen voor 4- a 5000 euro, ‘t zit hem gewoon bij sommige mensen tussen de oren, hoe meer geld betalen hoe beter het zal gedaan zijn…denken ze! Gegarandeerd dat je voor die prijs een wagen 100% kunt voorzien van een nieuw kleedje… maar natuurlijk indien je dit dan doet past dit enkel bij een rotisserie restauratie, en niet alleen cosmetisch, anders kun je het vergelijken met bvb een armani maatpak met ondergoed uit den Aldi en een paar basketsloefkes… 😆 Anders gewoon aanpakken hier en daar waar moet en dan kan hij ook nog de rest van je dagen mee hoor als je hem wat verzorgd… en kan het ook perfect gedaan zijn voor minder dan 2500euro in hetzelfde kleur. 😉 [/quote]
Mijn commentaar ging over dippen en dan terug in orde krijgen voor 4-5000 euro
Al ooit gedaan? een Porsche volledig uit elkaar halen?
maar dan echt volledig? dippen en terug opbouwen?
Al ooit een 924 gedemonteerd? gezien hoe goed de componenten zijn na demontage??bedrading? rubberen slangetjes? remleidingen bouten, ophangings rubbers, plastieken en chromen trim, dak bekleding, tapijten??Als je het volledig dipt, is het maar triestig als je het dan niet volledig opnieuw opbouwt… deze draad gaat niet over racertjes maken, waar je het achteraf toch niet meer origineel moet krijgen…
Ten eerste krijgt bijna niemand het ding nooit terug in mekaar zoals de fabriek het deed
Ten tweede zit je met een gigantische hoop kleine prutsjes die de rekening gezwind boven je origineel geplande budget duwenAls jij het al eens hebt gedaan, dan zou ik verwachten dat je foto’s hebt gemaakt… dus posten maar
Een auto krijg je niet voor voor 1500 euro gespoten, de verf alleen al kost meer, tenminste, als je de zelfde maatstaf neemt die er bij de productie origineel in de fabriek is gebruikt… en waarom zou je dippen, als je niet minstens even goed wil werken?? fabriek gebruikte als ik me goed herinner glasurit verf… zoek maar de prijs per liter eens op…
[quote=”Stef69″:3am75s5t][/quote]
[i][size=75:3am75s5t]Eeh, als je een kas voor die prijs gelakt en gespoten en dergelijke kan doen
dan zit je nog met de prijs van het terug in mekaar stekenWant draadbomen die je uit een auto van 30 jaar trekt, rubbers, tapijten, deurbekledingen, plastic, etc etc
Veel dingen zullen er niet ongeschonden uitkomen, en dan terug in het gespoten chassis gaan… Je zal je een ongeluk betalen aan kleine pruts items die je zal moeten kopen…chemisch bad is leuk als je niet origineel moet eindigen (racer) en of geld te veel hebt…[/quote][/i][/size]
Je zou ervan verschieten hoeveel men kan doen voor 4- a 5000 euro, ‘t zit hem gewoon bij sommige mensen tussen de oren, hoe meer geld betalen hoe beter het zal gedaan zijn…denken ze! Gegarandeerd dat je voor die prijs een wagen 100% kunt voorzien van een nieuw kleedje… maar natuurlijk indien je dit dan doet past dit enkel bij een rotisserie restauratie, en niet alleen cosmetisch, anders kun je het vergelijken met bvb een armani maatpak met ondergoed uit den Aldi en een paar basketsloefkes… 😆 Anders gewoon aanpakken hier en daar waar moet en dan kan hij ook nog de rest van je dagen mee hoor als je hem wat verzorgd… en kan het ook perfect gedaan zijn voor minder dan 2500euro in hetzelfde kleur. 😉
[quote=”911-lover”:3flklnot][quote=”cabrio wim”:3flklnot]Maar zeg nu zelf, als onze zoon op het Belgische en Nederlandse forum prutswerk zou leveren in carrosserie werk en/of zijn spuitwerk, kan hij daarna wel inpakken denk ik.
[/quote]Sorry , maar deze gedachte van je klopt toch niet .
Juist als het iemand van het forum is , wordt er zeker geen kritiek verdragen en krijg je machtsspelletjes ❗ [/quote]
Daar ben ik het niet met eens koen.
Als er iemand bv van mijn werk iets niet goed zou vinden en dat is terecht, dan kan ik daar ook met leven. En zoiets mag gerust op een forum staan.
Op een forum heb je inderdaad wel altijd kliekjes, en als je nu juist in 1 zit die elkaar heel hard verdedigen, tja dan is dat zo.
Maar als je fouten maakt op een forum en ze verdedigen je niet direct,….. goede reclame gaat rond, maar slechte reclame gaat veel sneller rond hoor.Ik kan best kritiek hebben Koen, en volgens mij jij ook, hebben wij wel eens meegemaakt op het andere forum. 😉
En was dat een machtsstrijd, dacht meer over eerlijkheid. 😉[quote=”cabrio wim”:1pt0xta9]Maar zeg nu zelf, als onze zoon op het Belgische en Nederlandse forum prutswerk zou leveren in carrosserie werk en/of zijn spuitwerk, kan hij daarna wel inpakken denk ik.
[/quote]Sorry , maar deze gedachte van je klopt toch niet .
Juist als het iemand van het forum is , wordt er zeker geen kritiek verdragen en krijg je machtsspelletjes ❗[quote=”RSR”:3q4aceiu]Mja het is overal al eens iets denk ik.[/quote]
bij mij niet 😆 😆 😆 😆jawadde, dat is ook een mogelijkheid natuurlijk 😯
Ik zoek nog een chapper om mijn appartement te doen, misschien deze is contacteren 😆Koen, wat jij zegt is gedeeltelijk waar.
Maar heb voor voor onze zoon voor zich zelf begon, ook pruts werk gezien.
Maar zeg nu zelf, als onze zoon op het Belgische en Nederlandse forum prutswerk zou leveren in carrosserie werk en/of zijn spuitwerk, kan hij daarna wel inpakken denk ik.
Als je ziet hoe verschillende mensen die iets verkeerd gedaan hebben afgezeikt worden, dan gaat een medeforummer er al niet meer naar toe, dus dit kan hij zich niet veroorloven.
Misschien even een hersen verfrissing over de bekleder die jij geadviseerd had alhier, en kwam er toch ook niet zo goed vanaf. 😉
Bleek onze eigen hofleverancier toch stukken beter. 😆
Is de fout die vele startende ondernemers maken, in het begin topwerk en later is het van klop het hol en stuc het vol.Hieronder een mooi voorbeeld van een Porsche targa, is hij op dit moment aan bezig.
Volgens mij door een tegelzetter gedaan. 😆Ik heb door ervaring geleerd dat een goed spuiter vinden net zo zeldzaam en moeilijk is dan een goede eerlijke Porsche vinden .
En het kan zijn dat ze een wagen van een bekende goed gedaan hebben . Doch dat is zeer zeker geen garantie dat ze de jouwe goed doen .
Ik heb al menigmaal een auto laten spuiten doch twee keer ben ikzelf echt “bezeikt” geweest en één keer een klant van me die vroeg of ik een goede spuiter kende . Ik hem een adres aangewezen waar andere klanten tevreden over waren met als gevolg dat zijn wagen rampzalig was en hij me daar verantwoordelijk voor wilde stellen daar ik hem deze had aanbevolen 👿
En geloof me, geen enkele spuiter geeft zijn prutswerk toe en draait als een duivel in een wijwatervat om eronderuit te komen .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.