Een Porsche V8 erbij

Home Forum Stel jezelf even voor ! Een Porsche V8 erbij

  • Maker
    Discussie
  • Mijn naam is Jean-Pierre, heb een te groot gehalte benzine en olie in mijn bloed en het adrenaline promillage is ook veel te hoog.
    Al jaren…
    Om dit binnen de perken te houden staan er enkele leuke auto’s op mijn oprit en in de garage, daarnaast rij ik ook nog motor en mountainbike, en surf en skate ik nog soms maar dan ben ik meestal al door de vrije tijd heen.

    Enfin, de laatste 10jaar reed ik een gekietelde lancer Evo6 (911-lover Koen kent me al jaren…)voor de fun, echter nadat deze eind vorig jaar gestolen werd (en compleet uitgebrand teruggevonden) moest er toch weer iets anders komen.

    Ben weer terug bij mijn oude liefde…, de Porsche 928.
    Jáááren geleden (15-18jr geleden) had ik een 928S als daily driver, altijd met veel plezier bereden echter omdat het een daily driver was op een gegeven moment niet meer speciaal genoeg.

    Maar inmiddels zijn we dus jaren verder en was het niet gemakkelijk een S4 te vinden die technisch 100% was.
    Wilde eigenlijk een donkergekleurde schakelbak met schuifdak maar dat is niet gelukt…, het is een gele (ok SpeedGelb dat klinkt beter) geworden…

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 181)
    • En oh ja: deze 928 is goedgekeurd door de meester zelf;

      :up:

        Even een korte update: de auto is sinds 1.1.2014 geschorst en staat gestald onder een hoes.
        Morgen maak ik hem wakker en gaat voor een jaarlijkse beurt en keuring naar de specialist.
        Eind volgende week is hij dan weer picobello en daarna gaat hij de verkoop in.

        In tegenstelling tot vele andere 928’s heeft deze GEEN achterstallig onderhoud en is technisch helemaal goed.
        Kosten nog moeite zijn gespaard om deze wagen in topconditie te krijgen en te houden …totdat die belastingmaatregel kwam en het allemaal niet meer leuk werd.

        Verkoopprijs incl. perfect werkende Prins LPG installatie (€ 3590,-) van 1,5jr oud: € 15.000,-
        Verkoopprijs zonder LPG installatie (dan nog uit te bouwen op mijn kosten bij installateur): € 14.000,-

        ALLE keuringen toegestaan uiteraard.
        Momenteel staat de wagen op goede 997 wielen incl. goede banden.

          Er kan nog een lichtpuntje ontstaan op 14 mei als het voorstel door de 2e kamer komt.
          Wellicht komt er toch nog een overgangsregeling voor LPG rijders.
          Verder heb ik nog het hele jaar om er over na te denken en daarna kan ik evt. schorsen en verder denken…

          Een GT3 is qua aanschaf duurder, qua onderhoud en jaarlijkse lasten (verwacht ik) niet.
          Heb een hekel aan geld uitgeven waar je NIETS voor terugkrijgt.
          Die € 1792,- belasting komt gewoon bovenop het onderhoud.
          OK ik kan de installatie weer uitbouwen maar dan zit ik weer met gaten en bevestigingspunten die ik moet “wegpoetsen”.

            [quote=”Harley49″ post=129574]Jammer als je hem weg zou doen.
            Als je overweegt een gt3 te kopen zal dat ook wel wat kosten.
            Dus blijven rijden is nog niet zo’n slechte keuze.
            Succes met de beslissing.[/quote]

            + 1

            Of mss wordt de 928 de goedkopere optie v d 2 ❓

              Jammer als je hem weg zou doen.
              Als je overweegt een gt3 te kopen zal dat ook wel wat kosten.
              Dus blijven rijden is nog niet zo’n slechte keuze.
              Succes met de beslissing.

                Hey Remmel,

                bedankt voor je mailtje maar ik hou het op mijne blauwe geschelpte 😀
                Ik mag een ander zijn rekening niet maken maar ik zou er toch nog is over nadenken….
                Ik vrees dat ge er spijt van ga krijgen als ge hem weg doet… Ik zou de mijne echt niet
                willen/kunnen missen.

                  Hendrik, een oldtimer op Lpg kost in NL geen 200/jaar maar gaat me 1792/jaar kosten totdat de P 40 jaar oud is.
                  Daarom is deze P zo interessant voor België.
                  Doodzonde om die splinternieuwe installatie er weer uit te halen!

                    (kwijl) :lekker:

                      Jean-Pierre,

                      De kleur is ongelooflijk prachtig.

                      Prijs?
                      Splinternieuwe LPG installatie van € 3580,-; OK daar gaat meteen minstens 1/2 van af, schrijve 1.800€.
                      Taxatierapport van okt 2012 € 16.800,-
                      16.800-1.800=15.000€?
                      Of maak ik hier een redeneringsfout? :think:

                      Als ie ook nog net 25 jaar oud is op het ogenblik van inschrijving en ik zoek nog een *porsche …
                      Mijn budget verwacht ik trouwens pas einde mei te weten, maar verwacht toch maar 15.000€ inbegrepen eerste groot onderhoud en wat kleine kosten uit te geven. Of minder.

                        Wes,
                        De LPG installatie verkopen, de wagen of beide? De prijs van de wagen gaat dan nog lager. (Kuch.)
                        Anderzijds kost die LPG installatie maar een 200€ jaarlijks als old timer, dus je rijdt zeer goedkoop vanaf 2-300 km. Denk niet dat de LPG-taks naar omhoog zou gaan. Ieder jaar verdwijnen er LPG-wagens, dus een hogere belasting zou m.i. de laatste wegjagen.
                        En als je de LPG echt beu bent, bouw je die toch uit. Dat kan toch niet veel kosten?

                          Ooooh knap, ik had de 928 nog nooit gezien in het geel.

                            Ik steun porschefabian. LPG installatie eruit en verkopen aan een gierige Belg! :mrgreen:

                              Gooi de lpg er uit en rijd lekker op benzine waar ie voor gemaakt is.
                              je betaald dan geen belasting…

                                Ik zou er toch ook eens goed over nadenken hoor.
                                1700 euro extra per jaar is toch eigenlijk niet zoveel.
                                Als je alles optelt per jaar onderhoud en benzine/gas kost een auto toch veel meer.

                                  Hier zal ik zeker nog eens goed over nadenken Bart, denk er continu aan…
                                  Zo’n zelfde vind ik niet snel terug en ik ga hem zeker missen, van de andere kant staat nu de deur naar een GT3 Mk1 open en die zijn ook leuk.

                                15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 181)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.