Een student en Porsche FAN helpen!

Home Forum Stel jezelf even voor ! Een student en Porsche FAN helpen!

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

vroeger heb ik hier nog een hele boel zaken op de forum gepost en topics meegevolgd maar de laatste twee jaar had ik het jammer genoeg zeer druk. Nu ben ik terug en ik kom jullie meteen hulp vragen bij mijn Masterthesis.

Mijn thesis gaat over het koopgedrag bij de aankoop van een Premium wagen (Porsche, Audi, Lexus, BMW, …). Specifieker gaat het over personen woonachtig in België en een premium wagen aangekocht hebben in de voorbije 5 jaar. Volgens mij komt er een hele boel van jullie in aanmerking.

Het onderzoek neemt 3 – 5 minuten in beslag en gaat als volgt. Je zult in het totaal 14 keer moeten kiezen tussen drie mogelijke alternatieven (premium wagens). Op basis van enkele kenmerken van de wagens zul je moeten kiezen welke wagen je zou aankopen. Het is dus zeker geen saai onderzoek!!

Danku aan al die er aan deelnemen of die het willen doorsturen naar familie, vrienden of anderen! :first: :first:

Nederlands:
    Nederlandse versie
    Frans:
    Version Français
    Engels:
    English version

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Ik heb je test volledig afgewerkt bij je eerste aanvraag…. vrij complex en jammer genoeg te veel uitgaande van extremen en niet realistische voorstellingen.
      Ik heb een tweede poging gedaan, en heb afgehaakt…. sorry!

Ik begrijp dat je met je onderzoek het belang wil aantonen van welke invloed een bepaald kenmerk heeft op de keuze van wagen, maar noem me nu eens een premium merk op dat niet veilig, comfortabel (zelfs de meest extreme sportwagen heeft vandaag comfortabele zetels en een hoop functies die het rijden aangenaam maken) en een voorbeeldige service heeft om zijn klant de beste aankoopervaring te schenken?

De vorm van wagen heeft mijn inziens niets te maken met merk, afkomst of imago, maar puur met gebruiksprofiel… Een zakenman koopt eerder een luxe sedan of SUV dan een sportieve 2-zitter, de hardwerkende huisvader zal eerder richting break, monovolume of suv gaan dan naar een hatchback of convertible, en de jonge alleenstaande veelverdiener zal al sneller in een hothatch of sportwagen stappen dan in de monovolume. En de jong gepensioneerde of de goed boerende 50+er die zichzelf eens wil trakteren op een nieuwe hobbyspeeltje, zal richting sportcoupé of cabrio zoeken… Ik ken weinig mensen die zich als hobbywagen een break of monovolume kopen. Op zich heeft dit geen invloed op de keuze van merk, tenzij het merk dergelijk gewenst model niet in de aanbieding heeft….

Je definitie van comfort die je geeft doet toch ook wat vragen opduiken: het gemak om te versnellen? Duw op die rechter pedaal en dat lukt wel, hangt af van de motor en aandrijving, heeft weinig te maken met comfort (een basis uitvoering met dezelfde motor als een super de luxe uitvoering, gaat even gemakkelijk versnellen) …. het geluid en de trillingen van de wagen: ok, volledig akkoord…. het geluid dat ontstaat als gevolg van een sterke impact???? Hoe die wagen klink als ik ergens tegen een gevel of een boom knal, zal me worst wezen (ik garandeer je, in 99.9% van de gevallen zal je zelfs niet weten welk geluid je gehoord hebt, en de getuigen hebben alleen ‘een harde knal en piepende banden’ gehoord)… Comfort heeft bij mij veel meer te maken met klimaat controle, aankleding en interieurafwerking, bruikbaarheid en bereikbaarheid van bedieningsorganen (knoppen, schermen, … ) zitcomfort, instelbaarheid van zetels, vering en rijcomfort op onze Belgische wegen….

Als je morgen hetzelfde onderzoek doet naar het aankopen van een basisvoertuig of een middenklasser, ga je dezelfde resultaten krijgen met dezelfde enquête …. het enige verschil met ‘premium’ is de aankoopprijs…..

Ik ben benieuwd naar het resultaat van je onderzoek, ik vrees alleen dat een premium merkenbouwer, weinig nuttige info kan halen uit je onderzoek om hun producten beter af te stemmen op hun doelpubliek.
      Toch veel succes!

Ik lees hier na je onderzoek dan ook graag een korte samenvatting van de resultaten als het kan…
      Bedankt!

Complex boelke. Niet afgewerkt.

Ik heb toen en nu een poging gedaan, ben tweemaal afgehaakt op vraag 1 ! Vragenlijst is veel te complex opgesteld met die productmix matrix !

trdy

Je hebt nog eens hetzelfde lopen:
              https://porscheforum.be/forum/74-stel-jezelf-even-voor-/126876-een-student-en-porsche-fan-helpen#247116

Waarom 2 draadjes over hetzelfde?

Sukses met je eindwerk. Als ik je een goede raad mag geven, zet wel automatische spellingscontrole aan en zorg dat ie op Nederlands staat.

Vragenlijst kostte me geen 10 minuten.

Hallo Iedereen,

Enkele maanden geleden heb ik hier een link gedeeld. Ik ben namelijk voor mijn einde thesis een onderzoek aan het maken naar de aankoop van premium wagens. Jullie weten waarschijnlijk dat het als student zeer moeilijk is om mensen te overtuigen om een enquete in the vullen.
                Toch zou ik jullie graag willen vragen om mijn enquete in te vullen. Dit is namelijk voor mijn eindwerk en dus zeer zeer belangerijk.

Mijn onderzoek gaat omtrent de aankoop reden van een premium wagen. De enquête die jullie moeten invullen kan beschouwt worden als een soort spel waarbij je 14 keer een keuze moet maken tussen drie wagens op basis van hun kenmerken. De wagen dat je kiest zou uw huidige wagen moeten vervangen. Het is dus de bedoeling bewust om bewust voor een wagen the kiezen op basis van het belang dat je aan de verschillende attributen geeft. Indien geen enkele wagen aan je behoefte voldoet moet je de wagen die u behoefte het beste benadert kiezen.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Nederlands:
                https://premiumcars.sawtoothsoftware.com/nederlands/cgi-bin/ciwweb.pl?hid_studyname=Survey_nl&hid_pagenum=0
                Frans:
                https://premiumcars.sawtoothsoftware.com/fran%C3%A7ais/cgi-bin/ciwweb.pl?hid_studyname=Survey_fr&hid_pagenum=0
                Engels:
                https://premiumcars.sawtoothsoftware.com/english/cgi-bin/ciwweb.pl?hid_studyname=Survey_en&hid_pagenum=0

Jawel hoor! 🙂 🙂 bedrijfswagens tellen ook mee en tweedehands ook indien de wagen niet ouder is dan 5 jaar. Dit is niet heel duidelijk in mijn onderzoek, maar het gaat dus werkelijk over de aankoop die in de voorbije 5 jaar plaats vondt.

Tja, een firmawagen die je zelf niet betaald hebt (wel bijdrage natuurlijk) of een tweedehandse Porsche tellen niet mee, zeker? 🙂

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.