een voor restauratie porsche gezocht

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht een voor restauratie porsche gezocht

• Maker
    Discussie
  • Beste

Ik ben hier nieuw op het forum, en zal mij even heel kort voorstellen.
    Ik ben al mijn hele leven lang (kort?) zot op Porsches, ken echt alles van (vooral) de huidige modellen, dit verbaast mensen die er niets van afweten, maar ik denk dat dit bij de meesten onder jullie ook wel zo is?
    Ik droom er ook van om er ook ooit een te hebben.

Nu, een vraag.
    Ik zou met mijn papa eens een oude Porsche 911 willen restaureren enz.
    Maar op het internet vind je (ik) er enkel maar reeds gerestaureerde versies van. Nergens een Porsche die nog moet gerestaureerd worden.

Weet er iemand of er daar speciale garages voor zijn of er een site bestaat die zo Porsches verkopen?

even voor de duidelijkheid, wij kennen eigenlijk niets van restaureren maar zouden het wel graag eens proberen, maar vinden geen dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.
    En natuurlijk ook een echte Porsche, geen replica.

Alvast bedankt!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
    • Ik weet een Amerikaans 911 2.7 projectje staan voor 8500 euro.

Interesse? PM

[quote=”Fabio” post=121164]Wow!!!! Het komt er dus op neer dat je beter eentje in goede staat koopt als je er zelf niet aan kunt werken. [/quote]Ja dat klopt. :think:

Wim

Dat is heel moeilijk te zeggen zonder iets te hebben of te zien.
          Dus zonder aankoop mee te rekenen kan dat van 10 tot …………….euros oplopen.

en hoeveel schatten jullie dat een degelijke grondige opknapbeurt zou kosten?

Natuurlijk wel zonder werkuren etc, enkel materiaal…

Dit lijkt mij ook een enorm bedrag!! Maar de stukken zijn natuurlijk duur en de revisies idem. Ik denk nu ook wel als je er eenmaal aan begint dat je het ineens deftig wilt doen. En stielmannen moeten nu eenmaal correct betaald worden!! Toch even slikken 🙂

Wim

Ik denk dat die 80K wat hij verteld wel wat overdreven is enkel aan stukken en aankoop.

Want het rode oil klappe model wat wij gedaan hebben op onze site is nu reeds al op 55K getaxeerd, zoveel was hij natuurlijk alleen voor het carrosserie werk niet kwijt.
                En het voordeel van de eigenaar is dat hij hem zelf gedemonteerd en zelf gaat monteren om zo de kosten nog beperkt te houden.
                Dus zit er nog voor hem een leuke marge op als hij klaar is.

Is maar hoe je een resto wilt laten uitvoeren, en als je handig bent kun je zo weer een paar honderd werkuren besparen.

Wow!!!! Het komt er dus op neer dat je beter eentje in goede staat koopt als je er zelf niet aan kunt werken. 80k is al een serieus budget!!!

Wim

Kan inderdaad oplopen, want voor een degelijke restauratie zit je altijd tussen de 800 en 1500 uur aan werk tarief.

De Aston Martin bij ons was net geen 1300 uur.

Kan inderdaad hard gaan, want als ik nu mijn Karmann Ghia pak, daar zit ook al meer dan 20K in, en het is nog een wrak. 😉

het zal inderdaad in ruime mate afhangen van wat men onder ‘restauratie’ verstaat! Bij Van Kessel staan er momenteel enkele leuke 944’s voor een zeer schappelijke prijs die ook door beginners geheel in orde moeten kunnen gezet worden, en een eerste leuke ervaring kunnen worden, die anderzijds indien het geen leuke ervaring zou worden je ook niet gaan ruïneren! Ter illustratie: twee jaar geleden stond bij Van Kessel een 911 van ’74 voor 10.000 euro die me zeer interesseerde om te kopen en te laten opknappen. Ik twijfelde echter door de verhalen over de kosten, en liet het uiteindelijk zo. Nu wil het toeval dat ik deze wagen nadien tegengekomen ben bij een restauratiebedrijf, en gesproken heb met de restaurateur die de wagen notabene voor zichzelf opknapt en gekocht heeft. De teller voor de restauratiekost stond toen al op 70.000 euro :wtf: , indien zijn werkuren voor een particuliere klant erbij geteld zouden worden!! Ik zou me dus in de problemen gestoken hebben financieel had ik deze gekocht, of zou slechts een gedeeltelijke restauratie kunnen betalen hebben op dat moment, en mag dus blij zijn toen uiteindelijk voor 35.000 euro een 996 turbo gekocht te hebben… :salut:

Haha Guy, dit had ik zo na een aantal minuten al door, maar ik vind dit echt een super forum!
                        Mensen met een hart voor P, zot en behulpzaam, meer moeten we niet meer hebben he 🙂

Mvg

@ Turbo S, je bent op een forum terecht gekomen met allemaal zeer gepassioneerde mensen , den ene al wat zotter als den andere , maar wel allemaal met een hart voor P

Mvg, Guy

Onderwerp in correct subforum gezet ipv in “Porscheforum Mededelingen”… :salut:

ik vind het echt super om op een dag al zoveel verschillende tips van verschillende mensen te krijgen, echt super!

ook ja, wat versta ik onder restaureren? Als eerste Porsche om te restaureren zou ik dus ook niet tot in het detail gaan dus niet een uit elkaar gevallen porsche weer helemaal in elkaar zetten bij wijze van spreken. Eigenlijk eerder een grote, grondige opknappingsbeurt met hier en daar misschien wel een echt technische fout ofzo repareren, maar als eerste lijkt het me niet het beste om van een wrak te beginnen.

Super forum met een voor een super leden, is mijn eerste indruk 🙂

jullie horen nog van mij! 🙂

grts

Turbo S welkom op het forum .

Blijkbaar weet je (jullie) wat er te wachten staat .
                                Bij Van Kessel staan er genoeg project-wagens ,zoals hier al werd aangegeven de restauratie kan een werk van lange adem worden en dit met de bijhorende euros .

Succes met je zoektocht en hou ons op de hoogte .

Allee vooruit , dan heb ik hier een paar uur video over enkele amerikanen die een project starten.

Heb de filmpjes enkele jaren geleden toevallig gevonden , maar heb nooit hun site teruggevonden

In het begin zie je hen zoeken naar een wagen op het internet en ze vinden er één ZONDER roest , als je het geduld hebt om alles te bekijken dan zie je waar je in een restauratie aan te bent ( maar toegegeven , hier is het wel extreem )

De gasten pakken het heel professioneel aan , maar het filmpje heeft geen einde ( geen afwerking ) >> zou het project ook vastgelopen zijn

http://www.voodoo-people.com/~daz/mull/wmv/

Mvg, Guy

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.