Een minder vrolijk Porsche reisverhaal

Home Forum Porsche Uitstappen Een minder vrolijk Porsche reisverhaal

• Maker
    Discussie

• Tom Volckaert
    Deelnemer

Zoals ik reeds in een andere topic had vermeld, ging ik in september voor 10 dagen met de Boxster een roadtrip maken in de highlands van Schotland. Waarom ging ik niet mee met het forum in Juli? Simpel: ik had de P pas na de inschrijvingsdeadline 🙂

Het avontuur begint in Ternat met een volledig tot in de puntjes gewassen wagen:

IMG_2093.JPG

Vervolgens namen we de ferry van Zeebrugge naar Hull samen met een Lambo Aventador S van een vriendelijke eigenaar waar ik een fijn gesprek mee gehad heb. Vrij bijzonder: hij had de wagen enkel gekocht om in aanmerking te komen voor de aankoop van een Aventador S SV! :happy:

De volgende dag stond een rit van Hull naar Edinburgh op de planning. Plusminus 300km later kwamen we aan de Schotse grens toe en dat was al een foto waard:

IMG_2106.JPG

Een uurtje later reden we rustig op de ‘ring’ rond Edinburgh en ik hoorde een stil getik. Denkend dat het mijn jas of iets dergelijks was die tegen het raam ofzo tikte, begon ik vanalles te verleggen. Maar het geluid bleef en werd zelfs luider, dus eerste afslag eraf. Bij het nemen van de afrit merkte ik dat het geluid afhankelijk was van mijn toerental en stopte wanneer ik ontkoppelde. Uitgestapt aan de kant van de weg en ontdekte ik dat het geluid buiten nog luider was en van de motor kwam… 😯
      Vervolgens opgezocht waar het dichtstbijzijnde porsche center was en dat was gelukkig maar een goed kwartier rijden. Hen gebeld of ik mocht langskomen, de auto gaf geen enkele foutmelding, dus aan 80 km/u naar de Porsche Center Edinburgh gereden.
      Verdict: de ‘timing chain tensioner’ (aanspanner distributieriem?) was kapot… Onderdeel niet in stok, dus Porsche vakantie zonder Porsche :bounce:

Positieve kant van het verhaal: mijn verzekering zorgde voor een huurwagen en de vakantie kon worden verdergezet met slechts 2,5u vertraging.
      + Porsche deelde zijn workshop met Ferrari en Lamborghini, dus ik heb enkele pareltjes mogen zien waaronder een Laferrari!

De komende dagen werd dit mijn trouwe ros 😳

IMG_2175.JPG

Vandaag was een speciale dag, woensdag bracht ik hem bij PC Edinburgh en vandaag zou hij hersteld zijn zodat ik hem woensdag kon gaan halen voor nog 2 dagen in het Lake District. Maar er kwam slecht nieuws: het kapotte onderdeel is vervangen + de volledige motorolie ververst, maar de wagen maakt nog een vreemd geluid => 360 pond extra diagnose kosten om te kijken wat het geluid veroorzaakt. Beste geval iets extern aan de motor, slechtste geval iets intern.
      Morgenmiddag weet ik meer. Het wordt dus bang afwachten, maar ik vrees het ergste 😥

Ik wou mijn verhaal hier toch kwijt. Zoals bij elk tragisch gebeuren, praten helpt? 😕

PS: iets vreemd dat ik nog moet bevestigen. Toen ik de wagen kocht in April had die nog maar net een groot onderhoud gehad bij OPC Mechelen in Maart. Ik dacht dat daar het verversen van de olie had ingezeten, maar ik zou dat nog eens op de factuur moeten bekijken. Alleszins zei PC Edinburgh mij vandaag dat de olie vuil was en al even niet meer vervangen. Hetgeen ze heel vreemd vonden aangezien ik hen verteld had over de grote onderhoud van in maart. Zou het kunnen dat een officieel Porsche center zoiets ‘vergeet’ tijdens een onderhoud?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 151)
      • jammer einde… waarom niet gewoon een 2dehands motor er in van 3500-5000€ met pakweg 1500€ werk en nog wat materiaal had je terug rond gereden voor max 7500€

Wijs besluit :up:
          Voor je trouw… Ik denk wel dat je hier een paar fanatiekelingen zal vinden die wel eens zullen afzakken om je trouw toch in een Porsche te laten doorgaan. Als de dag in mijn agenda past mag je alvast op mij rekenen :salut:

De beslissing is gevallen en de wagen is verkocht. Het was een enorm moeilijke beslissing, waarbij ik gekozen heb om geen risico meer te nemen. Ik ben er zeker van dat Serge de motor tiptop had kunnen herstellen, maar ik zou dan de wagen dubbel betaald hebben en zo’n som wou ik al helemaal niet verliezen.

Wat was de uiteindelijke oorzaak van de problemen? Ik weet het nog steeds niet 100% zeker. Er zijn tal van mogelijkheden die ik hier niet ga opsommen, maar met een pint wel eens wil bespreken. De uiteindelijke conclusie is wel dat ik gewoon brute pech heb gehad.

Ik ben momenteel vooral opgelucht dat de 2-maand lange nachtmerrie voorbij is. Het spijtigste van de zaak vind ik dat de droom om in mijn eigen Porsche te trouwen aan diggelen is. Kwestie van te overcompenseren zal ik nu maar een Ferrari huren in mei 😆

Bedankt voor de steun en tips tijdens dit droevige verhaal & :salut:

Hoe is dit nu verder verlopen Tom ? Staat hij nog steeds in Merchtem bij Serge ?

alles is natuurlijk afhankelijk van de totale nog te gaan investeren som om de wagen terug op de baan te krijgen. De herverkoopwaarde zal een +-20.000euro (more or less). Als je de wagen nu voor onderdelen gaat wegzetten mss iets minder dan de helft? dus als de herstelling daar +-de helft van zou zijn zou ik het doen. Anders niet.

heb je al een totaal bedrag van de herstelling gekregen? en wat zijn de tot nu reeds gemaakte kosten?

Best dikke :censored: :censored: maar daar heb je niks aan natuurlijk.

@rollie ik ga er niet bezig overblijven ik weet enkel dat bij mijn ouders alles maar dan ook alles behalve de 450 euro is betaald door de verzekering, believe or not

Zuff-718 +1…ik ben ook wel benieuwd of de oorzaak van het probleem te achterhalen is…gevolgschade of gewoon bad luck…

Afgrijselijk verhaal, ik vraag me ook af waaraan 3 zuigers kapot kunnen gegaan zijn ? Hoe kan men vermijden om zoiets tegen te komen ….

Een reisbijstand is geen reisomnium
                        Zie mijn post hierboven
                        Reisbijstand dekt alles ivm repatriëring
                        Een omnium dekt schade aan het voertuig behalve motorschade op zich
                        Een reisomnium betekent een tijdelijke omnium voor de duur van de reis

Tom

lees je polis van de reisbijstandsverzekering eens goed door !
                          Er bestaat een zeer kleine mogelijkheid dat technische schade wel gedekt kan zijn : 16 jaren geleden deed ik expertises voor voertuigen en rollend materiaal. Toen heb ik enkele technische schades moeten behandelen van eigenaars die een “reis-omnium” hadden afgesloten
                          Het is 16 jaren geleden en heden zullen de meeste maatschappijen hun polis wel hebben aangepast. Maar je weet nooit

[quote=”Tom987″ post=258413][/quote]

Wat is nu de eigenlijke oorzaak dan van de 3 kapotte zuigers ? gevolgschade van slecht IMS of reeds een landurige begonnen euvel dat resulteert in slechte cilinderbussen ?

123

Dat dus.

reis-en of bijstandsverzekeringen bestaan in diverse variaties:bijstand personen al of niet gekoppeld aan bijstand wagen.
                                Bijstand wagen: buitenland:depannage naar dichtsbijzijnde garage;inden geen herstelling mogelijk binnen bepaald tijdsbestek,repatriering voertuig naar thuis land, vervangwagen ter plaatse mogelijk of tevens kosten repatriering personen naar huis.Alle kosten die hiermee verband houden zijn gedekt,echter geen enkele bijstandsverzekeraar dekt de kosten van schade aan een voertuig,wel mogelijk ;voorschotten om bepaalde onvoorziene kosten te dekken,die achteraf wel teruggevorderd worden.
                                Schade aan het voertuig door ongeval,of diefstal wordt door het luik omnium gedekt.Technische schade zoals motorschade op zich nooit en zeker niet door een bijstandsverzekering!

nee ik heb het over een reisbijstand ….

123

verzekeringen herverzekeren zich, en auto garantie verzekeringen, want dan is het daarover dat we klappen.
                                    Die ga je echt niet krijgen op een auto van 10 Jaar en meer. deze is van 2005.

En hoe ouder hij is, hoe sneller ze een reden vinden om niet te moeten uit betalen.
                                    Een gemiste onderhoud, niet betalen
                                    Eens iets raars van herstellingen voorgehad, niet betalen.

En van een Golf of zo, want daar zijn voldoende ruilmotoren voor weinig geld voor te vinden voor minder dan de prijs van een diagnose daar in OPC Edinbourgh. Dus tot je mij ergens een polis kan tonen waar ze het explciet vermelden en er geen limiet op de kosten bij vermeld staat, geloof ik er eerlijk gezegd niks van dat je een Porsche motor van 2005, in 2017 op reis kan opblazen en dat zij de factuur dan gaan betalen. Never going to happen.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 151)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.