Een tepel tussen mijn zonnekleppen?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Een tepel tussen mijn zonnekleppen?

• Maker
    Discussie

• XXX

Tja, met deze hoofding heb ik jullie aandacht wel hé :lekker:
      Even een foto bijvoegen voor alle duidelijkheid.

http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/P1010004.jpg

Er zit zo iets raar tussen mijn zonnekleppen en ik vroeg me af, waarvoor dient dat ding toch?
      Konisch, zwart, zacht, met gaatjes? en nergens in het handboek een uitleg over te vinden. Enfin, rijden doet hij mijn Porscheke en langzaam maar zeker vinden we nieuwe dingen aan dit machien. Kan er iemand me dit verduidelijken?

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Wim

[quote=”Peter_Targa_84″ post=85819]en eens onder het dash kruipen en op zoek gaan naar de doos, [/quote]

Doosje (versterker dus) zit niet onder het dashboard, maar moet je zoeken in de kofferruimte.
        Als je voor de Porsche staat zit het links achter de gasveer op het verhoog tegen schutboard.

XXX

Ik ben wel verbaasd over de kennis hier op ‘t forum. Zo snel en duidelijk dat ik hier geholpen word ‘wauw – fantstisch – geweldig’ zou een zekere Eddy zeggen 😆
          Echtwaar bedankt voor de goeie tips!

XXX

Wel ik kan ook niet goed volgen, ik heb de optiecodes overlopen en er zit standaard getinte ramen op maar geen sprake van gelijk welke antenne. Maar in m’n voorruit zit er wel degelijk een in. Op mijn rechtervoorscherm zit een automatische Hirschman, maar moet nog nagaan of dit allemaal wel werkt. ZAl even wat tijd vrijmaken om jullie goede raad op te volgen en eens onder het dash kruipen en op zoek gaan naar de doos, de draad en wie weet wat nog allemaal. Heb al wel gezien dat een vorige onverlaat aale audikabels van de balans regeling netjes heeft doorgesneden… Heb intussen alles uitgemeten en werk volledig aangesloten op mijn radio ook voor fader en balans.
            Natuurlijk moet ik morgen en overmorgen mijn echtgenote verzorgen en trekken we er twee dagen op uit om te winklelen. Ik stelde voor om mlet de Porsche richting Roermond te rijden maar de vrouwenlogica noopt me met haar wagen te gaan, te weinig plaats voor de aankopen :engeltje:

Wim

:happy: is een goeie. :applaus:

Voorruit ooit vervangen – of de antenne in het scherm is gebruikt/geplaatst voor bijv. een autotelefoon.

… of iemand die het niet eens met z’n vrouw kon worden naar welk radioprogramma te luisteren tijdens een rit :mrgreen:

Wim

Begreep ik wel, maar wilde duidelijk maken als hij toch moet kiezen welke hij gaat gebruiken, dus ervan uitgaande dat het er ook zit, en als tip deze eerst even schoon te maken.

Wat ik dan niet echt begrijp, dat hij een antenne heeft op scherm, en een voorruit met antenne. 🙄

[quote=”cabrio wim” post=85787].. dat blokje … [/quote]

.. is volgens mij de versterker waar ik het over heb :sleep:

Wim

Ben ik niet met je eens Olaf.

Ik heb 2 Porsches gehad waar deze inzaten en ik had een perfecte ontvangst.
                      Probleem is dat blokje onder de kofferklep wel een slecht contact maakt door de jaren heen, maar dat komt door de vochtig gevoelige ruimte daar waar het zit.
                      Dus even goed schoonmaken en je hebt perfecte :music:

[quote=”Peter_Targa_84″ post=85783] Dan kan ik gelijk mijn aansluiting van de raamantenne eens opzoeken …[/quote]

Die zit aan het raam, rechtsvoor – maar werkt niet (goed) zonder de raamantenne versterker 💡

XXX

Dju, toch genen tepel :wtf:
                          Bedankt voor de info, ben vers hé, moet nog wat docu aanschaffen.
                          Ik zal eens op zoek gaan naar dat draadje. Dan kan ik gelijk mijn aansluiting van de raamantenne eens opzoeken en die van de automatische antenne rechts voor, moet nog uitmaken welke ik ga aansluiten. Heb er net een Becker ingezet van een recentere Porsche maar sluit zeer mmoi aan in’t dashbord.

Wim

Dan heb je toch geen goede boeken. 😉

Is de temperatuur voeler van je verwarming, zit wit draadje aan wat via de A stijl naar regelaar loopt.

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.