Een minder vrolijk Porsche reisverhaal

Home Forum Porsche Uitstappen Een minder vrolijk Porsche reisverhaal

  • Maker
    Discussie
  • Zoals ik reeds in een andere topic had vermeld, ging ik in september voor 10 dagen met de Boxster een roadtrip maken in de highlands van Schotland. Waarom ging ik niet mee met het forum in Juli? Simpel: ik had de P pas na de inschrijvingsdeadline 🙂

    Het avontuur begint in Ternat met een volledig tot in de puntjes gewassen wagen:

    IMG_2093.JPG

    Vervolgens namen we de ferry van Zeebrugge naar Hull samen met een Lambo Aventador S van een vriendelijke eigenaar waar ik een fijn gesprek mee gehad heb. Vrij bijzonder: hij had de wagen enkel gekocht om in aanmerking te komen voor de aankoop van een Aventador S SV! :happy:

    De volgende dag stond een rit van Hull naar Edinburgh op de planning. Plusminus 300km later kwamen we aan de Schotse grens toe en dat was al een foto waard:

    IMG_2106.JPG

    Een uurtje later reden we rustig op de ‘ring’ rond Edinburgh en ik hoorde een stil getik. Denkend dat het mijn jas of iets dergelijks was die tegen het raam ofzo tikte, begon ik vanalles te verleggen. Maar het geluid bleef en werd zelfs luider, dus eerste afslag eraf. Bij het nemen van de afrit merkte ik dat het geluid afhankelijk was van mijn toerental en stopte wanneer ik ontkoppelde. Uitgestapt aan de kant van de weg en ontdekte ik dat het geluid buiten nog luider was en van de motor kwam… 😯
    Vervolgens opgezocht waar het dichtstbijzijnde porsche center was en dat was gelukkig maar een goed kwartier rijden. Hen gebeld of ik mocht langskomen, de auto gaf geen enkele foutmelding, dus aan 80 km/u naar de Porsche Center Edinburgh gereden.
    Verdict: de ‘timing chain tensioner’ (aanspanner distributieriem?) was kapot… Onderdeel niet in stok, dus Porsche vakantie zonder Porsche :bounce:

    Positieve kant van het verhaal: mijn verzekering zorgde voor een huurwagen en de vakantie kon worden verdergezet met slechts 2,5u vertraging.
    + Porsche deelde zijn workshop met Ferrari en Lamborghini, dus ik heb enkele pareltjes mogen zien waaronder een Laferrari!

    De komende dagen werd dit mijn trouwe ros 😳

    IMG_2175.JPG

    Vandaag was een speciale dag, woensdag bracht ik hem bij PC Edinburgh en vandaag zou hij hersteld zijn zodat ik hem woensdag kon gaan halen voor nog 2 dagen in het Lake District. Maar er kwam slecht nieuws: het kapotte onderdeel is vervangen + de volledige motorolie ververst, maar de wagen maakt nog een vreemd geluid => 360 pond extra diagnose kosten om te kijken wat het geluid veroorzaakt. Beste geval iets extern aan de motor, slechtste geval iets intern.
    Morgenmiddag weet ik meer. Het wordt dus bang afwachten, maar ik vrees het ergste 😥

    Ik wou mijn verhaal hier toch kwijt. Zoals bij elk tragisch gebeuren, praten helpt? 😕

    PS: iets vreemd dat ik nog moet bevestigen. Toen ik de wagen kocht in April had die nog maar net een groot onderhoud gehad bij OPC Mechelen in Maart. Ik dacht dat daar het verversen van de olie had ingezeten, maar ik zou dat nog eens op de factuur moeten bekijken. Alleszins zei PC Edinburgh mij vandaag dat de olie vuil was en al even niet meer vervangen. Hetgeen ze heel vreemd vonden aangezien ik hen verteld had over de grote onderhoud van in maart. Zou het kunnen dat een officieel Porsche center zoiets ‘vergeet’ tijdens een onderhoud?

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 151)
  • Tim

      Dit kan ik niet beamen. Ik ben zowel bij PCK als bij RS zeer goed ontvangen. Dit wil ik toch even kwijt..

      On topic, ik hoop voor de topicstarter dat de kosten alsnog beperkt zullen zijn

      123

        Wie zijn Porsches 2ehands koopt is gewoon quantité négligeable voor de meeste Porsche centers.
        Ze gaan er vanuit dat hun job best eng “nieuwe verkopen en onderhouden” is.

          [quote=”bollocks” post=258194] de ‘negatieve’ ervaring met het OPC is bijna vergeten…. [/quote]

          Ik ben het volledig eens met hetgeen je schrijft Bollocks, behalve met het bovenstaande zinnetje :think:
          Ik vind het echt niet kunnen dat je zo in de steek wordt gelaten door een OPC, de mannen die zichzelf de specialisten noemen… :loser:
          Daar kan ik me echt in opjagen. Ze zouden hun fierheid over en kennis van het merk moeten uitdragen, maar dat zie ik jammer genoeg zeer weinig gebeuren. Qua klantenbinding krijgt het OPC in het geval van Tom een dikke 0 van mij.

            Bollocks +1 tja ,die oude bokser doet veel alleen en dat vertaalt zich natuurlijk in meer geduld hebben…maar dat hij je probleem oplost daar ben ik vrij zeker van. Ik ben benieuwd hoe het verder loopt en hoop voor Tom987 dat het heeeel positief verloopt.

              @Tom, Zijt maar zeker dat hij in goede handen is…. op basis van zijn ervaring en kennis weet ik dat een vermoeden bij hem vaak niet ver van de waarheid zit…. en als hij het gevonden heeft, zal je van naaldje tot draaitje weten wat er mis is of niet…. en Serge zal er ook geen doekjes om winden…

              En dat hij veel werk heeft…. ja, hij zal zich niet snel vervelen…. en de mensen die hem kennen (jij dus ook intussen) weten ook hoe dat komt!
              Het feit dat jij weer hoop hebt is het belangrijkste, de ‘negatieve’ ervaring met het OPC is bijna vergeten…. en je weet ondertussen ook waar je naar toe kan in de toekomst…. Aan elk negatief verhaal zit een positieve kant, ook al moet je soms ver zoeken….

              Hou ons op de hoogte! :drink:

                Ok Tom, succes. Hou ons gerust op de hoogte, heb ook een 987 2.7 en benieuwd naar het probleem.

                  [hide][quote=”ErikDW” post=258187]Serge nog niets gevonden ?[/quote]

                  Zijn eerste theorie na een endoscopie (al de 3de sinds de problemen in Schotland 😆 opnieuw geen krassen gezien btw) en na inspectie van de motor (nog in de wagen) is dat de connectie krukas-drijfstang van cilinder 3 niet meer goed zit. Wat er specifiek mis is kan hij pas zeggen als de motor uit de wagen is en open ligt. Maar ik heb dus terug hoop :up:
                  Ondertussen ligt de motor ook al uit de wagen, maar Serge heeft nog geen tijd gehad om de motor open te doen. Hij heeft veel werk momenteel. Ik ben geduldig, omdat ik voel dat de wagen in goede handen is 🙂


                  @Harley
                  G & gdpsuz1982: Ik lust ook wel een Duvel :drink: [/hide]

                    Serge nog niets gevonden ?

                      [quote=”Harley G” post=258133]He’s got some private mail from me. 🙂

                      Als we met de dd afspreken , kunnen de werderhelften mss bereid gevonden worden om te rijden. :)[/quote]

                      he answered the private mail by now :salut:

                        Hallo , ben van de streek ,aalst, en lees nu pas je niet leuke ervaringen .
                        Ik ken die mensen van Marchtem niet ,ikzelf heb heel goede ervaringen met Walter Jansens -Evolutione motors berlare.
                        Jaren ervaring en is duidelijk in uitleg en wat en hoe te vervangen .Niet goedkoop maar zeer goed .
                        Ik heb een 986 ,987 gehad nu een 981.
                        Bij de 986 vervelend olielek gehad :geregeld door Walter; Bij de 986 en 987 telkens het dakmechanisme in de soep gedraaid .
                        de 981 doet het uitstekend (is van 2013) ..hoewel ..Porsche kwaliteit ? de airco fan (blazertje )defect ging …die van mijn MG van 1959 doet het wel nog ! deels in garantie vervangen in OPC (kreeg wagen terug met deels loshangende bekleding aan de passagiers voeten kant ) en vorig jaar ging PCM stuk Was niet te herstellen :vlg OPC prijs was 2300 zonder btw en de/montage kosten. Heb het zelf laten herstellen voor 1200 . Ik heb , helaas , ook geen “blind “vertrouwen meer in ons “topmerk ” en zijn OPC garages !

                          Ik hou ook van Teufel, heu Duvel!

                            Kan of mag de wederhelft niet met de P rijden misschien :happy:

                              He’s got some private mail from me. 🙂

                              Als we met de dd afspreken , kunnen de werderhelften mss bereid gevonden worden om te rijden. 🙂

                                Voila se
                                Herfst meeting locatie kiezen wordt weer een stuk makkelijker

                                PS: hoe geraken we dan thuis?

                                  belangrijke opmerking Tom : Gert drinkt enkel “Duvel”s ‘ met de s van meervoud 😀 😀

                                  Goede keuze qua bier (allez, dat ik voor Duvel werk zal er wel iets mee te maken hebben).

                                  Mocht het ooit nodig zijn dat ik eens een rondleiding en degustatie organiseer op de brouwerij om de wrange gevoelens weg te spoelen…
                                  laat maar weten…hela, jullie zouden er zelfs een PFB uitstapje kunnen van maken (maar kom toch best maar met een bus dan…rondleidingen lopen meestal niet echt uit, maar die degustaties :drink: )

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 151)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.