Een Porsche V8 erbij

Home Forum Stel jezelf even voor ! Een Porsche V8 erbij

  • Maker
    Discussie
  • Mijn naam is Jean-Pierre, heb een te groot gehalte benzine en olie in mijn bloed en het adrenaline promillage is ook veel te hoog.
    Al jaren…
    Om dit binnen de perken te houden staan er enkele leuke auto’s op mijn oprit en in de garage, daarnaast rij ik ook nog motor en mountainbike, en surf en skate ik nog soms maar dan ben ik meestal al door de vrije tijd heen.

    Enfin, de laatste 10jaar reed ik een gekietelde lancer Evo6 (911-lover Koen kent me al jaren…)voor de fun, echter nadat deze eind vorig jaar gestolen werd (en compleet uitgebrand teruggevonden) moest er toch weer iets anders komen.

    Ben weer terug bij mijn oude liefde…, de Porsche 928.
    Jáááren geleden (15-18jr geleden) had ik een 928S als daily driver, altijd met veel plezier bereden echter omdat het een daily driver was op een gegeven moment niet meer speciaal genoeg.

    Maar inmiddels zijn we dus jaren verder en was het niet gemakkelijk een S4 te vinden die technisch 100% was.
    Wilde eigenlijk een donkergekleurde schakelbak met schuifdak maar dat is niet gelukt…, het is een gele (ok SpeedGelb dat klinkt beter) geworden…

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 181)
    • Welke ledenvergadering 🙄
      Vrijdag ben ik in Essen :happydance:

        Kom je a.s. vrijdag naar de ledenvergadering Frits?
        Zo ja kunnen we daar de deal rondmaken tijdens het diner :happydance:

          Ik ken ‘m… hij is erg mooi 🙂
          Zou goed staan in mijn garage… :mrgreen:

            In Nederland heel veel.
            Op LPG per jaar: € 1792,-
            Op benzine per jaar: € 120,-

            Geldt voor wagens tussen 25-40jr oud.

            S2

              Succes met de verkoop van de gele (met de mooie 997 velgen 😉 ).

              Maar wat is het verschil “financieel op jaarbasis” met de blauwe? Dat kan toch niet veel verschil maken?

                Hier enkele foto’s van de LPG installatie.
                Het is een PRINS VSi installatie, duur maar ook de beste.
                De tank is 1100mm breed en er is nog ruimte achter voor baggage.
                Ruimte voor reservewiel/accu is ook bereikbaar, afdekklep is iets ingekort.






                De Prins verdamper trok het niet, er zit daarom een “Lovato” dubbeltraps verdamper in.
                De kraan is 5mm ipv 3,2mm en de brandstofleiding vanaf de tank is 8mm binnenwerks (!).
                Loopt perfect, slaat niet af, trekt door tot boven de 6000rpm en geen hoorbaar getik in het interieur.
                Onder de motorkap wel maar zachtjes, injectors zijn opgehangen in maatwerk beugeltjes.

                Wim

                  Mooie auto Remmel, en succes met de verkoop van de gele.

                  F

                    Da’s snel en correct zoals de wagen ongetwijfeld ook zal zijn. :first:
                    Succes met de verkoop.

                      [quote=”FirstP” post=163593]
                      Puur om je auto wat beter ‘verkoopbaar’ te maken zou ik nog even het bouwjaar vermelden en het daadwerkelijke verbruik (en inhoud tank) zodat de toekomstige eigenaar ook even kan berekenen hoever’ie kan rijden voordat de LPG-tank weer gevuld moet worden. Misschien ook even vermelden of laten zien waar de tank ingebouwd is[/quote]

                      Als de gele 928 terug is van de garage zal ik een aparte topic openen voor de verkoop.
                      Bj is eind 1986 en de LPG tank is 70 liter met een 90% begrenzer dus er gaat 63 liter in.
                      Omdat LPG momenteel in België slechts 49,6ct per liter kost heel interessant.
                      Verbruik met sportief rijden is 1 op 5,5km dus met een tank kom je 350km.
                      Rij je langere stukken dan 1 op 7 of nog zuiniger dus dan haal je bijna 450km.
                      Daarnaast zit de 84L benzinetank er natuurlijk ook nog in dus met beide tanks vol rij je 1000km.
                      LPG tank zit dwars achter de achterstoeltjes onder een dekzeil, valt niet op en je kijkt er gewoon over heen, is 30cm hoog (foto’s volgen).

                        Hele mooie shark! En handgeschakeld!

                          Uiteraard een ferm machien :up:

                          F

                            Hey Remmel,
                            Jammer dat je de auto moet verkopen omwille van die nieuwe wetgeving. In België zijn we hier voorlopig van gespaard gebleven maar je weet natuurlijk nooit wanneer hier zo’n parlementslid ook zo’n zotte ideekes krijgt :bounce:
                            Puur om je auto wat beter ‘verkoopbaar’ te maken zou ik nog even het bouwjaar vermelden en het daadwerkelijke verbruik (en inhoud tank) zodat de toekomstige eigenaar ook even kan berekenen hoever’ie kan rijden voordat de LPG-tank weer gevuld moet worden. Misschien ook even vermelden of laten zien waar de tank ingebouwd is.
                            Succes met de verkoop :drink:

                              Haha ja die gaan er uiteraard vanaf!
                              Heb deze wielen er snel onder gemonteerd (waren van de gele) voor de foto’s.
                              Tevens gaan de stootstrips aan de zijkant er vanaf en ook de haaienvinantenne.

                              Verder zit er nu een carbon achterspoiler op, hier komt terug een originele op in de kleur van de auto.

                                WOAH, supercool. Enige wat ik zou veranderen is dat gele bieske rond de velgen !

                                  Even een update.

                                  De gele 928 staat momenteel nog bij de specialist om in orde te maken.
                                  Is weer gekeurd echter het storingslampje van het sperdifferentieel knippert soms.
                                  Hiervoor is een nieuwe klep besteld en deze moet nog gemonteerd worden.

                                  Maar de opvolger van de gele is inmiddels ook binnen, heb eindelijk een goede handgeschakelde gevonden mét schuifdak;

                                  Deze is ondertussen technisch in orde gemaakt en staat bij de spuiter, wordt donkerblauw metallic gespoten.
                                  Over 2 weken is hij klaar en daarna zal ik nieuwe foto’s maken en plaatsen.
                                  De nieuwe Koni’s liggen ook klaar, tijdens de rit naar Dinslaken op 1 mei moet hij natuurlijk strak op de weg liggen :driver:

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 181)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.