Een Porsche V8 erbij

Home Forum Stel jezelf even voor ! Een Porsche V8 erbij

• Maker
    Discussie
  • Mijn naam is Jean-Pierre, heb een te groot gehalte benzine en olie in mijn bloed en het adrenaline promillage is ook veel te hoog.
    Al jaren…
    Om dit binnen de perken te houden staan er enkele leuke auto’s op mijn oprit en in de garage, daarnaast rij ik ook nog motor en mountainbike, en surf en skate ik nog soms maar dan ben ik meestal al door de vrije tijd heen.

Enfin, de laatste 10jaar reed ik een gekietelde lancer Evo6 (911-lover Koen kent me al jaren…)voor de fun, echter nadat deze eind vorig jaar gestolen werd (en compleet uitgebrand teruggevonden) moest er toch weer iets anders komen.

Ben weer terug bij mijn oude liefde…, de Porsche 928.
    Jáááren geleden (15-18jr geleden) had ik een 928S als daily driver, altijd met veel plezier bereden echter omdat het een daily driver was op een gegeven moment niet meer speciaal genoeg.

Maar inmiddels zijn we dus jaren verder en was het niet gemakkelijk een S4 te vinden die technisch 100% was.
    Wilde eigenlijk een donkergekleurde schakelbak met schuifdak maar dat is niet gelukt…, het is een gele (ok SpeedGelb dat klinkt beter) geworden…

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 181)
    • Blijft mooi zo’n stuurtje .

Sinds kort heb ik een suède sportstuur van MOMO in de 928, dit stuurt echt heerlijk en pakt lekker vast.
        Zowel met als zonder handschoenen;

Voordeel van dit stuur is dat het kleiner is en dus minder hoepelen is, en aangezien ik niet zo’n lange armen heb is dat veel prettiger sturen.
        Daarnaast kan ik het stuur nu lager zetten omdat de afstand tussen stuur en bovenbeen weer groter is geworden.
        Er is ook een nadeel: het stuur zit te kort op de hendels.
        Daarom heb ik de opvolger al besteld; een zgn “deep dash” stuur dat iets meer naar je toe komt.
        Een langere stuurnaaf was ook een optie echter niet leverbaar.
        En de gele stuurindicator op dit stuur past nog iets beter bij de auto;

In de Ferrari 348 zit inderdaad “maar” een 3.4L :mrgreen:

Maar knap verhaal, zo’n 348 is toch serieus snel met zijn 8 potjes.
          Het grootste verschil zit hem meestal in de persoon die achter het stuur zit en de pedalen bedient… hulde! :respect2:

Nee een 968CS onderschat ik zeker niet, ik denk zelfs dat ik het daar niet van ga redden 😕
          Dus met je 3L red je het wel…
          mijn Evo6 had “maar” een 2L en die was een stuk sneller dan de 928 🙄

[quote=”Remmel” post=93411]Heb alleen een blauwe 968 gezien, hier zit maar de helft van de motor van een 928 in :mrgreen:[/quote]

Niet onderschattan hé 😈
            Heb ooit eens met een nachtrit van NPC meegereden waar er een Ferrari 348 in meereed .
            Even meegespeeld en los gereden .
            Bij een tussenstop die kerel aangesproken .
            Hij dadelijk “jamaar je zit met een 5.0 of 5.4 hé , ik maar met een 3.4”
            Toen ik hem duidelijk maakte dat ik geen 928 maar een viercilindertje reed draaide die zich beschaamd om en vertrok in alle stilte :happy: :happy: :happy:

Inderdaad, Bilderberg kasteel Vaalsbroek te Vaals.
              Mooi daar…

[quote=”Remmel” post=93357]Gisteren zag ik trouwens ook genoeg Belgische Porsches bij de toerrit van Oirschot naar Zuid-limburg.[/quote]
                Kasteel Bilderberg in Vaals?

inderdaad, hoe vaak heb ik niet gehoord ” ah das zo’n lichtere”.
                  4.5L V8 licht????? :wtf:

Daar zeg je wat… op de beurs “InterClassisc & TopMobiel” in het MECC Maastricht stond dit jaar een gele 968 clubsport.
                    Toen ik in het weekend mijn vader bezocht vertelde hij dat hij een tweelingbroer van mijn 928 op de beurs had gezien…

Och eigenlijk kan ik het hem niet kwalijk nemen;

JPbocht1.JPG

Zoek de verschillen… haha

Al die Porsches lijken zo hard op elkaar… :engeltje: :music: :mrgreen:

niet op letten, mush heeft een zwaar weekend gehad, kijk maar naar de foto’s van zijn ciebies :happy: :happy:

Heb alleen een blauwe 968 gezien, hier zit maar de helft van de motor van een 928 in :mrgreen:

[quote=”Remmel” post=93361]
                            Och zo’n 928 is (bijna) net zo exclusief, reed er ook maar eentje van mee gisteren :first: [/quote]
                            En die blauwe dan? 8) :relaxman:

Nog enkele foto’s van gisteren (met dank aan fotograaf Mike);

Wel een ERG gele neus;

En gáán;

[quote=”Funny” post=93319]Van harte welkom hier .
                                @ Gd1 ,eigenaar van de oranje 928 ,knappe wagen en zien we je op Rlc op 1/4 ?[/quote]

Ik heb hem deze morgen nog gezien en hem ook voorgesteld om te komen. Hij wist het nog niet zeker.

Zodat jullie me herkennen op 1/4;

Alleen weet ik niet zeker of ik met de Carrera GT kom… :mrgreen:

Och zo’n 928 is (bijna) net zo exclusief, reed er ook maar eentje van mee gisteren :first:

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 181)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.