- Dit onderwerp bevat 151 reacties, 38 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren geleden door .
-
Discussie
-
12 september 2017 om 01:17
Zoals ik reeds in een andere topic had vermeld, ging ik in september voor 10 dagen met de Boxster een roadtrip maken in de highlands van Schotland. Waarom ging ik niet mee met het forum in Juli? Simpel: ik had de P pas na de inschrijvingsdeadline 🙂
Het avontuur begint in Ternat met een volledig tot in de puntjes gewassen wagen:
Vervolgens namen we de ferry van Zeebrugge naar Hull samen met een Lambo Aventador S van een vriendelijke eigenaar waar ik een fijn gesprek mee gehad heb. Vrij bijzonder: hij had de wagen enkel gekocht om in aanmerking te komen voor de aankoop van een Aventador S SV! :happy:
De volgende dag stond een rit van Hull naar Edinburgh op de planning. Plusminus 300km later kwamen we aan de Schotse grens toe en dat was al een foto waard:
Een uurtje later reden we rustig op de ‘ring’ rond Edinburgh en ik hoorde een stil getik. Denkend dat het mijn jas of iets dergelijks was die tegen het raam ofzo tikte, begon ik vanalles te verleggen. Maar het geluid bleef en werd zelfs luider, dus eerste afslag eraf. Bij het nemen van de afrit merkte ik dat het geluid afhankelijk was van mijn toerental en stopte wanneer ik ontkoppelde. Uitgestapt aan de kant van de weg en ontdekte ik dat het geluid buiten nog luider was en van de motor kwam… 😯
Vervolgens opgezocht waar het dichtstbijzijnde porsche center was en dat was gelukkig maar een goed kwartier rijden. Hen gebeld of ik mocht langskomen, de auto gaf geen enkele foutmelding, dus aan 80 km/u naar de Porsche Center Edinburgh gereden.
Verdict: de ‘timing chain tensioner’ (aanspanner distributieriem?) was kapot… Onderdeel niet in stok, dus Porsche vakantie zonder Porsche :bounce:Positieve kant van het verhaal: mijn verzekering zorgde voor een huurwagen en de vakantie kon worden verdergezet met slechts 2,5u vertraging.
+ Porsche deelde zijn workshop met Ferrari en Lamborghini, dus ik heb enkele pareltjes mogen zien waaronder een Laferrari!De komende dagen werd dit mijn trouwe ros 😳
Vandaag was een speciale dag, woensdag bracht ik hem bij PC Edinburgh en vandaag zou hij hersteld zijn zodat ik hem woensdag kon gaan halen voor nog 2 dagen in het Lake District. Maar er kwam slecht nieuws: het kapotte onderdeel is vervangen + de volledige motorolie ververst, maar de wagen maakt nog een vreemd geluid => 360 pond extra diagnose kosten om te kijken wat het geluid veroorzaakt. Beste geval iets extern aan de motor, slechtste geval iets intern.
Morgenmiddag weet ik meer. Het wordt dus bang afwachten, maar ik vrees het ergste 😥Ik wou mijn verhaal hier toch kwijt. Zoals bij elk tragisch gebeuren, praten helpt? 😕
PS: iets vreemd dat ik nog moet bevestigen. Toen ik de wagen kocht in April had die nog maar net een groot onderhoud gehad bij OPC Mechelen in Maart. Ik dacht dat daar het verversen van de olie had ingezeten, maar ik zou dat nog eens op de factuur moeten bekijken. Alleszins zei PC Edinburgh mij vandaag dat de olie vuil was en al even niet meer vervangen. Hetgeen ze heel vreemd vonden aangezien ik hen verteld had over de grote onderhoud van in maart. Zou het kunnen dat een officieel Porsche center zoiets ‘vergeet’ tijdens een onderhoud?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.