Ieder merk, type heeft zijn problemen. De ene al wat erger dan de andere.
Als je alles begint uit te pluizen wat er zoal defect gaat over de jaren, moet je geen enkele wagen kopen.
Dit geldt zelfs voor nieuwe wagens. (De kans is natuurlijk kleiner)
ivm de Boxster 986, hier spreek ik uit ervaring :
– waterpomp > al vervangen
– raammechanisme > al vervangen
– cabriokap problemen > problemen met microswitches > opgelost
– IMS bearing > gelukkig nog niet voorgekomen
voor bwjr 2000 > double row bearings (1% fail). Vanaf bwjr 2000 > single row bearings (8% fail)
– expansievat koeling
De 986 (1997 2.5L) heeft me, ondanks deze problemen, al veel plezier verschaft.
Spijtig dit verhaal te moeten lezen en had daar ook wel wat bang van bij de aankoop. Maar ondertss rij ik reeds 4 jaar met mijn 986 rond zonder problemen en ga om de 2 jaar op onderhoud bij Chris in Boortmeerbeek. Hij had 67.000 km bij de aankoop en nu 78.000 km dus hopelijk gaat hij niet ploffen. Denk dat je gewoon pech hebt gehad of whatever! En laten we hopen dat je later opnieuw kan genieten van deze prachtige wagen. Zelf ben ik nog steeds super tevreden over mijn Boxster 986 (2.7 van 2001) en hopelijk gaat hij nog vele jaren mee.
2 berichten aan het bekijken - 151 tot 152 (van in totaal 152)