Een luchtgekoelde lente in Italie!

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Een luchtgekoelde lente in Italie!

• Maker
    Discussie
  • ‘t hing in de lucht! En het staat nu op onze parking… eindelijk want de ene Italiaanse administratie is de andere niet.

Ik moet eens lachen (ok groen lachen) als ik lees hoe moeilijk de Belgische administratie is. De overdracht van eigendom heeft de eerste keer ongeveer 10 minuten geduurd, met het 2de kantoor ben ik ondertussen een week bezig en heb ik nog steeds maar een voorlopig document in handen. De bankoverschrijving vanuit Belgie duurde bij de eerste 8 uur, bij deze … 5 werkdagen …

Maar … niet gezeurd …de 964 staat thuis op de parking. Ik ben haar vorige week, letterlijk net alvorens te vertrekken naar onze roadtrip aan het Gardameer, gaan ophalen bij de verkoper.

Gisteren wat tijd genomen om te poetsen, morgen gaat die naar garage om technisch in orde gezet te worden.

Het is een groene 964 cabrio tiptronic van 1991 eerste inschrijving in Duitsland. Het interieur is een specialleke, de auto heeft blijkbaar in de “exclusive” afdeling van Porsche Stuttgart mogen blijven slapen.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 90)
    • komt goed met de patiënt.

0

aardige vorderingen van de werkzaamheden. tnx4sharing!

0

Hey Sensa911,
          (late) proficiat met je aankoop. Zo’n originele specificatie is heel cool, ook al zijn dat hout en de Tip mijn ding niet. Ze dweilen al wel de straat niet met 964’s, op deze manier wordt het helemaal JOUW 964. Good find!

Detailke over dat hout… Is het hout? Vooral op moderne auto’s steekt er geen hout in zo’n plaatjes, het is dikwijls gewoon een laagje verf. Volgens mij heeft de oorspronkelijke eigenaar er een mooie duit voor betaald, ik vroeg me af of Exclusive dan op zijn minst een laagje echt hout levert…

Ik volg je perikelen voor de revisie en hoop dat er verder geen verrassingen meer opduiken!

0

Gisteren nog eens op ziekenbezoek geweest… .

Op maandag beginnen ze terug te monteren. Zo te zien gaat die een week eerder klaar zijn dan voorzien! Er wordt met 2 man full time aan gewerkt. Het nieuwe hitteschild was nog niet geleverd, dit zou nog wel eens het proces kunnen vertragen. Maar ik zit er stilletjes op te hopen dat ik binnen minder dan 2 weken mee aan het rijden ben. Hopelijk lukt het planningsgewijs om er een testrit mee te doen naar … de Savoie Cup.

image-23.jpg

image-24.jpg

0

Hi Bladerunner, ik was aan het bellen en het schrijven en jij aan het schrijven…allebei hetzelfde gedacht gehad! Ik heb alleen gevraagd om te checken of de nummers (die ik thuis liggen had (???) ohhh zo liegen ) matching waren.

Ze gaan ze noteren en mij iets laten weten… .

Probleem hoogstwaarschijnlijk afgedekt! Nog eens merci en … een goeie tip voor iemand die ook een revisie moet laten doen!

0

Ik denk dat je je niet ongerust moet maken, bel eventueel snel even de garage op om naar de motornr te vragen zodat je het nog eens kan checken, omdat je zogezegd een getalletje vergeten op te schrijven hebt. Een beetje bluffen als het ware. Indien men van slechte wil zou zijn, wat zeker niet het geval zal zijn, zal men toch niet anders kunnen dan jouw de juiste nummer door te geven omdat je de nummer al had, maar één getalletje gemist.
                Stuur dan een mailtje naar Marc Noack en binnen de kortste keren heb je nieuws.

0

Dju Bladerunner, net nu ik zo goed sliep omdat “alles onder controle is”, plaats jij dit …. niet aan gedacht! Al kan ik mij niet voorstellen dat de chirurg zich hier mee gaat bezighouden… . Even over nadenken want ik geraak deze werkweek niet meer in de garage en voor het volgend weekend wil mijn vrouw met de 997 naar … Assisi (+- 500 km *2 over Toscaanse wegen). Misschien moet ik dat toch maar doen om er een kaarsje te branden.

bewerking 1: garage toch maar net even gebeld … Merci Luc!
                  bewerking 2 : ruik ik hier een business case; Belgische wagens worden naar Italia gebracht om daar een revisie te ondergaan? Een beetje concurrentie komt het prijsniveau voor de klant ook wel ten geode 🙂

0

Ze laten er daar precies geen gras over groeien. Komt allemaal dik in orde!

Het ligt misschien aan mij omdat ik te voorzichtig ben maar voor ik mijn P binnen gedaan had voor restauratie had ik alle nummers (chassis, motor en boite) opgeschreven en dit ook meegedeeld aan de garage.
                    Matching numbers moet matching blijven hé. 😉

0

gaat daar inderdaad snel precies, des te beter natuurlijk. Komt goed!

0

Amaai, da gaat daar precies sneller dan in Belgie, hier wachttijd van minimum 6 maanden!!!!!!!!!

0

we zullen jullie met veel plezier verwelkomen

0

oeps, op motor nog vergeten…

image-17.jpg

image-18.jpg

image-19.jpg

Volgens onze chirug ziet alles er beter uit dan hij had verwacht. Nu vervangen wat moet vervangen worden en poetsen. Zo-ook het motorcompartiment. Nu alles openligt, toch ook maar beslist om het hitteschild te vervangen door een nieuw. Ook de voorste remmen worden vernieuwd.

Het komt goed, wij wachten met ongeduld op het ontslag van de patient om hem eerst zachtjes terug in te rijden en dan ne keer op zijn staart te duwen… richting Belgie!

0

Gisterenochtend langs geweest in de intensive care afdeling van het Classic Porsche hospitaal :

image-15.jpg

image-16.jpg

0

[quote=”Sensa911″ post=205817]Groot onderhoud 750 € + BTW[/quote]
                                Vind dat goed en zeer informatief dat je dat hier post. Daarvoor dient toch ook een forum.
                                Heb net mijn 996 C4 op onderhoud gedaan bij Porsche Center Brussel: was toch ook 687,53+BTW voor een klein onderhoud (130.000km). Wat filterkes, wat olie (is eigenlijk grootste kost), wat riemkes, wat werk, … en hopla je zit aan een mooi bedrag. Dus als ik bovenstaande zie dan vind ik het nog redelijk, want over het algemeen wordt gezegd dat de 996 goedkoper in onderhoud is dan bvb de 964. Wat hiermee al tegengesproken is.

0

vraag foto’s te maken van de stukken die ze veranderen en vraag de “oude” terug mee. Je weet nooit.

0
                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 90)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.